Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه ۲۲۳ هکتاری آبیاری تحت‌فشار (قطره‌ای) و استخر ذخیره آب و سیفون قیزفخری در محل دیزج با اعتبار ۳.۷ میلیارد تومان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، محمد اسدی در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان اهر اظهار داشت: طرح‌های آبیاری تحت‌فشار پس از تکمیل پرونده و ارجاع آن به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات به پیمانکاران واگذار شده که مجموع اعتبار برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع هزینه کرد 3.5 میلیارد تومانی برای تجهیز 223 هکتار از باغات شهرستان اهر، 2 میلیارد و 290 میلیون تومان در قالب یارانه یا همان کمک بلاعوض از سوی دولت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر بابیان اینکه سیستم آبیاری تحت‌فشار می‌تواند کنترل از راه دور و بدون حضور باغدار انجام شود، گفت: اجرای طرح سیستم آبیاری تحت‌فشار مزایای زیادی از جمله جلوگیری از هدررفت منابع آبی و بهره‌روی از آب را دارد.

اسدی از کاهش هزینه‌های نگهداری باغات با تجهیز به سیستم آبیاری تحت‌فشار خبر داد، تصریح کرد: باغاتی که از آب کم‌فشار برخوردار هستند نیز می‌توانند با تجهیز باغات با سیستم آبیاری تحت‌فشار – کم فشار مشکلات احتمالی آبیاری را برطرف کرده و از منابع آبی به صورت بهینه بهره‌مند شوند.

تسهیلات بلاعوض به طرح‌های آبیاری تحت فشار در استان کردستان ارائه می‌شودتهران| افزایش 56 هکتاری آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیون ریال در ملاردطرح‌های آبیاری تحت فشار مرند وام بلاعوض دریافت می‌کنند‌اردبیل|هیچ پروژه راه‌سازی را تحت فشار دیگران اجرا نکردیماستان سمنان 160 میلیون مترمکعب کسری در مخازن ذخیره آب دارد

وی با ذکر اینکه راندمان تولید محصولات باغی در باغات مجهز به سیستم آبیاری تحت‌فشار به مراتب بیشتر از آبیاری به روش سنتی یا همان غرق آبی است، افزود: اگر تمامی شرایط وفق مراد باشد می‌توان از هر هکتار از باغات تجهیز شده به سیستم آبیاری تحت‌فشار 175 تن محصول برداشت کرد ولی برداشت محصول در روش آبیاری سنتی در هر هکتار نهایتاً 130 تن است.

مشارکت 65 میلیون تومانی کشاورزان در احداث استخر ذخیره آب قیزفخری

محمد اسدی در ادامه با اشاره به این‌که برای احداث استخر ذخیره آب و سیفون قیزفخری در روستای دیزج 200 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار داشت: 30 میلیون تومان از اعتبار احداث استخر از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری و با دستور فرماندار شهرستان تامین شده و 65 میلیون تومان از سوی کشاورزان و 60 میلیون تومان از اعتبارات جهاد کشاورزی احداث شده است.

وی احداث سدهای معیشتی و استخرهای ذخیره آب به جهت بهره‌وری در بخش کشاورزی شهرستان اهر را ضروری دانست و افزود: در صورتی که از آب‌های روان نتوانیم با احداث سدهای معیشتی و استخرهای ذخیره آب بهره‌مند شویم منابع آبی از دسترس خارج می‌شود و قطعاً بازگشت منابع آب امکان‌پذیر نخواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر بابیان اینکه استخر ذخیره آب قیزفخری ظرفیت ذخیره‌سازی 1000 مترمعکب آب را دارد، گفت: این استخر توانایی لازم را دارد تا آب مورد نیاز باغی که آبیاری آن شاید روزها به طول می‌انجامید را در نصف روز آبیاری کند.

گفتنی است؛ پروژه 223 هکتاری آبیاری تحت‌فشار (قطره‌ای) و استخر ذخیره آب و سیفون قیزفخری در محل دیزج با اعتبار 3.7 میلیارد تومان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور مسئولان شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین در راستای جلوگیری از هدررفت آب و مدیریت آب رهاسازی‌ شده در این کانال لایروبی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، منصور ستوده امروز -چهارشنبه پنجم اردیبهشت- در جلسه مدیریت آب رهاسازی‌شده سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین اظهار کرد: در راستای کمک به رفع مشکلات ناشی از کمبود آب شبکه و کاهش میزان مشکلات کشاورزان از سال گذشته تاکنون جهت راه‌اندازی چاه‌های تلفیقی از محل اعتبارات جاری این شرکت هزینه شده است.

وی با بیان اینکه قطعات اساسی مورد نیاز جهت بهره‌برداری این چاه خریداری و نصب شده است، افزود: ۶۰ کیلومتر لایروبی کانال آبیاری دشت قزوین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از هدر رفت آب و مدیریت آب رهاسازی شده در کانال آبیاری دشت قزوین است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته با رایزنی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده و مساعدت‌های وزیر نیرو و معاون آب و آبفا ۹۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین منتقل شد که با مدیریت مناسب و همکاری و همراهی کشاورزان به خصوص تشکل آب‌بران این میزان برای کشت‌های پاییزه، بهاره و تابستانه مصرف شد.

ستوده اضافه کرد: در سال زراعی جاری با پیگیری‌های به عمل آمده از ۱۵ فروردین‌ماه آب در کانال آبیاری دشت قزوین جاری شده و در حال حاضر نیز دبی آن ۱۰ مترمکعب در ثانیه است و امیدواریم همچون سال گذشته با همراهی و همکاری کشاورزان و تشکل آب‌بران بتوانیم این آب را به صورت مدیریت‌شده توزیع کنیم.

محمدتقی امان‌پور، رئیس کمیته احیا و پایدارسازی دشت قزوین نیز در این جلسه با اشاره به موضوع مدیریت آب رها سازی شده سد طالقان جهت مصارف کشاورزی دشت قزوین عنوان کرد: لایروبی کانال‌های شبکه آبیاری دشت قزوین و اصلاح و بازسازی شبکه آب شرب تهران با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش میزان بهره‌وری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تأمین منابع مالی این موضوعات می‌توان از مولدسازی دارایی‌های دولت استفاده کرد، گفت: باید برای حل مشکلات ناشی از کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی طرح و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم.

مشاور استاندار قزوین با بیان اینکه به عنوان یک اقدام کوتاه‌مدت باید خسارت ناشی از خشکسالی و کمبود آب برآورد شود، افزود: این خسارت از طریق صندوق بیمه برای کشاورزان جبران شود که پیگیری این موضوع بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است.

امان‌پور ادامه داد: پیگیری جهت افزایش سهمیه آب کشاورزی دشت قزوین از سد طالقان برای سال زراعی جاری هم باید توسط شرکت آب منطقه‌ای استان پیگیری شود. در ضمن مطالعه و اجرای طرح آبخیزداری جامع حوضه آبریز دریای خزر هم به عنوان برنامه‌ای بلندمدت و مطالبه مهم استان که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزان منطقه را حل کند، باید از سطوح بالا پیگیری شود.

کد خبر 747473

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان