Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه سالن ورزشی ۲۲ بهمن در اختیار جامعه ورزش باقی بماند تاکید شد: نظرات دانش‌آموزان در تدوین برنامه‌های اوقات فراغت مشارکت داده شود و دستگاه‌های متولی اوقات فراغت جوانان از هرگونه موازی‌کاری پرهیزکنند. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به حجم ابلاغی به معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اظهار داشت: یکی از معیارهای ابلاغیه جدید سازمان نهضت سوادآموزی کشور به استان‌ها عملکرد سال گذشته  استان‌ها در حوزه سوادآموزی بوده و ما مرجع تعیین سهمیه نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهروز اکرمی افزود: باید علت افزایش آمار ابلاغی امسال استان مورد بررسی قرار گیرد، همچنین باید بررسی شود که این افزایش ابلاغیه به سبب بالا بودن آمار بی‌سوادی استان است یا دلایل دیگری عامل چنین موضوعی بوده است.

وی تصریح کرد: بحث در زمینه آمارهای ابلاغیه سازمان نهضت سوادآموزی کشور به استان‌ها باید در جلسات پشتیبانی شورا انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اجرای برنامه‌های اوقات و فراغت در استان گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان و دبیرخانه اوقات فراغت در اداره کل ورزش و جوانان بوده و موارد مسائل را منعکس شده است.

اکرمی بیان کرد: نباید اوقات فراغت دانش‌آموزان منتهی به خروج از کلاس درس و ورود به کلاس آموزشی دیگر باشد، برهمین اساس می‌تواند در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، از آنها برای آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید استفاده کرد.

وی عنوان کرد: برهمین اساس فرآیند آماده‌سازی زمینه مشارکت دانش‌آموزان در این نوع فعالیت‌ها تعریف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری ایجاد برنامه‌های موازی در حوزه اوقات فراغت، با دبیرخانه این حوزه  در ورزش و جوانان هماهنگی‌های لازم انجام شود.

سالن ورزشی 22 بهمن در اختیار جامعه ورزش باقی بماند

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به واگذاری سالن ورزشی 22 بهمن اراک به آموزش و پرورش اظهار داشت: چند سال موضوع واگذاری سالن 22 بهمن به آموزش و پرورش استان، مورد مناقشه دو سازمان بوده است.

عابد حقدادی افزود: کمیسیون مستندسازی یک بار پیش‌رای را به نفع ورزش و جوانان و یک بار به نفع آموزش و پرورش تهیه کرد، اما در نهایت کمیسیون لوایح رای را به نفع آموزش و پرورش صادر کرد.

وی تصریح کرد: این سالن ورزشی یکی از مطالبه‌های مردمی و ورزشکاران استان و شهرستان اراک بوده و در سال گذشته 3 هزار و 631 ورزشکار سازمان‌یافته در آن فعالیت داشتند.

حقدادی بیان کرد: امسال نیز تاکنون یک هزار و 321 ورزشکار سازمان‌یافته در این سالن ورزشی فعالیت می‌کنند که تا پایان سال این آمار به 4 هزار نفر نزدیک می‌شود.

وی عنوان کرد: در این زمینه تاکنون مصوبه کمیسون لوایح به بنده ابلاغ نشده، همچنین باتوجه به این که 50 سال از فعالیت ورزش و جوانان در این سالن می‌گذرد، درخواست داریم این سالن همچنان دراختیار ورزش و جوانان باشد.

آموزش بیش از 2 هزار سوادآموز در استان مرکزی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به حجم سهمیه ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی کشور به استان مرکزی گفت: سال گذشته حجم ابلاغی برای سوادآموزی در استان  یک هزار و 900 نفر بوده که عملکرد استان 2 هزار و 34 نفر معادل 107 درصد بوده است.

لرستان| پلدختر میزبان افتتاحیه همایش سراسری اوقات فراغت کانون‌های مساجد می‌شودگسترش برنامه‌های اوقات فراغت در شهرستان‌های استان مرکزی باید مورد توجه قرار گیردطرح اوقات فراغت امسال در مناطق سیل‌زده گلستان اجرا می‌شود

حسین میرزایی افزود: حجم ابلاغی امسال استان در حوزه سوادآموزی 2 هزار و 219 ایرانی و 466 اتباع است، در حوزه انتقال نیز یک هزار و 174 نفر اصلی و 170 نفر آموزش رایانه‌ای، و 160 اتباع تعیین شده است.

