Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی بابیان اینکه بیش از ۳۰۰ پایگاه در امر اوقات فراغت فعال هستند گفت: ایجاد سرگرمی‌های هدفمند و سالم و ارائه خدمات از مهم‌ترین اهداف این پایگاه‌ها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در شورای آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه استان مرکزی در بخش سوادآموزی رتبه پنجم در کشور را دارد گفت: فعالیت‌های خوبی در بخش سوادآموزی در استان انجام‌شده که نشان از موفقیت آن‌ها در بخش آموزش‌وپرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص واگذاری سالن ورزشی ۲۲ بهمن شهر اراک به آموزش‌وپرورش اظهار کرد: باید به شکل منطقی و با رعایت کامل قوانین این موضوع حل شود و نباید نگاه جزیره‌ای در مسائل باشد چراکه وزارت ورزش و جوانان از مخالفان جدی انتقال این سالن ورزشی به آموزش‌وپرورش است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ سال است که این سالن ورزشی در دست وزارت ورزش و جوانان است عنوان کرد: ورزشکاران افتخارات بزرگی در این سالن کسب کرده‌اند و خیلی از اهالی ورزش در اینجا تربیت‌شده‌اند و لازم است اقدامی منطقی در این راستا انجام شود.

وی گفت: اجرای روند واگذاری سالن ۲۲ بهمن باید بدون ایجاد حاشیه برای دو طرف انجام شود و هدف گسترش برنامه‌های فراغت برای جوانان در نظر گرفته شود.

آقازاده در این خصوص تصریح کرد: کارگروهی در معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی تشکیل می‌شود و تا پایان شهریورماه تملک این سالن ورزشی را مشخص می‌کند و باید ملاحظات و مسائل اجتماعی هر دو طرف در نظر گرفته شود.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان عنوان کرد: این برنامه باشکوه خاصی برگزار شد و به این دلیل است که استان مرکزی از استان‌های برتر در حوزه خیرین محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه در جشنواره بیستم که سال گذشته برگزار شد تعهد خیرین ۱۸ میلیارد تومان بود افزود: رقم قطعی امسال هنوز مشخص نشده است.

آقازاده با اشاره به اینکه به جهت صرفه‌جویی در زمان جلسات کمیته پشتیبانی آموزش‌وپرورش با جلسات شورای آموزش‌وپرورش ادغام‌شده است افزود: مواردی که در این شورا موردبررسی قرار می‌گیرد باید ازنظر محتویات کامل باشد چراکه در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش‌وپرورش استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی:

فعالیت ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان مرکزی/برگزاری اجلاسیه فرهنگیان در ششم تیرماه

شهریار فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان برنامه‌های اوقات فراغت در نظر گرفته‌شده گفت: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که انجام‌شده امسال رونق بیشتری در بحث تقویت برنامه‌های اوقات فراغت را در شهرستان‌های استان شاهد هستیم.

وی بابیان اینکه بیش از ۳۰۰ پایگاه در امر اوقات فراغت فعال هستند افزود: ایجاد سرگرمی‌های هدفمند و سالم و ارائه خدمات از مهم‌ترین اهداف این پایگاه‌ها هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی در این خصوص تصریح کرد: قصد نداریم در این برنامه‌ها تنها مدارس و مجموعه‌ها را شلوغ کنیم بلکه به دنبال ایجاد یک نهضت هدفمند در بخش اوقات فراغت هستیم.

فولادوند با اشاره به اینکه اجلاسیه فرهنگیان با محوریت گرامیداشت ۱۲۰۰ شهید فرهنگی استان در ششم تیرماه برگزار خواهد شد افزود: این برنامه یکی از پیش برنامه‌های کنگره اصلی ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: در بخش سوادآموزی اقدامات خوبی شکل‌گرفته و پیش‌بینی می‌شود ۴ هزار نفر تحت پوشش قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با اشاره به فعالیت هزار و ۲۱۹کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی مازندران، گفت: اعضای کانون‌های مساجد سراسر استان پارسال مانند مساجد کشور فعالیت‌های خود را در قالب رواق‌های ۱۲ گانه، با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد در چهارمین رویداد ملی «فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد» ثبت کردند.

 حجت الاسلام محمد ترابیان با بیان اینکه فعالیت کانون‌های برتر هر رواق در دو سطح استانی و ملی ارزیابی شده است، افزود: کانون‌های مساجد در جریان برگزاری این رویداد ملی از پنج منظر «مسجد محوری»، «خودکفایی»، «کار تشکیلاتی»، «پیوست رسانه‌ای» و «جاذبه هنری» ارزیابی شدند.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری اسوه مسجد کاظم بیک بابل در رواق دانش رتبه برتر، کمیل مسجد جامع قائم شهر در رواق نور رتبه شایسته تقدیر ویژه، حضرت قائم (عج) مسجد محمد رسول الله (ص) ساری در رواق قلم رتبه شایسته تقدیر، شهید علی گرائیلی مسجد النبی (ص) قائمشهر در رواق کارآفرینی رتبه شایسته تقدیر، جوادالائمه مسجد امام جعفر صادق (ع) سوادکوه شمالی در رواق ترنج رتبه شایسته تقدیر را در چهارمین رویداد «فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد» کسب کردند.

 سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مازندران به طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» ویژه اوقات فراغت کانون‌های مساجد اشاره کرد وگفت: کانون فرهنگی هنری امام جعفرصادق (ع) چالوس، کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل، کانون فرهنگی هنری شهدای شهرک صالحین بابل، کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق (ع) ساری و کانون فرهنگی هنری عاشقان ولایت سیمرغ از منتخبان این طرح ملی هستند.

حجت الاسلام ترابیان با بیان اینکه منتخبان طرح ملی «فرهنگ و هنر بچه‌های مسجد» هدایای نقدی دریافت کردند افزود: کانون‌های برتر طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» نیز هدیه نقدی ۵۰ و ۳۰میلیون ریال دریافت کردند.

 

دیگر خبرها

  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • یک پست حذف شده از دولت قبل در آموزش‌وپرورش دوباره احیا شد
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • گزینش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار با ۳۰۰۰ نیرو
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت
  • توجه به تدوین، بازنگری و اجرای برنامه راهبردی به عنوان معیار جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها
  • اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد
  • اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی