Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@12:18:23 GMT

مهر و موم آسانسورهای غیر استاندارد در مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۰۰۴

مهر و موم آسانسورهای غیر استاندارد در مشهد آغاز شد

محمد رضا جمیع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ابلاغ دستور استاندارد سازی آسانسورهای مراکز عمومی و دولتی به این اداره کل، از حدود ۱.۵ سال قبل اطلاع رسانی به این مراکز آغاز شد که به رغم صدور اخطاریه های متعدد برخی از این مراکز اقدامی برای دریافت تاییدیه های استاندارد انجام نداده اند.

وی اظهار داشت: بر اساس بازرسی های صورت گرفته از ۱۱۲ آسانسور مراکز دولتی شهرستان مشهد نیمی از آنها برای دریافت گواهینامه تاییدیه استاندارد اقدام نکرده اند و فقط ۲۰ آسانسور دارای این گواهینامه است و استاندارد سازی ۲۷ آسانسور نیز در دست اقدام می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از میان ۱۱۳ آسانسور موجود در هتل ها و هتل آپارتمانهای بازرسی شده نیز هفت دستگاه استاندارد بوده و استاندارد سازی ۴۹ دستگاه آسانسور نیز در حال انجام است اما بقیه آسانسورها تاییدیه استاندارد ندارند.

جمیع بر لزوم دریافت تاییدیه های استاندارد سالانه و ادواری برای آسانسورها تاکید کرد و افزود: از میان ۳۹ آسانسور مراکز تجاری در مشهد نیز ۱۸ مورد و از ۹۲ آسانسور مراکز درمانی این شهر نیز فقط ۲ مورد استاندارد بوده و تاییدیه های لازم را اخذ کرده اند و ۲۵ مورد نیز در حال طی مراحل استاندارد سازی می باشند و بقیه فاقد تاییدیه استاندارد هستند.

وی اظهار داشت: دریافت تاییدیه های استاندارد برای دریافت گواهی پایان کار ساختمانی از سال ۱۳۸۲ اجباری شده است.

حدود ۹۰۰ قلم کالا و خدمات در ایران مشمول استاندارد اجباری است و نصب و بهره برداری از آسانسور نیز مشمول این استانداردها می باشد.

۳۲۲۱ / ‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت

به گزارش خبرگزار صدا و سیما ، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال قبل از ۱۲۹ ساختمان ناایمن در پایتخت ۵۴ ساختمان ایمن سازی شد و ۷۵ ساختمان ناایمن باقی ماند.

مهدی بابایی افزود: مالکان ۷۰ درصد از ۷۵ ساختمان ناایمن برای ایمن سازی اقدام کردند، اما مالکان ۳۰ درصد تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

رئیس کمیته ایمنی شورا گفت: انشعاب ساختمان‌هایی که تاکنون ایمن‌سازی را آغاز نکردند، قطع می‌شود و در صورت ادامه روند بی‌توجهی مالکان این ساختمان‌ها به ایمن‌سازی، ساختمان‌ها مهروموم خواهند شد. مهدی بابایی افزود: مهلت کافی داده شده و ساختمان‌هایی که مالکان آنها اقدام لازم را انجام نداده‌اند، حتماً مهروموم می‌شوند.

ورود وزارت بهداشت به موضوع ایمن‌سازی مراکز درمانی

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران درباره ایمن سازی مراکز درمانی هم گفت: وزارت بهداشت به موضوع ایمن‌سازی مراکز درمانی ورود کرده و سطح‌بندی بیمارستان‌ها را به دریافت تأییدیه ایمنی مشروط کرده است.

مهدی بابایی افزود: مراکزی که تأییدیه ایمنی نگیرند، سطح آنها و به دنبال آن درآمد آنها کاهش خواهد یافت، همین اقدام وزارت بهداشت باعث تلاش بیمارستان‌های برای دریافت تأییدیه ایمنی شده است.

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • صدور ۱۱۹۸ تاییدیه ایمنی آسانسور درخوزستان
  • آغاز ثبت‌نام آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر
  • آغاز فرآیند انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد قزوین
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد