Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری البرز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ۴۳ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری جنگل کاری و بیابان زدایی البرز با محوریت مقابله با بحران های طبیعی همچون سیل اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایلنا، حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در دیدار با شهبازی استاندار البرز به ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه در خصوص پروژه‌های بیابانزدایی، جنگل‌کاری، کنترل دام و تولید نهال در استان به تشریح شرایط البرز در این حوزه پرداخت.

در این راستا پیرامون جلب و جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و مشارکت‌های مردمی در حوزه پیشگیری و کاهش مخاطرات سیل و اجرای پروژه‌های بیابانزدایی و جنگل‌کاری بحث و بررسی شد.

استاندار البرز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات این اداره کل با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های بیابان زدایی با توجه به اینکه چند کانون بزرگ ریزگردها در استان وجود دارد، از مدیرکل منابع طبیعی استان خواست که با اهتمام ویژه ای مقابله با این پدیده را دنبال کند.

شهبازی همچنین مدیریت صحیح در حوزه مرتع داری و انجام دقیق پروژه های آبخیزداری استان را در کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از سیل و سیلاب های فصلی موثر دانست.

 در این دیدار طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، استانداری البرز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ۴۳ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و ۳۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری جنگل‌کاری و بیابان زدایی البرز با محوریت مقابله با بحران های طبیعی همچون سیل اختصاص یافت.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل صندوق توسعه ملی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین / پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است

علی سلاجقه امروز در حاشیه جلسه هیئت‌وزیران بابیان اینکه دریای خزر نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره‌برداری ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالاآمدگی داشته باشد؛ الآن در بازه زمانی عقب‌نشینی هستیم.

وی در خصوص میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر و اینکه در محدوده طبیعی است یا نه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در میانگین نوسانات، وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب‌نشینی بیشتر بوده است.

وی افزود: قرار گرفتن در دوره عقب‌نشینی دریا مدیریت هماهنگ 5 کشور ساحلی را می‌طلبد  و ما باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند و دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

سلاجقه تأکید کرد: در ژنو، توافقات خیلی خوبی شد؛ کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و کشورها اگر آب‌بند یا سدی ایجاد کرده‌اند، باید تکالیف و تدابیر قانونی در خصوص آن اندیشیده و اجرا شود.

وی همچنین با اشاره  به بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر در استان‌های جنوبی، گفت: این روزها مردم سیستان و بلوچستان با سیلاب و خسارت‌هایش دست‌به‌گریبان هستند اما دو ماه دیگر مردم این خطه باید له‌له آب بزنند و این نشان می‌دهد  اصل کار زیربنایی برای این استان و کل کشور  موضوع آبخیزداری به شکل علمی و صحیح است.

وی افزود: آبخیزداری به‌عنوان یک حرکت زیربنایی برای کشور ما باید مبنا قرار گیرد و اگر عملیات آبخیزداری به نحو مطلوب انجام شود، نه از بین برند اعتبارات بسیاری مشکلات در آینده حل می‌شود.

وی گفت: آبخیزداری یک علم است و تمام دستگاه‌ها باید در پایداری حوزه آبخیز همکاری کنند و اگر این امر محقق شود با حداقل هزینه مشکلات استان‌های جنوبی حل خواهد شد.

وی در خصوص جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس‌نامه دولت، کیسه‌های زیر25 میکرون باید از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی 5 ساله باید حذف شوند و خطوط تولید آن‌ها به کیسه‌های زیست‌تخریب‌پذیر تغییر کنند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری داخلی شیوه‌نامه تولید کیسه‌های جایگزین زیست‌تخریب‌پذیر تدوین شد که  قدری زمان برد و منجر شد که ما دو سال را از دست بدهیم و الآن باید کشور یک جهش داشته باشد تا 40 درصد عقب‌ماندگی در حذف کیسه‌های پلاستیکی جبران شود.

منبع: قدس آنلاین آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • سلاجقه در پاسخ به قدس آنلاین / پسروی آب خزر در محدوده طبیعی و عادی است
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه