Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@15:37:06 GMT

فقط 20 دقیقه از «شبی که ماه کامل شد» را تحمل کردم

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۲۱۷

فقط 20 دقیقه از «شبی که ماه کامل شد» را تحمل کردم

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اعظم محسنی‌دوست، مادر شهیدان فائزه و شهاب منصوری است که به دست گروه‌های تکفیری نظیر عبدالمالک و عبدالحمید ریگی به شهادت رسیدند، نرگس آبیار به همراه همسر خود داستان زندگی آن‌ها را در فیلم «شبی که ماه کامل شد» به تصویر کشیده است که در جشنواره فیلم فجر موفقیت زیادی را به دست آورده و این روزها بر پرده سینما در حال اکران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به همین مناسبت برنامه سلام صبح بخیر با این مادر به گفت‌وگویی پرداخته است.
محسنی‌دوست در پاسخ به اینکه پیش از این فیلم چه نسبت و تصوری از سینما داشتند، اظهار کرد: من اصلاً اهل سینما نیستم و تنها دوران مجردی سینما می‌رفتم، وقتی متأهل شدم بیشتر سریال‌های تلویزیون را تماشا می‌کردم.
وی با تشکر از آبیار و قاسمی بابت ساخت این فیلم، بیان کرد: من همیشه دعاگوی خانم آبیار هستم، وقتی این فیلم را دیدم یک لحظه احساس کردم که گویا فرزندانم دوباره زنده شده‌اند. حدود ۲۰ دقیقه ابتدایی فیلم را دیدم دیگر نتوانستم ادامه بدهم و حالم بد شد.
مادر شهیدان فائزه و شهاب منصوری افزود: با این فیلمی که خانم آبیار برای فرزندان من ساختند، آ‌ن‌ها را از گمنامی خارج کردند، مالک در دادگاه تعریف می‌کرد که فرزندم شهاب را همچون امام حسین(ع) سر بریده بود در حالی که تشنه بوده است. طبق گفته قاتلش پسرم برای نجات خود به او التماس نکرده بود.
وی در پاسخ به اینکه دو فرزند شما توسط گروه‌های تکفیری به شهادت رسیدند و چه تعریفی از آنها دارید، گفت: آنها افرادی بی‌دین و بسیار قصی‌القلب هستند، آنها کسانی هستند که اسرا را زنده به گور می‌کردند به این شیوه که اسیر را وادار می‌کردند که قبر را کنده و خود وارد آن شود سپس در حالی که زنده بودند خاک را بر سر آنها می‌ریختند. از چنین افرادی نمی‌توان انتظار انسانیت داشت.
محسنی‌دوست در پاسخ به اینکه جزئیات، اتفاقات و ارتباطات این فیلم تا چه میزان با واقعیت انطباق دارد، گفت: من نتوانستم به خاطر یادآوری برخی خاطرات تلخ این فیلم را کامل ببینم اما آن‌گونه که فرزندانم تعریف می‌کنند بسیاری از واقعیات را بیان کرده است.
مادر شهیدان فائزه و شهاب منصوری درباره خانم شبنم مقدمی که نقش او را بازی کرده و اینکه آیا پیش از ایفای نقش با او صحبت داشتند یا نه، اظهار کرد: خیر ما دیدار و صحبت نداشتیم، اما لهجه ایشان خیلی قمی شده بود و این برای من جالب بود.
این مادر شهید درباره الناز شاکردوست که در جایگاه شهیده فائزه منصوری به ایفای نقش پرداخته بود، بیان کرد: در دقایق ابتدایی فیلم وقتی الناز شاکردوست را در نقش فائزه دیدم فکر کردم، خود فائزه است.
وی در پاسخ به اینکه واکنش مردم در قبال شما چیست، گفت: مردم نسبت به ما بسیار احترام و ارادت دارند که از آنها سپاسگزارم، یادم هست مادری وقتی از داستان زندگی شهیدان من با خبر شد تا یک هفته بستری شده بود.
در ادامه این گفت‌وگو فاطمه‌سادات موسوی، خواهر ناتنی فائزه منصوری در پاسخ به اینکه چرا فائزه در فیلم خواهر ندارد، گفت: من به واسطه اینکه حالم بد می‌شد، نتوانستم فیلم را ببینم، اما اینجا آمدم که بگویم درست است که ما خواهر ناتنی بودیم اما چون از یک مادر بودیم بسیار صمیمی، پشتیبان و حامی همدیگر بودیم و به‌ویژه خواهرم فائزه بسیار از من به عنوان خواهر خود حمایت می‌کرد.
