Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز و در جریان بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، ماده ۵ این لایحه را جهت بررسی بیشتر و رفع ابهامات موجود به کمیسیون فرهنگی ارجاع دادند.

نمایندگان با ۱۳۸ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه ماده ۶ لایحه مذکور را تصویب کردند که بر اساس آن به منظور تکریم و حمایت از قهرمانان، پیشکسوتان، نابینایان، ناشنوایان، معلولان و جانبازان ورزشی دارای عناوین قهرمانی المپیک و پارالمپیک، جهانی، آسیایی، پارآسیایی و ملی غیرشاغل و فاقد درآمد مستمر و مشخص، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به عنوان نهاد عمومی غیردولتی با شخصیت مستقل وابسته به وزارت ورزش و جوانان با استفاده از منابع و امکانات موجود ادامه فعالیت می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح شرایط و مقررات فعالیت وظایف و اختیارات و ترکیب هیئت امنا و هیات عامل موجود در اساسنامه ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون با پیشنهاد این وزارتخانه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

وزارت ورزش و جوانان موظف است گزارش عملکرد سالانه صندوق را با ذکر منابع و مصارف مربوط به دیوان محاسبات و کمیسیون فرهنگی مجلس ارسال کند. همچنین نمایندگان ماده ۷ این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن وزارت ورزش و جوانان مکلف است ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی وزارت را تهیه کند و به تایید سازمان اداری و استخدامی کشور برساند.

همچنین بر اساس ماده ۸ این لایحه آیین نامه اجرایی این قانون ظرف مدت ۶ ماه پس از لازم الاجرا شدن آن توسط این وزارتخانه تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و مطابق با ماده ۹ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون قانون تاسیس سازمان تربیت بدنی ایران مصوب ۱۳۵۰ لغو می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی نمایندگان مجلس وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • سهم هواداران پرسپولیس از تیم مشخص شد
  • سهم پنج درصدی پیشکسوتان از استقلال و پرسپولیس
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • قهرمانان واقعی شهدا هستند
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع