Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمسعود عظیمی در هفتاد و چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی استان یزد و لزوم حمایت بانک ها از آن ها اظهار داشت: در حال حاضر مواد اولیه را باید به اندازه کافی وارد کنیم و باید چرخه سرمایه در گردش بهتری داشته باشیم.

وی بیان داشت: واحدهای نساجی از لحاظ قیمتی با تغییرات زیادی در مواد الیه مواجه بودند و برای سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه به نقدینگی نیاز دارند اما باید ارقام بالا دریافت کنند تا بتوانند مواد مورد نیاز اولیه خود را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تاکید بر اینکه تعطیلی هیچ واحدی امکان پذیر نیست، ادامه داد: خط قرمز دولت تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی است و همه مسئولان پای کار هستند از دادستان و قضات گرفته تا سایر دستگاههای دولتی برای این منظور حضور دارند که شرکت یا واحد تولیدی تعطیل نشود.

وی با اشاره به بدهی مکرر و متعدد واحدهای تولیدی در سطح استان به بانک ها و دستگاه های خدمت رسان تصریح کرد: واحدهای تولیدی نباید به هیچ وجه تحت فشار باشند.

عظیمی بیان اشت: تاکید استاندار یزد بر این است که واحدی تعطیل نشود لذا برای وصول مطالبات از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد اضافه کرد: شرکت گاز برای وصول مطالبات به سمت راهکارهایی می رفت که بتواند مطالبات خود را دریافت کند لذا از استاندار خواسته شد این موضوع در کارگروه مطرح شود تا به شکل مسالمت آمیزی حل شود.

وی با اشاره به اینکه تشکل های خصوصی نیز در این میان باید نقش خود را به درستی ایفا کنند، افزود: تشکل ها کمک کنند که ارتباطات دستگاه های تامین کننده خدمات و زیرساخت های تولید و صنعت تقویت شود و مسئولان مربوطه ماهیانه با اهالی صنعت نشست داشته باشند.

عظیمی ادامه داد: خانه صنعت در مدیریت قبلی ماهانه نشست هایی داشت و مشکلات بر اساس توافق با دستگاه ها بهتر قابل حل بود اما در حال حاضر این نشست ها ماهیانه نیست و انتظار داریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با تاکید بر کمک به بخش خصوصی و به ثمر رسیدن سرمایه گذاری ها اظهار داشت: بالاترین اراضی که برای صنعت واگذار کردیم در سال 97 بوده که حدود 237 قطعه زمین در مساحتی بیش از 120 هکتار برای سرمایه گذاری واگذار شده که انتظار داریم رویش ها در صنعت پابرجا باشد.

در این نشست موضوع بدهی برخی شرکت های صنعتی و تولید به شرکت گاز استان برای تقسیط بدهی مورد بررسی قرار گرفت که مصوب شد به صورت بلند مدت تقسیط شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: یزد رونق تولید بدهی معوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رئیس جمهور در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم صبح پنجشنبه وارد سمنان شد و مورد استقبال مقام‌های استانی قرار گرفت.

شرکت در جشن احیای ده‌ها واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان سمنان، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، شرکت در جلسه شورای اداری، شرکت در جشن نهضت ملی مسکن و سخنرانی در جمع مردم این استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور خواهد بود.

در زیر مجموعه از اخبار سفر رئیس جمهور به استان سمنان را ملاحظه می‌کند.

۱۰:۳۷ صد و نود و پنج هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه هشت هزار واحد راکد در کشور احیا شده است، گفت: ۱۹۵ هزار شغل در این زمینه تثبیت شده است.

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • تعطیلی باشگاه ورزشی صنعت برق تهران
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • واحدهای تعطیل سمنان احیا شد/ رئیس جمهور: تلاش برای رفع کم آبی
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان