Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@05:47:41 GMT

آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه جامعه است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۸۴۷

آموزش و پرورش سنگ بنای توسعه جامعه است

فرماندارآوج گفت: اساس و سنگ بنای توسعه در هر جامعه ای توجه به حوزه فرهنگ و به ویژه آموزش وپرورش به عنوان مهمترین نهاد فرهنگی است که سرمایه گذاری در این حوزه مهم باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نصرت‌الله علیرضایی در دیدار با مدیر و کارکنان آموزش وپرورش شهرستان آوج طی سخنانی اظهار داشت: آموزش وپرورش نهادی تحول آفرین و تأثیرگذار در همه عرصه‌های کشور است و ارتقاء فرهنگ یک جامعه و عملی شدن توسعه و پیشرفت در هر منطقه ای در گرو توجه و نگاه ویژه به این نهاد انسان ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر جامعه را یک ساختمان فرض کنیم که بر روی ستون‌های مختلفی ازجمله خانواده، دین، اقتصاد و سیاست بنا نهاده شده است، آموزش و پرورش یکی از ستون های اصلی در هر جامعه ای است.

علیرضایی ادامه داد: اعتقاد برخی از متفکرین و نظریه پردازان بر این است که با متحول‌شدن اقتصاد بسیاری از مشکلات جامعه نیز مرتفع خواهد شد ولی امروزه باید اذعان داشت که نقش فرهنگ در تغییر و تحول اجتماعی و تحقق توسعه از اقتصاد مهمتر و اثر گذارتر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: هزینه کردن درحوزه فرهنگ وآموزش نوعی سرمایه گذاری سودمند است ولی چون ثمره و نتیجه آن در جامعه در بلند مدت و طی چند نسل خود را نمایان می‌سازد، لذا کمتر در این حوزه سرمایه‌گذاری جدی و اساسی صورت می گیرد.

فرماندار آوج نقش آموزش وپرورش را در تربیت نیروهای خلاق، متعهد، متخصص و قانونمند بسیار حائز اهمیت دانست وافزود: بهره مندی از فکر وایده فرهنگیان ودانش آموزانی که با چنین خصوصیاتی در نهاد آموزش وپرورش تربیت یافته اند؛ شهرستان آوج را درتوسعه همه جانبه کمک خواهد نمود و از مدیرآموزش وپرورش انتظار داریم با پیش‌بینی برنامه‌هایی در جهت تکریم فعالان حوزه فرهنگ اعم از دانش آموزان، معلمان و بازنشستگان این حوزه کوشا باشند.

علیرضایی بیان داشت: باید نگاه خیرین را به حوزه فرهنگ و آموزش بیش از گذشته جلب کنیم تا گامی اساسی در جهت ارتقاء شاخص های آموزشی و فرهنگی شهرستان برداشته شود و ما آمادگی حمایت از این حوزه را داریم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آموزش و پرورش توسعه و پیشرفت جامعه خانواده سرمایه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید در کار، مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی بویژه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ آیت الله حسینی بوشهری ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی  و عملکرد با تدبیر و درایت و به‌دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه، ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود 60 ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده‌ است؛ شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدام‌شان در حوزه، رکنی بودند.

وی افزود: باید در کارها  مبانی همه ما  اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی، بویژه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد، ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می‌دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم، بسیار موثر است که باید انشاءالله مستمر باشد. 

 مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می‌کنند، اما همه این مدلی نیستند، اگر مطلبی هم باشد، باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند.

 وی عنوان کرد: اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد، نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای است تخریب کرد بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدمت به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: دولت‌ها و افراد می‌آیند و می‌روند، ما با حفظ استقلال حوزه از نظام  که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است، حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که‌ مربوط به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تعارف نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می‌کنم امروز، البته در حوزه کاستی‌هایی وجود دارد که باید حل شود، ولی درمجموع عملکرد جنابعالی در سمت رئیس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده،  موفق می‌دانم و برای شما دعا می‌کنم، انشاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می‌دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم. البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با وجود پیوستگی، ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند. 

وی گفت: من امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی  و دوستانه مشکلات را حل کنیم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به‌عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیانا به غرض ورزی‌های شخصی و حزبی  و گروهی توجه نشود، طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری و سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • مدرسه باید دالان زندگی برای دانش‌آموز باشد / سیاست توسعه متوازن در دستور کار آموزش و پرورش
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم در شهرستان زارچ
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد