Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:29:40 GMT

۴۷ طرح کشاورزی در استان تهران به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۶۲۴

۴۷ طرح کشاورزی در استان تهران به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا، کریم ذوالفقاری روز دوشنبه حاشیه بهره برداری از طرح‌های کشاورزی شهرستان ری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۳۰ هکتار طی سال ۹۷ به فضای گلخانه‌ای استان تهران افزوده شد، براساس برنامه ریزی های این آمار در سال زراعی ۹۸ باید به بیش از ۴۰۰ هکتار افزایش یابد.

وی اضافه کرد: کشاورزان تهرانی که بخواهند اراضی زراعی خود را به گلخانه تبدیل کنند از تسهیلات ۹ درصدی جهاد کشاورزی بهره مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالفقاری با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ هکتار از ۱۴ هزار هکتار گلخانه کشور در استان تهران قرار دارد، عنوان کرد: این استان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود که ۳۰ درصد گلخانه‌های کشور را در خود جای داده است.

وی گفت: استان تهران در تولیدات محصولات کشاورزی، دامی، گلخانه‌ای و قارچ رتبه اول تا سوم کشور را دارد و عمده محصولات کشاورزی این استان به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ۵۴ درصد گل‌های تزئینی کشور نیز در استان تهران تولید می‌شود، افزود: بیش از سه هزار گلخانه تولید گل‌های تزئینی در کشور وجود دارد که یکهزار و ۵۰۰ گلخانه در استان تهران واقع شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار گلخانه کشت سبزیجات در کشور وجود دارد که بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار شامل ۳۰ درصد از این ظرفیت در استان تهران واقع شده است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه گلخانه داران استان تهران هشت درصد صادرات کشور در این بخش را تأمین می‌کنند، افزود: تأمین این میزان از صادرات با داشتن فقط یک و ۲ دهم از زمین‌های کشاورزی کشور رقم قابل توجهی است.

میانگین عملکرد تولید گندم استان تهران ۶ تن در هر هکتار است

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه به کشت گندم در استان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال با توجه به بارندگی‌های خوب بهاری میانگین عملکرد کشاورزان از پنج تن سال ۹۷ به ۶ تن افزایش یافته است.

ذوالفقاری ادامه داد: ۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت گندم رفته که پیش بینی می‌شود امسال در حدود ۲۴۰ هزار تن از این محصول استراتژیک برداشت شود این در حالی است که سال گذشته ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت شد.

وی اقدامات جهاد کشاورزی در حوزه مبارزه با آفات و کوددهی را یکی از دلایل اصلی افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: امسال اراضی گندم به موقع در برابر بیماری سن سم پاشی شدند و همچنین یک و نیم برابر افزایش کوددهی در این اراضی را شاهد بودیم.

حدود ۱۰ هکتار از اراضی سبزی شهرری با آب‌های نامتعارف کشت می‌شود

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت :۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری زیر کشت سبز و صیفی جات رفته که در حدود ۱۰ هکتار آن با آب‌های نامتعارف آبیاری می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: این میزان از اراضی کشاورزی کشت شده با آب‌های نامتعارف شناسایی نشده و در بازدیدهای موردی شناسایی و به اداره بهداشت معرفی می‌شود.

وی افزود: کشت برنج با آب‌های نامتعارف از خطوط قرمز جهاد کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود و به شدت با این پدیده برخورد و متولیان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

ذوالفقاری تصریح کرد: برخورد قهری با کشاورزان راهکار مناسبی نیست چرا که این متولیان عرصه تولید دارای حقابه در این سرزمین هستند و هر نوع برخورد باید بر اساس برنامه ریزی و مصلحت کشاورزان انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

۷۲۴۷/‏۶۰۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان تهران هفته جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر

تین نیوز

سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: زمان خدمات رسانی در تمام خطوط درون شهری مترو تهران در شب های قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد افزایش خواهد یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا محمدنژاد در این باره اظهار کرد: مترو تهران به منظور تکریم شب زنده داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی، زمان سرویس دهی در خطوط درون شهری مترو در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان تا ساعت ۲ بامداد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران در نخستین شب قدر، در شامگاه جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ خدمات رسانی ویژه خود را آغاز می کند، تصریح کرد: در این راستا سرویس دهی در خطوط ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو تهران از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد روز بعد (شنبه ۱۱ فروردین ماه) با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به خدمات رسانی ویژه مترو تهران در سایر شب های قدر نیز گفت: در شب های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان (۱۲ و ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳) هم سرویس دهی شبانه تا ساعت ۲ بامداد با سر فاصله ۳۰ دقیقه انجام می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، محمدنژاد خاطرنشان کرد: مترو تهران در شب های قدر در خط ۵ تهران (صادقیه) - گلشهر و بالعکس، همچنین انشعاب فرودگاه مهرآباد و شهر پرند خدمات رسانی شبانه ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • شوری ۶.۵ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و چالش بهره‌وری در تولید
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • تولید بذر هیبرید انواع فلفل گلخانه‌ای در جیرفت
  • الحاق ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده گناباد