Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سفیر سابق پاکستان در کابل اظهار داشت که چین از مشارکت در روند صلح افغانستان اهداف اقتصادی و سیاسی دارد و خروج نظامیان آمریکایی نیز فرصت‌های خوبی را برای پکن به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، ابرار حسین سفیر سابق پاکستان در کابل با اشاره به تلاش‌های چین برای تاثیرگذاری در روند صلح افغانستان اظهارداشت که پکن انگیزه‌های اقتصادی و سیاسی برای این اقدامات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به «عرب نیوز» گفت: علاقه چین به صلح در افغانستان منجر به خروج نظامیان خارجی شده و فرصت‌های اقتصادی به همراه خواهد داشت برای این هدف است که چین نشست‌های غیررسمی برای صلح برگزار می‌کند.

گفتنی است که «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان در راس هیئتی برای دیدار با مقامات چینی به پکن رفته و بنظر می‌رسد این گروه پیش از دور هفتم مذاکراتش با آمریکا با کشورهای ذینفع در حال برگزاری نشست‌های مشورتی و تبادل‌نظر است که اهمیت دور هفتم مذاکرات را نشان می‌دهد.

چین پیش از این نیز پیشنهاد داده بود که در صورت موافقت طرفین از گفت‌وگوهای بین‌الافغانی میزبانی کند اما تمایل برای میانجی‌گری در این ارتباط را رد کرده است.

از سوی دیگر نیز طالبان اظهار کردند که در صورت توافق صلح با آمریکا می‌توانند نقش چین به عنوان تضمین کننده را قبول کنند.

«محمد امیر رعنا»مدیر موسسه مطالعات صلح پاکستان نیز گفت که چین خواستار برقراری صلح در افغانستان است اما در این باره نگرانی‌هایی دارد. اگر آمریکا با عجله افغانستان را ترک کند ثبات افغانستان و منطقه با چالش روبرو خواهد شد و چین باید مسئولیت حل این مسئله را به عهده بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان مسئولیت توافق صلح تضمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان

رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در قطر اظهار داشت این دفتر در دوحه برای هماهنگی و بهبود روابط افغانستان با کشورهای جهان فعالیت می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در دوحه گفت این دفتر سیاسی تلاش می‌کند تا از طریق رسانه‌های بین‌المللی تصویر واقعی افغانستان را به جهان مخابره کند.

وی افزود دفتر دوحه همچنین برای هماهنگی و بهبود روابط افغانستان با کشورهای جهان فعالیت می‌کند.

شاهین به طلوع نیوز گفت این دفتر سیاسی در زمینه فراهم‌آوری گذرنامه‌ها و چاپ پول و انتقال آن به افغانستان نیز نقش سازنده‌ای دارد.

رئیس دفتر سیاسی حکومت طالبان در دوحه اظهار داشت: «این نمایندگی سیاسی در بخش دپلماتیک فعالیت می‌کند و با هیئت‌های کشورهای مختلف درباره مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و آموزش نیز رایزنی می‌شود همچنین برای جلب سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی نیز تلاش می‌شود».

دیدار سفرای اتحادیه اروپا در افغانستان با رئیس دفتر سیاسی طالباندیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل با رئیس دفتر سیاسی طالبانحذف تحریم‌ها محور دیدار رئیس دفتر سیاسی طالبان با سفیر آلمان برای افغانستان

سهیل شاهین چندی قبل گفته بود این نمایندگی برای به‌رسمیت شناخته‌شدن حکومت کنونی افغانستان در جامعه بین‌المللی تلاش می‌کند.

دفتر سیاسی طالبان در دوحه در 27 خرداد سلل 1392 گشایش یافت. هدف از آن گفتگوهای صلح و حل مسالمت آمیز مشکلات افغانستان بیان شده بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پایان کار داعش در افغانستان
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • حمایت فعالان سیاسی و فرهنگی مهاجرین از عملیات وعده صادق + فیلم
  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم