Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@10:03:53 GMT

هواپیمایی که چشم ایرلاین‌ها را گرفت! +عکس

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۳۱۷

هواپیمایی که چشم ایرلاین‌ها را گرفت! +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، با توجه به آنکه نمایشگاه صنایع هوایی پاریس ۲۰۱۹ از تاریخ ۱۶ لغایت ۲۳ ژوئن سال جاری میلادی در شهر پاریس، پایتخت فرانسه برگزار می‌شود، بسیاری از شرکت‌های هواپیماسازی فعال در این حوزه همچون ایرباس و بوئینگ همچون روال هرساله خود در تلاشند تا با معرفی محصولات و برنامه‌های جدید خود، اقدام به جلب نظر مشتریان و عقد قرارداد با ایرلاین‌های مختلف در سراسر جهان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت هواپیماسازی ایرباس که پیش‌تر اعلام کرده بود با معرفی یک مدل جدید هواپیمای نسبتاً کوچک مخصوص مسافت‌های طولانی قصد دارد تغییر و تحولات جدیدی را در صنعت هوانوردی و خطوط هوایی ایرلاین‌های مختلف ایجاد کند.

حالا نسخه جدیدی از هواپیمای مسافربری ایرباس A321neo که برای پیمایش مسافت‌های نسبتاً طولانی طراحی و توسعه داده شده است، از سوی این غول هواپیماسازی اروپایی ساخته و معرفی شده است که تاکنون نظر بسیاری از ایرلاین‌ها را به سمت و سوی خود جلب کرده و انتظار می‌رود که این شرکت در جریان برگزاری نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۹، حدود ۲۰۰ فروند سفارش را از این مدل ایرباس بگیرد.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت هوانوردی قبل از برگزاری این نمایشگاه پیش بینی کرده بودند که با وجود زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس، احتمالاً شرکت اروپایی ایرباس مجال پیدا خواهد کرد تا از رقیب دیرینه و سرسخت خود، بوئینگ آمریکا، سبقت بگیرد و نظر و توجه خیل عظیمی از مشتریان و مدیران ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان را به خود جلب کند.

بر اساس گزارش رویترز، یک سال اخیر برای شرکت هواپیماسازی بوئینگ مدت بسیار سخت و طاقت فرسایی بوده چراکه دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس در همین بازه زمانی کوتاه به علت نامعلومی تنها چند دقیقه بعد از برخاستن از زمین سقوط کرده و موجب کشته و ناپدید شدن تمامی مسافران و خدمه پروازی در آن شد. همین امر باعث شد که بلافاصله تمامی ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان فعالیت و پرواز این نوع خاص از هواپیما را تا اطلاع ثانوی در تمامی خطوط هوایی خود لغو و متوقف اعلام کنند. این مساله به شدت بر روی سهام شرکت بوئینگ تأثیر منفی داشت و آن را به شدت با روند کاهشی مواجه کرد.

حالا در آستانه برگزاری نمایشگاه هوایی پاریس ۲۰۱۹، به نظر می‌رسد که ایرباس می‌تواند با سبقت گرفتن از بوئینگ، فرصت بوجود آمده را غنیمت شمرده و درصد قابل توجهی از قراردادهای فروش هواپیما را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب کمک بسزایی به افزایش درآمدزایی و سودآوری این شرکت اروپایی کند.

شرکت‌های هواپیماسازی بوئینگ آمریکا و ایرباس اروپا سالهاست از زمان آغاز فعالیت خود با یکدیگر برای اختصاص سهم بیشتری از بازارهای مصرف و خرید و فروش هواپیما در جهان به رقابت تنگاتنگی پرداخته‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ایرباس بوئینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با هماهنگی‌های انجام شده، محدودیت عملیاتی اعمال شده در برخی فرودگاه‌های کشور برطرف شده است.

جعفر یازرلو ضمن پوزش از مسافران به دلیل مشکلات ناشی از ابطال و یا تاخیر برخی پروازها، بیان کرد: به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام شده محدودیت عملیاتی اعمال شده در فرودگاه‌ها برطرف شده و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پرواز‌های برنامه‌ریزی شده هستند.

یازرلو اظهار کرد: مسافران می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

گفتنی است؛ در ساعت ۶:۱۶ صبح امروز، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده بود که به دلیل حفظ ایمنی پرواز‌ها و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تعدادی از فرودگاه‌های کشور با محدودیت عملیاتی مواجه شده و بر همین اساس تا ساعت ۱۰ صبح امروز پرواز‌ها باطل و یا با تاخیر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور رفع شد
  • پرواز شرکت‌های زاگرس و ماهان در مسیر کرمان لغو شد
  • رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا + اینفوگرافیک
  • ترکش‌‌ جنگ بر تن شرکت‌ های گردشگری
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی