Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - محمد امین خدابخش؛ عرضه اولیه نماد معاملاتی شرکت پلی‌پروپیلن جم «جم‌پیلن» امروز در حالی خاتمه یافت که به هریک از  کدهای شرکت کننده در روز جاری ۴۴۶ سهم تعلق گرفت. با انجام این عرضه که بعد از «تاصیکو» دومین عرضه اولیه بورس تهران در سال جاری است رکورد کدهای معاملاتی شرکت کننده در فرآیند عرضه اولیه شکسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در عرضه امروز ۴۴۸ هزار و ۴۳۰ کد معاملاتی برای تملک ۲۰۰ میلیون سهم (معادل ۱۰ درصد از کل سهام شرکت) از سهام «جم‌پیلن» حضور داشتند.

این نماد به عنوان پانصد و سی و یکمین نماد پذیرفته شده در بورس تهران در گروه محصولات شیمیایی قرار گرفته است. سرمایه‌ شرکت دو هزار میلیارد تومان است و عمده فعالیت آن به تولید پلی پروپیلن اختصاص دارد.

با توجه به قیمت دو هزار و ۲۵۰ تومانی به ازای هر سهم می‌توان گفت که عرضه اولیه امروز رقمی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان  از دارایی سهامداران را به خود اختصاص داده است.

۵۱ درصد شرکت پلی پروپیلن جم در تملک شرکت پتروشیمیران و ۴۹ درصد باقیمانده سهام آن در مالکیت پتروشیمی جم قرار دارد. این شرکت بیشتر محصول خود را (۹۶ درصد در سال ۹۷) در بازار داخلی به فروش می‌رساند و تا سال 1407 دارای معافیت مالیاتی است. از دیگر خصوصیات «جم پیلن» می‌توان به نداشتن بدهی ارزی و بانکی اشاره کرد. آنچه که در خصوص تامین مواد اولیه شرکت حائز اهمیت است، وابستگی زیاد «جم پیلن» به پتروشیمی جم است. این شرکت در سال گذشته همزمان با اورهال پتروشیمی جم به اورهال رفت و به همین دلیل کاهشی 40 هزار تنی را در میزان تولید خود شاهد بود. با این حال به لطف رشد قیمت دلار و افزایش بهای تولیدات، سود شرکت کاهش نیافت.
در این عرضه به روش بوک بیلدینگ انجام شده است. سقف سهمیه هر کد حقیقی ۵۰۰ سهم بوده و شرکت تامین سرمایه لوتوس به خرید ۵۰ درصد از کل سهام قابل عرضه را بر عهده دارد. متحدین ارزش شرکت پتروشیمیران و شرکت پتروشیمی جم هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سهام شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید

تولید پتروشیمی غدیر در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید و افزایش ۳۲ درصدی درآمد شرکت نسبت به سال ۱۴۰۱ ثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی غدیر، این شرکت پس از ثبت رکورد بی‌سابقه تولید به مقدار ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی در سال ۱۴۰۱، پارسال نیز موفق به ثبت رکورد تولید با بیش از ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی شد.

همچنین پتروشیمی غدیر با درآمدزایی ۴,۵۹۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و افزایش ۳۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ توانسته مقدار سود خالص و فروش این شرکت را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

جلوگیری از ارزبری ۱۰۰ میلیون دلاری با اتکا به توان داخل از موفقیت‌های شرکت پتروشیمی غدیر است که می‌تواند در آینده کمک شایانی به افزایش درآمد و سودآوری این شرکت داشته باشد.

کاهش مصرف انرژی، ثبت بالاترین رکورد تولید در تولید وینیل کلراید مونومر (VCM) و پلی وینیل کلراید (PVC)، فروش با نرخی بیش از نرخ جهانی، ایجاد تنوع در سبد محصولات از ۲ به ۶ محصول، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی خوراک از ۱۰ به ۲۷ هزار تن، تولید تجاری گرید S۷۰ و S۷۰ medical، ثبت شاخص بهره‌وری تولید به مقدار ۲۰۳ تن به ازای هرنفر، افزایش میانگین ظرفیت دریافتی کلر و اهتمام ویژه برای راه‌اندازی طرح‌های VCM۲، کلرآلکالی و غدیر ۲ از دیگر دستاوردهای شرکت پتروشیمی غدیر در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود
  • رکورد‌هایی که در حمله موشکی ایران به اسرائیل شکسته شد + عکس
  • سهامداران عدالت بخوانند | جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • چشم‌انتظاری سهامداران عدالت برای دریافت مرحله سوم سود/ چرا واریز سود سهام عدالت سه‌مرحله‌ای شد؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد