Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی با اشاره به مشارکت ۳۰۰ مهندس کشاورزی در اجرای طرح مطلوب سازی برنج گفت: در پنج سال آینده ارقام جدید پرمحصول برنج به کشاورزان معرفی می‍ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مریم حسینی» امروز (دوشنبه 27 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سازمان تحقیقات برنج  با همکاری جهاد کشاورزی با هدف ارتقاء کیفیت و کمیت  تولید برنج در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور با بیان اینکه 300 مهندس کشاورزی در طرح‌ مطلوب سازی برنج جهت مربیگری و ارائه توصیه‌های فنی به کشاورزان آموزش های لازم را فرا گرفتند، گفت: طرح همگام با کشاورز از مهمترین طرح هاست که برای دومین سال متوالی از فردا در گیلان اجرایی می‌شود.

 

حسینی اذعان کرد: امنیت مواد غذایی و افزایش ارزش و کیفیت غذایی مهمترین برنامه‌های است که موسسه تحقیقات برنج کشور به دنبال آن است.

 

وی به آموزش 100 نفر از مهندسین کشاورزی جهت کار در شالی‌کوبی اشاره و خاطر نشان کرد: از فردا کشاورزان در این طرح به مدت شش روز، کار با دستگاه‌های شالی‌کوبی را فرا می‌گیرند.

 

حسینی به ارقام جدید برنج اشاره کرد و ادامه داد: رشت، تیسا و انام از ارقام جدید برنج است، گونه برنج انام پرمحصول و زودرس بوده و امسال برای نخستین بار پخت و برداشت این نوع محصول درگیلان رونمایی می‌شود.

 

رییس موسسه تحقیقات برنج کشور به تشریح طرح خالص شده برنج پرداخت و تصریح کرد: برنج‌های محلی از جمله هاشمی در این طرح خالص شده و با کیفیت بالاتر جهت کشت به کشاورزان ارائه می شود.

 

حسینی افزود: پنج سال آینده ارقام جدید برنج با کیفیت عالی به کشاورزان معرفی می‌شود. 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت خطبه نماز جمعه اردبیل اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت در فارس خطبه های نماز جمعه نماز جمعه غنی سازی اوقات فراغت محصولات کشاورزی برنج بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن آهنگری از توزیع ۳۱ تن بذور اصلاح و گواهی شده برنج شامل ارقام مازند ۱۵ تن، ندا ۶ تن، شیرودی ۵ تن و فجر ۵ تن بین کشاورزان بابلی خبر داد.

وی تاکید کرد: تأمین بذور مورد نیاز کشاورزان با گسترش اموراصلاحی در سال آینده توسعه خواهد یافت.

آهنگری در ادامه تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برنامه ریزی برای توسعه تولید بذر با همکاری ایستگاه تحقیقات گلدشت بابل و کشاورزان پیشرو انجام گردیده است.

آهنگری در پایان از شالیکاران پیشرو و علاقمند به همکاری در جهت تولید بذور اصلاح شده در خواست کرد، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • بازار برنج را بدون حمایت دولت نمی‌توانیم مدیریت کنیم
  • پلیس: «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود/ در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیستیم
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات ارزشی نیست
  • طرح نور هوشمندسازی می‌شود/ پلیس دنبال پرونده‌سازی نیست