Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره محیط‌زیست هندیجان گفت: از کسانی که در قطع درختان در جاده کمربندی هندیجان شمالی روبه‌روی پمپ ‌بنزین دست داشتند به دادستانی شکایت و اعلام‌ جرم می‌کنیم. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

مصطفی حق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان اظهار داشت: درختان و فضای سبز نقش به‌سزایی در تنظیف هوای شهر، تعدیل دما و  پناهگاهی برای آشیانه پرندگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما اجازه نمی‌دهیم هیچ‌ کس به درختان تعرض کرده یا آن‌ها را قطع کند.

وی افزود: طبق ماده 4 قانون حفظ و گسترش فضای سبز، حراست، نگهداری و حفاظت از درختان محدوده شهر اعم از بلوارها، معابر و پارک‌ها از وظایف شهرداری‌ها است و وظیفه شهرداری است تا طبق قانون و به ‌عنوان متولی باید با کسانی که این کار را کرده‌اند برخورد قانونی انجام دهد.

رئیس اداره محیط‌ زیست هندیجان بیان کرد: اگر قطع درختان توسط عوامل فضای سبز خود شهرداری انجام ‌شده است بدون اخذ مجوز بوده و باید در این باره شهرداری پاسخگو باشد، شهرداری برای قطع درخت باید مجوز داشته باشد.

وی گفت: در این باره اداره محیط ‌زیست هندیجان گزارشی از قطع درختان تهیه و جهت ارائه به دادستان به‌ عنوان مرجع قضایی و مدعی عموم آماده کرده و تا حصول نتیجه به ‌طور یقین پیگیر هستیم تا دیگر کسی بدون مجوز  جرات چنین عملی را نداشته باشد.

خوزستان| تار و مار درختان جاده کمربندی هندیجان؛ سونامی قطع درختان پایانی نداردخوزستان|واکنش‌ها به قطع درختان در هندیجان ادامه دارد؛ دادستانی ورود پیدا کردپیگیری‌های تسنیم جواب داد؛ جهاد کشاورزی با خاطیان قطع درختان در هندیجان برخورد کرد

حق‌زاده عنوان کرد: اگر افراد چه حقیقی و  چه حقوقی درختی را در محدوده شهر قطع کرده باشند طبق ماده 686 قانون علیه آن‌ها اعلام‌ جرم کرده و شکایت می‌کنیم، در این مورد و با شکایت اداره محیط‌ زیست  شهرداری پیگیر شناسایی عوامل قطع کننده می‌شود.

وی ادامه داد: فضای سبز شهر متعلق به تمام مردم است، هیچ‌ کسی حق ندارد بدون مجوز از شهرداری درختی قطع کند. اگر درخت مزاحمت ایجاد کرده باید در کمیسیون ماده 7 که با حضور  شهرداری، شورای شهر و استعلام از محیط ‌زیست موضوع بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

رئیس اداره محیط ‌زیست هندیجان تصریح کرد: اگر شهرداری درختان بلوار کمربندی هندیجان شمالی روبه‌روی پمپ ‌بنزین را قطع کرده باشد، باید پاسخگو بوده چرا که مجوزی از سوی کمیسیون ماده 7 صادر نشده و اگر فرد شخصی قطع کرده باید معرفی شود و پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز ما مطمئن باشند که محیط‌ زیست به ‌هیچ‌ عنوان در آسیب رساندن به درختان و یا فضای سبز سکوت نخواهد کرد و تا حصول نتیجه پیگیر این‌گونه تعرض به محیط‌ زیست است کسانی که این کار را انجام دادند منتظر عواقب آن باشند.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت

رییس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان این‌ که دانش‌آموزان بهترین قشر برای انتقال فرهنگ محیط زیست هستند، گفت: فرهنگ زیست محیطی چالش جدی محیط زیست است . 


الهه کلانتری با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک مشاركت مردم، ايران در برابر پلاستيك، نجات زمين نامگذاری شده است ، اظهار داشت : آموزشهایی با تاکید بر نگاه ویژه به استفاده از کیسه های پارچهای به جای پلاستیک محور اصلی مدرسین در کارگاهها قرار دارد . 

 وی تصریح کرد: در این کارگاه دوروزه موضوعاتی از قبیل حفاظت از زمین ، حفظ ذخایر منابع طبیعی ،جلوگیری برداشت بی رویه از زمین ، کمک به جلوگیری نابودی گونه های جانوری و گیاهی و بخصوص کاهش و مدیریت تولید زباله های خانگی تاکید شد .

 کلانتری افزود :در این کار گاه دوروزه آقای مهندس همراز کارشناس مسول آموزش و خانم شمشادی مدیر عامل جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست مدرس این دوره آموزشی بودند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود
  • پسماندسوزی اطراف تهران منبع آلودگی هوا است
  • شناسایی بیش از ۸ هزار تن اضافه تناژ در جاده‌های خوزستان
  • پاکسازی محیط شهری طبس از زباله با عنوان کمپین بی زباله
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی