Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی گفت: بر اساس چشم انداز برنامه ششم توسعه، استان همدان تا پایان زمان مقرر، باید به ۸۴ درصد بهره وری آب دست یابد .

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان، «سید مصطفی هاشمی»، امروز (دوشنبه)  27 خرداد ماه در جمع خبرنگاران گفت:علی‌رغم بازندگی‌های خوب سال جاری، همچنان نیازمند صرفه جویی در بخش‌‌‌های مختلف مصرف آب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه مردم همچنان با فرهنگ درست مصرف آب آشنا نیستند افزود: متأسفانه در روستا‌ها، همزمان با فصل تابستان و ماه آخر فصل بهار، مصرف آب در بخش‌های غیرخانگی و غیر شرب افزایش می‌یابد.

 

هاشمی اضافه کرد: در این راستا در جهت تأمین آب‌های مورد نیاز روستاییان، نیازمند فعالیت مستمر چاه‌ها هستیم که این خود عاملی در افزایش برداشت آب از مخازن، استهلاک تأسیسات و بحران آب در سطح وسیع خواهد بود لذا مصرف بهینه آب باید سرلوحه کار همگان باشد.

 

وی با اشاره به اینکه همدان یکی از استان‌های روستا نشین است ادامه دادجمعیت روستا نشینان به شهر نشینان در کشور 26 درصد است که این نسبت در استان، 36 درصد است بنابراین باید تلاش‌ها در سطح کشور و استان در جهت تأمین منابع آب مضاعف شود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان با اشاره به اینکه در استان بیش از هزار روستا وجود دارد ابراز کرد: منابع تأمین آب در روستاها، آب‌های زیر زمینی است که آن نیز به دلایل مختلفی، از دسترس خارج شده است.

 

وی ابراز کرد: در استان 880 حلقه چاه، 229 دهنه چشمه و 62 رشته قنات با مجموع ظرفیت 38 میلیون متر مکعب و 2 هزار و 150 کیلومتر خطوط انتقال آب و 4 هزار و 500 کیلومتر شبکه توزیع آب وجود دارد.

 

هاشمی با اشاره به اینکه تأسیسات آب استان متعلق به 40 سال پیش و به تبع مستهلک هستند گفت: درسطح استان 121 متر مکعب مخزن آب، 46 ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت 28 هزار متر مکعب در روز است، در این راستا، در جهت دست یابی به خدمات پایدار استفاده از مجتمع‌های آبرسان در سطح روستا‌ها در دستور کار مجموعه قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه انتقال آب از مناطق آب خیز به مناطق کم آب، کار اصلی مجتمع‌های آبرسان است بیان کرد: 64 مجتمع آبرسان نیازمند استان است که از این تعداد 28 مجتمع آبرسان به بهره برداری رسیده و 19 مجتمع دیگر در دست مطالعه است.

 

هاشمی اشاره‌ای به اعتبارات ملی و استانی در راستای اصلاح، بازسازی و راهبردی تأسیسات در سال 97 داشت و ابراز کرد: از محل اعتبارات استانی سال گذشته 20 میلیارد و 500 میلیون تومان مصوبه در بخش بازسازی، تعمیر و نگهداری تأسیسات و بهداشت آب هزینه شده است از محل اعتبارات ملی نیز 27 میلیارد تومان مصوبه در جهت اجرای پروژه‌‌های مختلف آبرسانی هزینه شده است.ُ

 

مدیر عامل شرکت آب روستایی استان ادامه داد:در سال گذشته، 40 حلقه چاه با عمق و طول 3 هزار متر حفاری شده است که با این وجود 340 لیتر بر ثانیه بر حجم آب روستا‌های استان اضافه شده است، همچنین 11 حلقه چاه لایروبی و 23 حلقه چاه نیز در سال اخیر تجهیز شده است.

 

وی ابراز کرد: در سال 97، 246 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال جدید و 12 باب مخزن با 3 هزار و 900 متر مکعب آب ساخته و احداث شد، همچنین 8 هزار و 368 حادثه نشتی آب رفع و 280 شناور آب به همراه هزار و 800 تجهیزات برقی تعمیر شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه خط قرمز وزارت نیرو، بهداشت آب است ابراز کرد: در این راستا، 8 باب آزمایشگاه فیزیک - شیمی در جهت سنجش کیفیت آب، 9 دستگاه آب شرین کن در جهت جداسازی فلزات سنگین، 18 دستگاه الکترولیز و 291 دستگاه کلر زن مایع در استان تجهیز شد.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته، 5 هزار و 500 نمونه از آب روستا‌ها جهت آزمایش به آزمایشگاه فرستاده شد که در این میان، سلامت 96.7 درصد از نمونه‌‌های تهیه شده، مورد تأیید مرکز بهداشت همدان قرار گرفت.

 

هاشمی ابراز کرد: در سال 97، تفاهم نامه‌ای ما بین شرکت آب و فاضلاب روستایی و دانشگاه علوم پزشکی استان منعقد گردید که بر آن اساس نقشه بهداشت آب تمام روستا‌های استان از نظر آلاینده‌ها انجام و تهیه شود که این مهم در دستور کار است.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با زلزله اخیر کرمانشاه و سیل استان‌های کشور تانکر‌های آب سیار به مناطق اعزام شدند گفت: همزمان با سیل اخیر، 10 تیم واکنش در جهت سنجش کیفیت آب به منطقه اعزام شدند، همچنین در 50 روستا کلرزنی آب انجام و تأسیسات آب تعمیر و راه اندازی شد، در پیاده روی اربعین حسینی سال گذشته نیز 2- 3 دستگاه تانکر آب به مناطق مرزی اعزام شدند.

 

هاشمی وی با اشاره به اینکه 795 روستا تحت پوشش خدمات مستقیم این مجموعه قرار دارد اظهار کرد: در این راستا برای 153 هزار مشترک در این روستا‌ها به صورت مستقیم قبض صادر و در لحظه هزینه قبض از طریق دستگاه کارتخوان دریافت می‌‌‌شود.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه 12 هزار کنتور خراب در استان وجود دارد عنوان کرد: در سال گذشته، هزار و 443 انشعباب غیر مجاز شناسایی و 4 هزار و 200 کنتور خراب تعویض شد.

 

وی اشاره‌ای به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی داشت و عنوان کرد: این مجموعه با هدف گذاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در 21 ایتم، با 146 درصد پیشرفت جزء دستگاه‌های صدر جدول بوده است که از این میان می‌توان به بهبود سطح کیفیت خدمات با واگذاری امور به بخش خصوصی اشاره کرد.

 

هاشمی با اشاره به اینکه در سال 97، از استان‌های پیشرو در سیستم قرائت کنتور‌های آب بوده است گفت: یکی از اقدامات مهم این مجموعه در سال گذشته، حذف کاغذ جهت توزیع قبوض در 795 روستا تحت پوشش مستقیم این مجموعه بوده است که در این راستا هزینه آب مصرفی در درب منزل و از طریق کارت خوان پرداخت می‌گردید که این خود یکی از نمودهای اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 97 برای اولین بار کل فروش بهاء آب فروخته شده وصول شد گفت: سال گذشته 27 میلیون متر مکعب آب، در روستا‌های استان به فروش رفته است این در حالی است که آب مصرفی در اماکن مذهبی و مدارس رایگان است.

 

وی با بیان اینکه بخشی از پروژه‌های این مجموعه با مشارکت مردم انجام می‌شود عنوان کرد: در سال 96، با جلب مشارکت‌های مردمی 71 پروژه آبرسانی به مبلغ 1.5 میلیارد تومان و در سال 97، 82 پروژه‌ آب‌رسانی، به مبلغ 1 میلیارد و 400 میلیون تومان عملیاتی شده است، پیش بینی می‌شود در سال 98 نیز 12 پروژه بزرگ به مبلغ 7 میلیارد تومان با مشارکت‌‌های مردمی عملیاتی شود.

 

هاشمی ادامه داد: شده است.سامانه تلفنی 1523 پل ارتباطی مردم و شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان است که بدان وسیله شهروندان می‌توانند از ساعت 8 صبح الی 20 شب مشکلات آب خود را به گوش مسئولین برسانند .

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طی 3- 4 سال گذشته میزان بهره وری آب درروستا‌های از 68 درصد به 77 درصد رسیده است عنوان کرد: بر اساس چشم انداز برنامه ششم توسعه، استان همدان تا پایان زمان مقرر، باید به 84 درصد بهره وری آب دست یابد .

وی بیان کرد: ساخت و تجهیز فاضلاب 8 روستا بالادست سد اکباتان جزء اولویت‌های کاری این مجموعه است، همچنین کار‌‌های مطالعاتی حول روستا‌های بالا و پایین دست سد اکباتان جهت اتصال فاضلاب این روستا‌ها به شهر جورقان و از آنجا به تصفیه خانه شهر همدان از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه غنی سازی اوقات فراغت خبرگزاری شبستان اردبیل شیراز کانون های مساجد اوقات فراغت دهه کرامت چهارمحال و بختیاری جشن های دهه کرامت افزایش بهره وری آب مصطفی هاشمی آب و فاضلاب روستایی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: از تعداد ۶۳۷ روستای ایلام تاکنون گازرسانی به ۵۸۷ روستا انجام شده است و ۵۰ روستا به دلیل صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن و... قابلیت گازرسانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا ایلام، محمود کشاورز، امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌_ در دیدار با مدیرعامل و هیئت رئیسه شرکت گاز استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است.

وی افزود: گازرسانی به مناطق محروم از مؤلفه‌های اصلی توسعه پایدار است و روند اجرای پروژه‌های گازرسانی از مناطق کمتر توسعه یافته در سال گذشته بسته شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه زمستان سال گذشته در سطح کشور و استان بدون قطعی گاز سپری شد، عنوان کرد: تولید گاز در کشور به گونه‌ای بود که حتی در بالاترین پیک مصرف نیز گاز هیچیک از مشترکین قطع نشد و این مهم در راستای آمادگی و اجرای طرح‌های پدافندی بوده است.

کشاورز با اشاره به اینکه از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون ۲۱۵۹۹۸ مشترک جذب شده‌اند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون بیش از ۱۲۶۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده است، گفت: هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تأکید کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در استان، احداث ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه‌گیری، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به ۱ یک‌هزارو ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات شرکت گاز استان است.

کشاورز افزود: از تعداد ۶۳۷ روستای ایلام تاکنون گازرسانی به ۵۸۷ روستا انجام شده است و ۵۰ روستا به دلیل صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

حجت‌الاسلام اله نور کریمی‌تبار، امام جمعه ایلام نیز اظهار کرد: خدمات شرکت گاز استان ایلام در زمینه گازرسانی به اقصی نقاط استان، صنایع تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های اربعین و کمک به برگزاری یادواره‌های شهدا قابل تقدیر است.

وی افزود: گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و انجام کارهای فرهنگی و خدمات رسانی مختلف به زائران اربعین از اقدامات مثبت شرکت گاز است که طعم شیرینی خدمت را دوچندان کرده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: یکی از خدمات مهم و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به ملت شریف ایران، توسعه گاز و بهره‌برداری از این نعمت بزرگ است.

کریمی‌تبار گفت: خدمت بی منت به مردم و گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی باعث ایجاد اشتغال می‌شود، انتظار می‌رود شرکت گاز تحقق شعار سال جاری را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایلام از استان‌های دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و سرمایه‌گذاری در استفاده از این منابع با ارزش اهمیت زیادی دارد، ادامه داد: امروز شاهد برخورداری مردم اکثر روستاها و تمام شهرهای استان ایلام از نعمت گاز هستیم که جا دارد از تلاش و کوشش مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز قدردانی کرد.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به پیروزی رزمندگان سپاه و ارتش در پاسخ به رژیم صهیونیستی، افزود: اقدام مقتدرانه و تلافی‌جویانه سپاه پاسداران در حمله موشکی و پهپادی به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، پیروزی بزرگ و غرورآفرینی بود که نه تنها کام ملت ایران بلکه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه را شیرین کرد.


کد خبر 744915

دیگر خبرها

  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • پیش بینی بارشهای قابل توجه درمناطق جنوبی کشور
  • برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال مددجویان در کرمانشاه محقق شد