وی تصریح کرد: آمار ابلاغی در حوزه تحکیم نیز یک هزار و 953 نفر اصلی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعیین سطح سواد زندانیان، طرح جایگزین حبس، انعقاد تفاهم‌نامه با دادگستری برای اطلاع‌رسانی سطح سواد طرفین دعوی، انعقاد تفاهم‌نامه برای اعلام سطح سواد موکلان و غیره از اقدامات انجام‌شده در سطح استان برای شناسایی افراد کم‌سواد و بی‌سواد در استان بوده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: پیشنها می‌شود امسال در حوزه سوادآموزی در استان، 2 هزار نفر و در حوزه تحکیم و انتقال نیز یک هزار نفر تحت پوشش قرار گیرند.

بسیج امکانات آموزش و پرورش استان برای طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، برای بیش از 42  هزار دانش‌آموز تمام امکانات آموزش و پرورش در قالب 289 پایگاه به منظور برنامه‌های اوقات فراغت بسیج شده است

مهدی دمنه افزود: 12 مدرسه، 28 کانون فرهنگی، 2 اردوگاه، 120 فضای ورزشی سرپوشیده، 10 دارالقرآن و 9 پژوهش‌سرای آموزش و پرورش استان در ایام تابستان فعال هستند.

وی تصریح کرد: شهریه مورد نیاز برای شرکت در کلاس‌ها و برنامه‌های اوقات فراغت در این مراکز 30 تا 80 هزار تومان است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در آیین معارفه مدیرعامل منطقه آزاد تجاری قصرشیرین که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور برگزار شد، گفت : استان کرمانشاه مجموعه‌ای از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را در کنار یکدیگر دارد که باید به بهترین شکل مورد استفاده قرار گیرد و مردم از آن بهره‌مند شوند.

وی مرز‌های غربی استان و خصوصا شهرستان قصرشیرین را یکی از مزیت‌های مهم استان برشمرد و گفت: قصرشیرین علاوه بر اینکه یکی از گلوگاه‌های اصلی میزبانی از زوار اربعین است، از بعد اقتصادی و بلحاظ همجواری با هر دو بخش عربی و کردنشین عراق نیز فرصت مهمی برای کرمانشاه به شمار می‌رود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می‌تواند به لحاظ اقتصادی و تجاری گشایش قابل توجهی برای استان ایجاد کند، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این منطقه تاکید کرد.

صحرایی افزود: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت‌های متعدد در اختیار دارد که استفاده از آنها می‌تواند قصرشیرین را به یک منطقه آزاد ویژه و متمایز در کشور تبدیل کند.

وی مهمترین نکته‌درباره استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را دنبال کردن امور منطقه به صورت منطقی و پرهیز از هرگونه تعجیل و اقدام شتاب زده دانست تا در آینده باعث بروز چالش و مشکل نشود و اظهار کرد: در عین پرهیز از هرگونه شتاب زدگی، نباید اجازه دهیم فرصت‌های این منطقه از دست برود.

استاندار کرمانشاه اقداماتی که تاکنون برای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین انجام شده را بسیار مثبت عنوان کرد و یادآور شد: این اقدامات مقدماتی برای حرکت رو به جلو و پرشتاب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در آینده خواهد بود.

صحرایی بر لزوم استفاده از ظرفیت بدنه کارشناسی، اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان برای پیشبرد اهداف منطقه آزاد تجاری قصرشیرین تاکید کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مسامحه دستگاه‌های متولی حجاب پذیرفتنی نیست
  • رشد ۵۸ درصدی مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در البرز
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • اجتماع ۳ هزار نفری معلمان در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود
  • اجتماع ۳ هزار نفری معلمان در حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود
  • دستگاه تعلیم و تربیت نقطه نجات از تمام گرفتاری‌ها و مسائل روز است
  • ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده