Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@14:25:30 GMT

نشست «شریعتی؛ فراسوی مرزها» در ایکنا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۳۰۳

نشست «شریعتی؛ فراسوی مرزها» در ایکنا برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ این نشست فردا ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات ایکنا برگزار خواهد شد و «لی کِن تئو»، محقق مالزیایی و حجت‌الاسلام والمسلمین قادر فاضلی، استاد حوزه و دانشگاه در آن حضور یافته و سخنرانی می‌کنند.

در بخشی از این نشست که در آستانه 29 خرداد؛ چهل و‌دومین سالروز درگذشت دکتر علی شریعتی برگزار خواهد شد، میزان شناخت مردم جنوب شرق آسیا به ویژه مالزی از این نویسنده و پژوهشگر ایرانی از سوی محقق مالزیایی حاضر، تبیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی میزان نفوذ افکار و اندیشه‌های شریعتی در دیگر کشورها و در میان روشفکران و فرهیختگان علمی دانشگاهی جهان از دیگر بخش‌های نشست فردای ایکنا خواهد بود.

ورود خبرنگاران و علاقمندان دکتر شریعتی برای حضور در این نشست آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا نشست شریعتی فراسوی مرزها قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سیداحمد میرزاده با بیان اینکه جشنواره شعر کودکان و نوجوان رضوی امسال پانزدهمین دوره خود را می‌گذراند، اظهارکرد: این دوره تفاوت‌های عمده‌ای با دوره های قبل دارد که از جمله‌ی آن اجرای برنامه‌های استانی در خلال جشنواره است.
وی ادامه داد: در این راستا امسال فرصتی برای شهرها و استان‌های دیگر فراهم شد تا اهالی ادبیات کودک و نوجوان در سایر نقاط کشور نیز فرصت عرض ارادت به حضرت رضا(ع) را داشته باشند .
به گفته میرزاده در شهرهایی که به نوعی مرکزیتی در حوزه ادبیات کودک در کشور داشتند، نشست‌ها و برنامه هایی از جمله محافل شعرخوانی اجرا می‌شود که قم، همدان، کرمان، شیراز و تهران از این جمله اند.
وی با بیان اینکه همچنین در هر یک از این شهرها یک کتاب شعر کودک رضوی نیز نقد و بررسی می‌شود، گفت: علاوه بر این، در اغلب این شهرها از یک چهره ی پیشکسوت شعر کودک و نوجوان رضوی هم تجلیل می‌شود.
به گفته دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی؛ نخستین برنامه در این زمینه در بیست و نهم فروردین ماه جاری در شهر مقدس قم که به نوعی مرکز ادبیات دینی کودک و نوجوان کشور محسوب می‌شود برگزار شد.

وی ادامه داد: در این برنامه حدود بیست نفر از شاعران کودک و نوجوان قم این فرصت را داشتند که شعرهایی که در حوزه رضوی و با مضامین زیارت و ارادت به ساحت حضرت رضا ع سروده بودند را بخوانند.
میرزاده عنوان کرد: دو کتاب شعر با عنوان " آمدی در شهر ما گل کاشتی" سروده آقای علی باباخانی درباره حضرت معصومه (ع) و کتاب "امام رضای مهربان" سروده آقای سید محمد مهاجرانی در این جلسه نقد و بررسی شد .
وی با بیان اینکه از آقای محمد کاظم مزینانی استاد پیشکسوت شعر و نوجوان نیز در قم تجلیل شد، خاطرنشان کرد: آقای مزینانی در دهه هفتاد، مجموعه های متعددی در حوزه شعر آیینی کودک و نوجوان داشتند و همچنین یکی از نخستین کتب مستقل شعر کودک رضوی به نام هشت روز با امام هشتم نیز سروده ایشان است.
میرزاده ابراز کرد: مشابه این برنامه را نیز در روز ششم اردیبهشت در شهر کرمان خواهیم داشت که کتاب "کبوترها و آهوها "سروده ی اینجانب در آن نقد و بررسی خواهد شد.
وی با بیان اینکه روز سیزدهم ماه نیز در شهر همدان نقد و بررسی کتاب "این لحظه ها را دوست دارم" از خانم مریم زر نشان را با بزرگداشت استاد جواد محقق خواهیم داشت، افزود: مراسمی با همین سبک نیز در شیراز در نوزدهم و در تهران در بیست و سوم این ماه خواهیم داشت.
میرزاده در پایان سخنانش گفت: روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری نیز اختتامیه جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898169

دیگر خبرها

  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • فیلم| حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت رضا(ع)
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد
  • نقد و بررسی کتاب به من نگو فرمانده برگزار شد
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته
  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل