Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیست و هفتمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به فروش ۴ میلیارد تومانی فیلم جدید نرگس آبیار اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بیست و هفتمین روز از خرداد ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به فروش ۴ میلیارد تومانی فیلم جدید نرگس آبیار اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گذشت «شبی که ماه کامل شد» از مرز ۴ میلیارد تومان فروش/استقبال گسترده از فیلم جدید نرگس آبیار

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» تازه‌ترین ساخته نرگس آبیار این رزو‌ها اکران خود در سینما‌های کشور را آغاز کرده و توانسته در کمتر از ۱۰ روز اکران مرز فروش ۴ میلیارد تومانی را پشت سر بگذارد.

فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" تازه‌ترین ساخته نرگس آبیار این رزو‌ها اکران خود در سینما‌های کشور را آغاز کرده و توانسته در کمتر از ۱۰ روز اکران، مرز فروش ۴ میلیارد تومانی را پشت سر بگذارد.

پرافتخارترین فیلم سی و هفتمین جشنواره فیلج فجر در حالی توانسته در بخش فروش به موفقیت برسد که رقبای پر تعداد و اکثراً آثار کمدی را در چرخه اکران سینماها می‌بیند، این فیلم هم اکنون با فروشی معادل چهار میلیارد تومان در رتبه هشتم پرفروش‌ترین فیلم سال جاری قرار گرفته است.

 

«شبی که ماه کامل شد» چهارمین تجربه کارگردانی نرگس آبیار در حالی توانسته مخاطب را به سالن سینما بکشاند که شامل محدودیت سنی است و جزو آثار خاص سینما محسوب می‌شود، «شبی که ماه کامل شد» موفقیت‌های خود در گیشه را در کمتر از ۱۰ روز به دست آورده است.

فیلم جدید نرگس آبیار روایت زندگی دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد که جبران ناپذیر است.

 برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

گرانی کاغذ فعالیت ناشران را متوقف کرده است/بحران کاغذ نباید نویسندگان را ناامید کند

نویسنده کتاب «پدران و مادران من» گفت: صنعت نشر و چاپ و همچنین عرصه ادبیات روزگار خوبی را سپری نمی کند اما با این وجود اعتقاد دارم که ما نباید ناامید شویم و این روزها وظیفه نویسندگان سخت‌تر و جدی‌تر از گذشته شده است، نویسندگان باید با اعتقاد راسخ راه گذشته را پیگیری کرده و در برابر ناملایمات عرصه چاپ سر خم نکنند.

سید علی کاشفی خوانساری نویسنده و پژوهشگر عرصه فرهنگ و ادبیات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره فعالیت های کنونی خود در عرصه نویسندگی گفت: در حال حاضر مشغول نگارش جلد پنجم مجموعه "من مسلمانم" هستم، این کتاب دایرة المعارف مسلمانان برای سنین کودک و نوجوان است که مراحل پایانی را برای عرضه در بازار کتاب پشت سر می‌گذارد.

وی در همین راستا ادامه داد: علاوه بر کتاب "من مسلمانم"، مشغول جمع آوری، تالیف و تدوین مجموعه‌ مقالات خود درباره نقد ادبی هستم، این مجموعه با عنوان "از نقد گفتن" نیز برای انتشار در سال جاری آماده می شود.

نویسنده کتاب "پدران و مادران من" درباره تاثیر مستقیم گرانی کاغذ بر فعالیت نویسندگان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل گرانی کاغذ بسیاری از ناشران فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و به هیچ عنوان آثار جدید را برای نشر و چاپ پذیرا نیستند و بیشتر به چاپ آثار معوق می پردازند.

وی در همین رابطه تاکید کرد: صنعت نشر و چاپ و همچنین عرصه ادبیات روزگار خوبی را سپری نمی‌کند اما با این وجود اعتقاد دارم که ما نباید ناامید شویم و این روزها وظیفه نویسندگان سخت‌تر و جدی‌تر از گذشته شده است، نویسندگان باید با اعتقاد راسخ راه گذشته را پیگیری کرده و در برابر ناملایمات عرصه چاپ سر خم نکنند.

دبیر دو ویژه‌نامه «پژوهشنامه ادبیات کودکان» ادامه داد: نویسندگان همواره با مشکلات آشنا هستند، گاهی برای یک نویسنده پیش می‌آید که کتابش برای چاپ سالها پشت صف می‌ماند پس معتقدم در این شرایط هم نویسندگان باید صبر را پیشه کنند تا بحران کاغذ سپری شود، این شرایط به هیچ وجه نباید مانع تالیف و نوشتن کتاب از سوی نویسندگان شود، حتی اگر این نوشته‌ها برای چاپ مسیر سختی را پشت سر بگذارند.

 برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

با سریال «عروس تاریکی» به تلویزیون باز می‌گردم/برای هنرجویان نوجوان تدرسی می‌کنم چون حرص شهرت ندارند

بازیگر سریال «عروس تاریکی» گفت: در سریال «عروس تاریکی» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‎کنندگی محمدرضا تخت‎کشیان به ایفای نقش پرداخته‌ام که از ۲۵ خردادماه از شبکه یک سیما روی آنتن سیما رفته است.

مهوش صبرکن بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی در سریال «عروس تاریکی» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه‎کنندگی محمدرضا تخت‎کشیان به ایفای نقش پرداخت‌امم که از ۲۵ خردادماه از شبکه یک سیما روی آنتن سیما رفته است، همچنین در سریال تلویزیونی «آچمز» به ایفای نقش پرداختم که قرار بود در ماه مبارک رمضان پخش شود اما به دلایلی پخش نشد و احتمالاً در تابستان امسال روی آنتن رسانه ملی خواهد رفت.

وی درباره نقش خود در سریال عروس تاریکی اضافه کرد: ضبط این سریال نزدیک به دو سال طول کشید و من هم چیزی در حدود ۴ ماه درگیر پروژه بودم، در این سریال نقش یک مادر را ایفا می‌کنم که دارای یک فرزند پسر است، پسر این مادر درگیر یک رابطه احساسی شده و درجریان این رابطه دچار جریاناتی می‌شود که اتهام قتل دختری که عاشقش شده برگردنش می‌افتد و ما برای اینکه ثابت کنیم پسر بی‌تقصیر است، درگیر اتفاقاتی می‌شویم.

این بازیگر درباره بازی خود در سریالی دیگر با «دخترم نرگس»بیان کرد: این کار برای شبکه استانی ارومیه و شبکه سه سیما تولید شده به همین خاطر تمام عوامل آن از اهالی ارومیه انتخاب شده‌اند و فیلمبرداری این مجموعه نیز در ارومیه انجام شد، قصه این سریال پیرامون زندگی یک خانواده طلافروش است که محمود پاک‌نیت در این سریال نقش همسر من را بازی می‌کند و در آنجا هم به دلیل مشکلاتی که برای پسرمان اتفاق می‌افتد قصه پیش می‌رود.

وی درباره وضعیت کلی تئاتر در سال‌های گذشته افزود: وضعیت تئاتر خیلی عالی است و دستمزد‌ها نیز بسیار افزایش پیدا کرده و کار‌های فراوانی انجام می‌شود اما به اعتقاد من این مقدار پیشرفت هنوز برای موفقیت عرصه نمایش ما کم است، به‌خصوص در شهرستان‌ها که اصلاً کار نمی‌شود و تنها راه‌حل خروج از این مشکل حمایت و افزایش تعداد سالن‌ها است.

 برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

اهل دروغ گفتن و تبلیغات الکی نیستم، فعلا بیکارم/در «خوب، بد، جلف ۲» بازی نمی‌کنم

بازیگر فیلم سینمایی «هزارپا» گفت: اهل شوآف، دروغ گفتن و تبلیغات نیستم که بگویم پیشنهادات بسیاری دارم و آن‌ها را قبول نمی‌کنم، اینطور نیست که پیشنهادی هم نباشد، اما در کل تعداد آثاری که برای بازی پیشنهاد می‌شود به شدت کاهش یافته است.

سپند امیر سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: خیلی وقت است که هیچ پیشنهاد خوبی نداشته‌ام و هم اکنون هم به امور شخصی زندگی خود پرداخته و سر هیچ کاری نیستم.

وی دلیل کم کاری خود در عرصه بازیگری را اینگونه شرح داد: اهل شوآف، دروغ گفتن و تبلیغات نیستم که بگویم پیشنهادات بسیاری دارم و آن‌ها را قبول نمی‌کنم، اینطور نیست که پیشنهادی هم نباشد، اما در کل تعداد آثاری که برای بازی پیشنهاد می‌شود به شدت کاهش یافته است.

بازیگر فیلم سینمایی «هزار پا» درباره کمرنگ شدن خود در عرصه سینما اظهار کرد: من اکثر فعالیت جدی خود را در تئاتر و یا تلویزیون داشته‌ام و زیاد در سینما نبودم، البته معدود کارهایی بوده اما به قوت تئاتر و تلویزیون نیست، دلیل اصلی این اتفاق هم این است که سینما باید مرا بخواهد که بتوانم در آن حضور پیدا کنم.

وی در همین راستا ادامه داد: وقتی هیچ پیشنهاد درست و حسابی از سینما ندارم چگونه می‌توانم با قدرت تلویزیون در سینما هم بازی کنم، دوستان سینما نقشی داشته باشند و پیشنهاد بدهند، من همان بازیگری هستم که در تلویزیون بازی می‌کنم و مطمئناً همان انگیزه و انرژی را در سینما هم خواهم گذاشت.

بازیگر سریال «زوج یا فرد» درباره حضورش در این سریال تاکید کرد: خوشحالم که در این اثر تلویزیونی به ایفای نقش پرداختم، در کل از حضورم در این سریال راضی هستم و بازخوردهایی را هم که از مخاطبان و مردم به من رسید کاملاً راضی کننده و مثبت بود.

 برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.

ادبیات انقلابی و مقاومت نیاز به حمایت دارد/سبد فرهنگی خانواده کوچک شده است


نویسنده کتاب «بی اسمی» گفت: موضوعاتی همچون ادبیات انقلابی و مقاومت که به عنوان هویتی مهم برای کشور ما محسوب می‌شوند نیاز به توجه دارند در حالی که این مهم بسیار کم رنگ در جامعه منعکس شده است.

احمد شاکری نویسنده آثاری همچون "در وادی ادبیات"، "خواب نما"، "در عالم اسراری است" و "باران نیمروز" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون موضوع حمایت از ادبیات پژوهشی گفت: حمایت از تولید ملی باید ابعاد گسترده تری پیدا کند در این میان ادبیات پژوهشی را نیز باید در زیر چتر حمایتی قرار داد.

شاکری با اشاره به حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه تولیدات سینمای ایران تاکید کرد: همانطور که حمایت‌های زیادی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشرفت سینمای ایران صورت می‌گیرد، حمایت از ادبیات پژوهشی نیز به عنوان یک استراتژی راهبردی باید حمایت شود.


وی تصریح کرد: موضوعاتی همچون ادبیات انقلابی و مقاومت که به عنوان هویتی مهم برای کشور ما محسوب می‌شوند نیاز به توجه دارند در حالی که این مهم بسیار کم رنگ در جامعه منعکس شده است.

شاکری بیان کرد: مجموعه مدیریت فرهنگی و حوزه‌های مرتبط با کتاب و کتاب خوانی باید مورد حمایت باشند، زیرا هم اکنون خرید کتاب‌های پژوهشی که با ۵۰۰ تا ۶۰۰ صفحه به چاپ می‌رسد، هم صرف‏ اقتصادی برای مخاطب را ندارند و هم اینکه مخاطبان اصلی این کتاب‌ها عموما دانشجویان و پژوهشگران هستند که شاید خریداری این آثار برایشان آسان نباشد و اگر همین طور پیش برود تیراژ‌های محدود که حاصل از جو حاکم بر اقتصاد است رفته رفته سبد فرهنگی خانواده‌ها را کوچک می‌کند.

 برای مشاهده ادامه این خبر اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته فرهنگی سینما تلویزیون تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!

آفتاب‌‌نیوز :

همین چند روز پیش بود که انتشار ویدئویی از نایب‌رییس هیات‌مدیره یکی از سکو‌های نمایش خانگی، مخاطبان را انگشت به دهان گذاشت. این عضو هیات‌مدیره در اظهاراتی عجیب عنوان کرد: بازیگران این سریال‌ها (محصولات پلتفرم مذکور) خیلی بی‌اخلاق‌اند. بازیگران و تهیه‌کننده‌ها همه بی‌اخلاقی‌های خاص خودشان را دارند و به قرارداد و حرف‌شان متعهد نیستند. من در چند صنعت مختلف از لوازم خانگی تا کاشی‌کاری و خودرو بودم، من به بی‌اخلاقی این‌ها هیچ جا ندیدم. اسم‌شان این است که هنرمندند، اما بسیار بی‌اخلاق‌اند. اول و آخرشان پول است. پول بده هر کاری می‌کنند ...

این صحبت‌ها با واکنش‌هایی مواجه شد و جالب آن‌که تمام این واکنش‌ها، در نفی این حرکت و نکوهش چنین ادبیاتی بوده است. برخی هنرمندان ازجمله حسین فرحبخش، همایون اسعدیان و مازیار میری اعلام کردند که تا زمان عذرخواهی رسمی، هیچ‌گونه همکاری با این پلتفرم نخواهند داشت. نهادهایی، چون انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران، خانه سینما و انجمن صنفی بازیگران سینما با انتشار بیانیه‌هایی، اعتراض شدید خود را نسبت به این باور و ادبیات اعلام کردند. برخی هنرمندان همکار با این پلتفرم نظیر مهدی امینی که دوبلور و مدیر استودیو همکار با این پلتفرم در دوبله و صداگذاری محصولات سینمایی است نیز ادبیات تندی در برابر این اظهارات بیان کرده است. بسیاری از بازیگران و اهالی سینما نیز در صفحات خود، واکنش‌های نسبتاتندی به این گفته داشته و خواهان عذرخواهی این چهره شده‌اند.

شدت این واکنش‌ها به اندازه‌ای بود که روابط عمومی این پلتفرم، طی اطلاعیه‌ای، اگرچه قصد دلجویی داشته، اما به دلیل مهندسی غیرهوشمندانه در ترسیم فضای عذرخواهی، نتوانسته خشم اهالی هنر را کاهش دهد. در این اطلاعیه، با تقلیل مخاطبان هدف آقای نائب‌رئیس به یک سریال، عنوان شده که مجموعه‌ای علیرغم صرف هزینه‌های گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده است، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه اخیر نایب‌رئیس هیات‌مدیره این پلتفرم را می‌باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد. در وهله اول، آنچه برداشتی واضح و شفاف از اظهارات آقای نائب‌رئیس برمی‌آید این است که اشاره ایشان، مستقیما به جامعه هنرمندان بوده و هیچ محدودیتی در کلام ایشان به چشم نمی‌خورد. ثانیا، این‌طور به نظر می‌رسد که عدم‌عذرخواهی رسمی این چهره تا این لحظه که چند روز از انتشار آن ویدئو می‌گذرد، نشان از ثابت‌قدم بودن ایشان در بیان آن عقاید دارد و درست به همین دلیل است که اطلاعیه روابط عمومی آن پلتفرم نه‌تن‌ها نتوانسته در هیبت یک عذرخواهی رسمی برآید بلکه خشم جامعه هنری را نیز بیشتر کرده است.

خود از دردی بود که ایشانند

اینکه این صحبت تا چه اندازه درست است، یک بحث است و چرا این شخص، چنین ادبیاتی را به کار برده، یک بحث دیگر. بسیارواضح است که اگر هر مقامی، چنین ادبیاتی را درباره هر صنفی به کار می‌برد، با واکنش‌های تندی مواجه می‌شد. حتی اگر هم بخواهیم نفس گفته این مدیر را درست بدانیم، در وهله نخست باید انگشت اتهام را به سمت این فرد و نهاد تحت امر ایشان دراز کنیم که در دوران کرونا و بنا بر یک توفیق اجباری که منجر به تعطیلی گسترده سینما‌ها در کشور شد، بر پایه شانس، مردم به سمت این سکو‌های محدود گسیل داشته شدند.

تلاش سازمان سینمایی و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن برهه در جهت رونق دادن به این سکو‌ها برای سرگرمی مردمی که در خانه قرنطینه شده بودند، سبب رونق چشمگیر اقتصادی این سکو‌ها شد تا جایی که آن‌ها ره چندده ساله را طی یک سال طی کردند. پلتفرم‌هایی که چند سال از حیات آن‌ها می‌گذشت و عملا هیچ توفیقی را به دست نیاورده بودند به نعمت برخورداری از تولیدات دست‌اولی که سازمان سینمایی در اختیار آن‌ها قرار داده بود و البته آبونمانی که از مشترکان می‌گرفت، به سود‌هایی رسید که اکنون می‌تواند برای هر قسمت ضعیف‌ترین سریال خود، ۳ میلیارد تومان هزینه کند.

همین بریزوبپاش‌های بی‌حساب‌وکتابی که در طول این سال‌ها در برخی از این سکو‌ها رقم خورده سبب شده تا هزینه تولید در سینمای ایران، به‌مراتب بالاتر برود. چطور و بر مبنای کدام منطق ساختاری، برای درآوردن یک سریال ضعیف ۴۵ دقیقه‌ای، ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود و این هزینه‌ها تا قسمتی ۸ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند؟ اگر هم جامعه سینمایی کشور پولکی شده (که مطلقا چنین نیست)، چنین رسمی را کدام نهاد بنیان گذاشته است؟ تا قبل از سریال‌سازی این پلتفرم‌ها، اصلا چنین حرف‌هایی در سینمای ایران مطرح نبود؛ بنابراین اگر هم اوضاع به گونه‌ای باشد که آقای نائب‌رئیس عنوان کرده، مقصر پدید آمدن آن، فقط و فقط چنین سکو‌هایی بوده‌اند که با نداشتن سابقه اجرایی مکفی و عدم‌تجربه بهینه در حوزه سینما، از مشاغلی، چون سرامیک‌سازی به این سمت گسیل داشته شدند و حالا برای کسانی که ریشه‌شان در سینما و فیلم و سریال است، چنین شاخ و شانه‌هایی می‌کشند؛ و مگر غیر از این است که، چون احساس شد در سینما و پلتفرم، سود مالی سرشاری نهفته است، افرادی از مشاغل مختلف، به این سمت گسیل پیدا کردند تا با هدف کسب منفعت مادی، در این حوزه به فعالیت بپردازند و حالا، افرادی دیگر را به این مفسده متهم می‌کنند؟ آن‌هم برای سینمایی که درصد بسیار اندکی از فعالان آن، در رفاه نسبی به سر می‌برند و مابقی آنها، چالش‌های بسیاری در زندگی خود دارند. این گفته آقای نائب‌رئیس نشان می‌دهد که ایشان نسبت به واضحات سینمایی کشور، اطلاعی نداشته و حالا در برابر دوربین و برای مخاطبان عام بسیار، چنین اظهارنظری را عنوان کرده است؛ و اگر این هنرمندان به گفته ایشان پولکی نبودند، آقای نائب‌رئیس اکنون چگونه می‌توانستند با این میزان اعتمادبه‌نفس که قطعا ناشی از تمکنی نسبی است، چنین اظهاراتی را نسبت به، ولی نعمتان خود بر زبان بیاورد؟

قطعا انتشار یک اطلاعیه ساده از سوی روابط عمومی این سکو، نمی‌تواند این زخم تفدیده را درمان کند. این سکو اگر حقیقتا با حسن‌نیت اقدام به انتشار آن اطلاعیه کرده، باید در گام ابتدایی، نسبت به برکناری این مقام اهتمام کرده تا حداقل در بعد اقتصادی، جنس همکاری هنرمندان با این سکو، خدشه‌دار نشود. این اقدام می‌تواند کمترین میزان مطالبه جمعی هنرمندان از این سکو باشد تا دیگر مدیری به خود این جرات را ندهد که اندیشه‌های شخصی و سلیقه‌ای خود را این‌گونه به شکلی عمومی فریاد بزند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • فروش فوق‌العاده وانت ۱۵۱ سایپا
  • عیادت هنرمندان مازندرانی از پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • فروش فوق العاده وانت ۱۵۱ سایپا
  • سوژه‌‎های فوتبالی در قاب تصویر
  • مقاومت مرموز دربرابرسینمای مقاومت