Web Analytics Made Easy - Statcounter

برومند چهار آیین، عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار همچنان روبه کاهش است، اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری به جز استان سیستان و بلوچستان کمتر از ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار مرغ مطلوب نیست، افزود: با توجه به افزایش چند برابری قیمت واکسن و ریز مغذی ها، مرغداران با معضل جدی در تامین نهاده‌ها روبرو هستند که این امر کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری را به همراه داشته است.

چهار آیین ادامه داد: زمانیکه مرغ با قیمت‌های غیر منطقی در بازار عرضه می‌شود، بدیهی است که مرغدار به استمرار روند تولید تمایلی نداشته باشد. به همین دلیل امیدواریم هر چه سریع‌تر نرخ مصوب مرغ اعلام شود تا مرغداران به استمرار تولید دلگرم شوند، در غیر این صورت تبعات کاهش جوجه ریزی به ضرر مردم و دولت تمام می‌شود.

این مقام مسئول قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ در روز‌های پایانی ماه همزمان با واریز یارانه و حقوق پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو مرغ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یابد، البته این افزایش قیمت جوابگوی هزینه تولیدکنندگان نیست.

بیشتر بخوانید: ثبات نرخ مرغ در بازار استمرار یافت/زیان ماهانه ۲۴۰ میلیارد تومانی مرغداران در سه ماه گذشته

به گفته وی، استمرار عرضه نهاده با قیمت‌های غیر متعارف به مرغداران زمینه را برای کمبود عرضه و افزایش قیمت مرغ در ماه‌های تیر و مرداد به همراه دارد.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر مرغداران در فروش هر کیلو مرغ ۲ هزار تومان زیان می‌کنند که ادامه این روند و کاهش رغبت مرغداران به امر تولید منجر به انفجار قیمت مرغ در ماه‌های آتی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با انتقاد از تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام نرخ مصوب بیان کرد: اگرچه قرار بود در ۲۰ خرداد جلسه ستاد تنظیم بازار برای بررسی و اعلام نرخ مصوب با حضور نمایندگان تشکل‌ها تشکیل شود، اما بنا به دلایل نامعلوم این جلسه برای بار دوم به تعویق افتاد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نرخ نهاده‌های موجود در بازار همچنان بالاست، تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۴ هزار و ذرت یک هزار و ۷۵۰ تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد که با نرخ مصوب فاصله معناداری دارد.

انتهای پیام/

بازار مرغ تعریفی ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرغداران واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار متوقف شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند کاهشی جدید نرخ ارز در بازار روز گذشته متوقف شد و نرخ دلار در نیمه کانال ۶۵‌هزار تومانی به تعادل رسید. برخی از تحلیلگران معتقدند که پله‌های دوم و سوم کانال ۶۵ که در روز سه‌شنبه محل معامله شاخص ارزی بود، کف قیمت این ارز در حال حاضر است و فعلا پتانسیل افت نرخ‌های بیشتر وجود ندارد. همچنین بازه نوسان سکه طلا نیز در روز گذشته کوچک شد.
به روایت دنیای اقتصاد،بازار ارز تهران به روند کاهشی خود ادامه نداد. در حالی که در روزهای ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس از رشدی چشمگیر، در یک روند کاهشی قرار گرفته بود، این روند کاهشی در بازار روز گذشته متوقف شد. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به رشد قیمت هیجانی شاخص‌های ارزی، احتمال افت نرخ‌های بیشتر نیز وجود دارد اما بررسی‌های به‌عمل آمده از بازار گویای آن است که فعلا کف نرخ دلار حوالی بازه ۶۵‌هزار و ۲۰۰ تا ۶۵‌هزار و ۳۰۰ تومان است. در این میان عده‌ای از کارشناسان ارزی نیز معتقدند که با توجه به ناهماهنگی بازدهی ارز و شاخص تورم در ماه‌های پایانی سال گذشته، تعدیل نرخ ارز و تغییر بازه نوسان آن می‌تواند محتمل باشد. اما همچنان می‌توان امید داشت که درصورت انتشار سیگنال‌های سیاسی مثبت نرخ ارز چند پله دیگر نیز افت کند.

یک روز سبز برای بازار ارز
دیروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران افزایشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز سه‌شنبه در نیمه نخست کانال ۶۵ معامله می‌شد طی بازار دیروز حدود ۳۵۰ تومان رشد کرد و در رقم ۶۵‌هزار و ۶۵۰ تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید. یورو و پوند نیز به عنوان دو ارز شاخص دیگر بازار تهران با رشد قیمت‌های یکسان ۱۵۰ تومانی به ترتیب در ارقام ۷۰‌هزار و ۶۰۰ تومان و ۸۲‌هزار و ۷۰۰ تومان معامله شدند. این در حالی است که برخلاف نوسانات بازار غیررسمی، نرخ اسکناس و حواله پول‌های خارجی در سامانه دولتی مرکز مبادله ارز و طلای کشور در روزهای اخیر نوسان چشمگیری نداشته است. اسکناس دلار رسمی مانند روزهای پیشین روز گذشته نیز در رقم ۴۳‌هزار و ۵۶۷ تومان ثبت شد. حواله دلار نیز در این سامانه روی نرخ ۴۰‌هزار و ۶۴۸ تومان به فعالیت خود ادامه داد. شنیده‌ها از هسته مرکزی بازار ارز گویای آن است که فرآیند تخصیص سهمیه ارز ۲‌هزار یورویی سالانه در سال جدید آغاز نشده و متقاضیان منتظر آغاز فرآیند نوبت‌دهی هستند. به عقیده برخی از تحلیلگران اعطای سهمیه ارز رسمی با شکاف کنونی نرخ‌های بازار رسمی و غیررسمی توجیه اقتصادی نداشته و رانت زیادی را در بازار به وجود می‌آورد. حال باید دید بانک مرکزی در هفته‌های آتی چه سیاستی را در راستای تخصیص ارز رسمی اتخاذ خواهد کرد.

سکه در جست‌وجوی محدوده امن
همزمان با نوسانی شدن دو بازار ارز غیررسمی و طلای جهانی، سکه طلا نیز در دو هفته گذشته فعالیت پرنوسانی را در پیش گرفته است. بازه نوسان این فلز گرانبها در این بازه زمانی بزرگ‌تر از سابق شده به‌صورتی که در برخی روزها قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید تا ۲ میلیون تومان نیز نوسان کرد. در بازار روز گذشته هر قطعه سکه طلا طرح جدید با نوسان اندک ۲۰‌هزار تومانی خود در رقم ۴۴ میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان فروخته شد. اما نیم و ربع‌سکه با افت قیمت یکسان ۳۰۰‌هزار تومانی در ارقام ۲۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۹۰۰‌هزار تومان معامله شدند.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896596

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • صادرات تخم مرغ به بیش از ۱۸ هزارتن رسید
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید