Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در واکنش به هشدار سازمان انرژی اتمی ایران درباره گذشتن از سقف ذخایر 300 کیلوگرمی اورانیوم غنی‌شده طی 10 روز آینده، خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست از جامعه جهانی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تل‌آویو هرگز اجازه نخواهد داد تهران به سلاح اتمی دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» نتانیاهو در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره کاهش یا توقف اجرای تعهدات برجامی، گفت: «امروز ایران تهدید کرد که اورانیوم را بیشتر از محدودیت‌های توافق هسته‌ای غنی‌سازی خواهد کرد. این ما را شگفت‌زده نکرد... اسرائیل اجازه نمی‌دهد که ایران اتمی بسازد».

وی همچنین افزود: «در زمانی که (ایران) به تهدیداتش جامعه عمل پوشانده و توافق هسته‌ای را نقض می‌کند، جامعه بین‌المللی باید فورا تحریم‌هایی را که قبلا (لغو کرده بود)، مجددا اعمال کند».

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفته بود که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده 3.67 درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف 300 کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی سازمان انرژی اورانیوم جامعه جمهوری اسلامی ایران شورای عالی امنیت ملی اسلامی ایران ایران بنیامین نتانیاهو تحریم برجام اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه

«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به اقدامات متجاوزانه این رژیم طی عملیات «وعده صادق» از انگلیس و فرانسه خواست تحریم‌هایی را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که کاتس پس از گفت‌وگویی تلفنی با همتایان فرانسوی و انگلیسی خود در اظهاراتی ضدایرانی گفت: من به آن‌ها گفتم که زمان آن رسیده است رژیم ایران را تضعیف، سپاه پاسداران را سازمانی تروریستی اعلام کنید و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای را علیه برنامه موشکی ایران اعمال کنید. ایران باید تاوان بدهد.

به نقل از ایسنا انگلیس و فرانسه در رهگیری موشک‌ها و پهپهادهای ایرانی به این رژیم کمک کردند.

دیگر خبرها

  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • ایتالیا: گروه هفت آماده اعمال تحریم علیه دشمنان اسراییل است
  • درخواست تازه وزیرخارجه اسرائیل از انگلیس و فرانسه
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ناتو خویشتنداری تهران و تل‌آویو را خواستار شد