در ادامه محمدمتین، فرزند شهیده فائزه منصوری در پاسخ به اینکه نظرشان درباره فیلم چه بوده است، گفت: من هنوز فیلم را کامل ندیدم و صحنه‌هایی از آن در اینترنت دیدم که بسیار ناراحت‌کننده است.
وی در پاسخ به اینکه چه زمانی متوجه اصل داستان شدند، اظهار کرد: من بعد ۱۳ سال متوجه شدم که مادرم را شهید کردند، یادم هست قبل از آن بین پدر و مادرم همیشه دعوا بود، یک شب مادرم گفت که من می‌خواهم به همراه بچه به ایران برگردم، پدر گفت فردا شما را می‌فرستم، صبح که بیدار شدم دیدم که مادرم نیست و فامیل‌های پدرم به منزل ما آمدند؛ پدرم در پاسخ به من گفت مادر به ایران رفته و نتوانسته شما را با خود ببرد. ۱۳ سال با این دروغ بزرگ فکر می‌کردم مادرم در ایران است در حالی که او را شهید کرده بودند.
محمد‌متین فرزند شهیده فائزه منصوری افزود: پدرم همیشه مسافرت می‌رفت، من و دو خواهرم را به مادربزرگ‌مان می‌سپرد، او همه سلاح‌ها و نحوه کارکرد آنها را به من نشان داده بود.
مادر شهیدان فائزه و شهاب منصوری در پاسخ به این سؤال که آیا پس از شهادت فرزندانش حمید و مالک را دیدند یا نه،‌ گفت:‌ در جریان رسیدگی به پرونده فرزندان شهیدم وقتی مرا به زاهدان بردند، حمید را که دیدم در آن لحظه جیغ‌زده روی پای من افتاد، عکس‌ها را درآوردم، گفتم تو عاشق فائزه بودی چرا او را کشتی در پاسخ گفت، امیرم دستور داد و گفت مرا حلال کن من افراد زیادی را کشتم اما کشتن فائزه مرا دگرگون کرد، طوری که همیشه کابوس می‌بینم، او مدام گریه می‌کرد، دیدم خیلی بدبخت است در پاسخ به او گفتم تو فرزند مرا به شهادت رساندی اما من تو را به خدا می‌سپارم. به خاطر عدم رنجش نوه‌هایم هیچ‌گاه از پدرشان بدگویی نکردم. تنها تلاش من بعد از شهادت فرزندانم این بود که نوه‌هایم را تحویل گرفته و خود آنها را تربیت و بزرگ کنم.
وی افزود: بلوچ‌ها مردمی انسان‌دوست و مهمان‌نواز هستند، طوری که هر سال عید دوست داشتم زاهدان بروم اما با این اتفاق دیگر نمی‌توانم به آنجا بروم، حمید آدم خیلی خوبی بود از او خاطرات خوبی داشتیم، اما از وقتی تحت تأثیر مالک ریگی قرار گرفت کاملا عوض شده و چنین جنایتی را مرتکب شد. من از مردم خواهش می‌کنم که این فیلم را بروند و ببیند تا به مظلومیت فرزندان من پی ببرند.
برنامه «سلام صبح به خیر» به تهیه‌کنندگی «ابوالفضل صفری» هر روز شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۷ تا ۹:۴۵ صبح به‌صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می‌شود. حدیثه سوختانلو
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سلام صبح بخیر شبی که ماه کامل شد ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی دعای مادر باعث بازگشت فرزندش از مرگ شد + فیلم

روایت بازگشت از مرگ فردی که به واسطه دعای مادرش شانس زندگی مجدد پیدا کرد را در بخشی از برنامه « زندگی پس از زندگی» ببینید که در ویدئوی زیر آورده شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • دو پیروزی ارزشمند دختران بسکتبالیست ایران در کاپ آسیا
  • ۲ برد دختران بسکتبالیست ایران در کاپ آسیا
  • رشت نماد گلوگاه های ترافیک/ شریان های رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد
  • وقتی دعای مادر باعث بازگشت فرزندش از مرگ شد + فیلم
  • انگلیس فحاشی به داور را تحمل نمی‌کند
  • شریان های رشت، مسدود است/رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد
  • تشییع پیکر مطهر جانباز معزز ۷۰ درصد در مشهد
  • «قاتلین ماه کامل» در « رود سرخ سرخ»
  • ساوتگیت به بلینگام استراحت نداد
  • طالبان: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند