Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:51:28 GMT

واحد یک نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر وارد مدار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۸۴۸

واحد یک نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر وارد مدار شد

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو اعلام کرد به گفته سید حسن رضوی، با وجود مشکلات متعددی که برای انجام اورهال (تعمیرات اساسی) این نیروگاه وجود داشت، اما با تجربه فنی پیمانکار و همچنین تلاش و پشتکار همه دست اندرکاران، انجام اورهال اساسی و تست‌های مربوطه واحد یک این نیروگاه برق‌آبی با موفقیت به پایان رسید و اکنون به شکل رسمی دوباره راه‌اندازی و وارد مدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شاخص‌های بهره‌برداری باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران شرکت باید بر اساس برنامه‌ها نسبت به بهره‌برداری بهینه مطابق استانداردها عمل کنند و مجموعه سد و نیروگاه را با ضریب اطمینان بیشتر در مدار بهره‌برداری قرار دهند.
"مهدی فتوکیان" مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و نیروگاه امیرکبیر نیز گفت: زمان راه‌اندازی واحد اول و دوم نیروگاه سال ۱۳۴۰ بوده که واحد اول بیش از چهار میلیون و ۸۸ هزار مگاوات ساعت تولید و بیش از ۱۳۹ هزار ساعت کارکرد و واحد دوم نیز بیش از سه میلیون و ۸۹۸ هزار مگاوات ساعت تولید و بیش از ۱۳۱ هزار ساعت کارکرد داشته است.
وی با اشاره به اینکه واحد شماره یک در سال ۴۶ یک بار مورد تعمیرات اساسی اورهال قرار گرفته و از آن زمان تا ۲۲ مهرماه سال گذشته تعمیری نداشته است یادآور شد: واحد یک از سال ۴۶ تا تاریخ یاد شده ۱۲۰ هزار ساعت کارکرد داشته و در این مدت بیش از سه میلیون و ۷۱۶ هزار مگاوات ساعت تولید داشته است.
وی با تاکید بر اینکه عملیات اورهال در ۱۹ اردیبهشت سال جاری به صورت آزمایشی انجام شد، گفت: پس از انجام آزمایش‌های مربوطه، این واحد در تاریخ یاد شده مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت و تاکنون ۷۱۳ ساعت کارکرد و ۲۹ هزار و ۹۴۰ مگاوات ساعت انرژی تولید کرده است که از امروز هم برای کمک به شبکه سراسری برق به شکل رسمی وارد مدار شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات

مدیر عامل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: میزان تولید برق این مجموعه در سال ۱۴۰۲ از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات ساعت عبور کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید یحیی نوبخت مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان اظهارکرد: تولید برق مجموعه ما در سال ۱۴۰۲ از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات ساعت عبور کرد و از این میزان تولید بیش از ۴.۶ میلیون مگاوات ساعت سهم واحد‌های گازی و بیش از ۱.۸ میلیون مگاوات ساعت به مربوط واحد‌های بخار بوده است.

وی تصریح کرد: میزان آمادگی نیروگاه شیروان برای تولید بیش از ۷.۷ میلیون مگاوات ساعت و راندمان آن ۴۶.۰۶ درصد است.

نوبخت افزود: نیروگاه سیکل‎‌ترکیبی شیروان با ظرفیت تولید یکهزار و ۴۳۴ مگاوات شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی و سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی فعال است.

وی یادآور شد: این نیروگاه هزار و ۴۳۴ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد و حدود ۲ درصد برق کشور را تامین می‌کند و زیر مجموعه شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت تهران اداره می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • عبور تولید برق در نیروگاه شیروان از مرز ۶.۵ میلیون مگاوات
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد
  • بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید
  • عمیق ترین چاه آب شرب غرب کشور با طراحی مجدد دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفت
  • بهره‌برداری از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • بهره برداری از هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری مجدد از عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است
  • عمیق‌ترین چاه آب شرب غرب کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفت