Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی صنعت برق، با اشاره به افزایش دمای هوا تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد در برخی نقاط و رشد ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق کشور در روز جاری، از مردم خواست مصرف برق خود را در ساعت‌های اوج مصرف مدیریت کنند.

به گزارش مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، گفت: از همه مردم درخواست می‌کنم مصرف خود را در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ (ساعات اوج مصرف) از طریق تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد به عنوان دمای آسایش، استفاده از دور کند کولرهای آبی و استفاده از وسایل پرمصرف برقی از اواخر شب تا ابتدای صبح مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال سپری کردن گرم‌ترین روز سال هستیم، به‌طوری که هم اکنون دمای هوا در برخی نقاط کشور به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مصرف برق در روز گذشته ۵۳ هزار و ۵۳۴ مگاوات بود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مصرف برق نسبت به روز گذشته یک‌هزار مگاوات افزایش داشته است.

رجبی مشهدی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مردم تابستان خوبی را پشت سر بگذاریم. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بخش مدیریت مصرف و افزایش ظرفیت نیروگاهی و همچنین افزایش تولید نیروگاه‌های موجود، انتظار می‌رود خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشته باشیم و با این وجود همکاری مردم و مشترکان عزیز نقش بسزایی در این خصوص دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صنعت برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج سامانه بارشی از شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز سه شنبه (۷ فروردین) فعالیت سامانه بارشی در نقاطی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، ارتفاعات شرقی البرز و شمال هرمزگان است و تا آخر وقت از کشور خارج می‌شود.»

امین حسین نقشینه میزان بارندگی حاصل از فعالیت این سامانه بارشی را این‌طور اعلام کرد: «فعالیت سامانه بارشی تا قبل از خروج در شرق کشور ادامه دارد. بارندگی حاصل از فعالیت این سامانه سبب میزان بارش در پلدختر استان لرستان ۱۱۱ میلی‌متر، یاسوج ۹۶ میلی‌متر، سپیدان در استان فارس ۸۸ میلی‌متر، دهدشت و سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۵ میلی‌متر شده‌است. شدت بارش‌ها هم در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان و مناطقی از استان فارس از دیگر نقاط کشور بیشتر گزارش شده‌است. کلیبر آذربایجان شرقی، آشتیان استان مرکزی، ملایر همدان، الیگودرز در لرستان، فریدون‌شهر در غرب استان اصفهان و چالدران، اشنویه، پیرانشهر و مهاباد آذربایجان غربی بارش برف را تجربه کردند.»

نقشینه افزود: «از بعد از ظهر امروز سه شنبه (۷ فروردین) تا پایان هفته با گذر متناوب امواج تراز میانی از روی نوار شمالی کشور انتظار داریم مناطقی از شمال غرب نیز بارش داشته باشند.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، چهارشنبه (۸ فروردین) علاوه بر شمال غرب سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی نیز شاهد بارندگی خواهد بود. سواحل دریای خزر افزایش محسوس دما دارند. اما از چهارشنبه تا جمعه روند دما برای سواحل شمال کاهشی خواهد بود. چهارشنبه (۸ فروردین) دریای خزر، تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود.

نقشینه ادامه داد: «پنجشنبه (۹ فروردین) شرایط بارشی در اردبیل، سواحل جنوبی دریای خزر، خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود. در نقاطی از مرکز، شرق و شمال شرق ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی هم رگبار‌های پراکنده رخ می‌دهد. جمعه (۱۰ فروردین) گستره بارش در برخی نقاط از مرکز، شمال شرق و جنوب کشور ادامه دارد.»

آسمان پایتخت نیز امروز سه شنبه (۷ فروردین) صاف است و در برخی ساعات روز وزش باد شدید می‌شود. بیشینه دمای تهران طی دو روز آینده ۱۵ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما ۸ درجه سانتی‌گراد است.سردترین مراکز استانی کشور اردبیل با دمای یک درجه و ارومیه ۲ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مرکز استان هم بندرعباس با دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌اند.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان‌غربی تا ۷ درجه گرم‌تر می‌شود
  • هوای آذربایجان‌غربی تا هفت درجه گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • تجربه دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در شهرکرد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین
  • سامانه جدید بارشی در راه مازندران
  • خروج سامانه بارشی از شرق کشور