Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، سازمان فضایی ایران با استفاده از سامانه پایش آتش سوزی و تشخیص به هنگام یک حریق در کوهدشت، این مورد را اطلاع رسانی کرد.

با استفاده از سامانه پایش آتش سوزی و پردازش تصاویر ماهواره‌ای Aqua/MODIS، آتش سوزی رخ داده در ارتفاعات وزکور شهرستان کوهدشت واقع در استان لرستان در تاریخ یکشنبه ۲۶ خرداد ۹۸ شناسایی و اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه پایش ماهواره‌ای آتش سوزی سازمان فضایی ایران به صورت منظم و در مدت ۲۴ ساعت شبانه روز با اخذ تصاویر ماهواره‌ای و انجام پردازش‌های لازم در حال فعالیت است و به محض وقوع آتش سوزی در هر نقطه از کشور پس از اعلام هشدار محل دقیق آتش سوزی را اعلام می‌کند.

لرستان دارای ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع و ۱۵۰ نقطه بحرانی آتش سوزی است.

انتهای پیام/ ر

سازمان فضایی ایران در کمک رسانی مهار آتش سوزی جنگل‌های لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، داوود قوی پنجه با اشاره به اینکه این آتش سوزی ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در میدان امام علی تالش رخ داده بود گفت: ۱۵ آتش نشان با ۵ دستگاه اطفای حریق آتش سوزی از شهر تالش و ۴ دستگاه خودرو اطفا نیز از شهرستان‌های همجواری، چون اسالم، لیسار و جوکندان این مجتمع سه طبقه قرآنی را در مدت یک ساعت مهار کردند. 
وی با بیان اینکه آتش سوزی در طبقه سوم این ساختمان روی داده و کل طبقه و سقف را فرا گرفته بود افزود: در این عملیات ۴ آتش نشان به صورت جزئی مصدوم شدند، که برای مداوا به بیمارستان شهید نورانی تالش منتقل شدند.
شهردار تالش با اشاره به اینکه این ساختمان متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان است، گفت: کسی در این حادثه آسیب ندید وعلت و میزان خسارت آتش سوزی در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد
  • (ویدئو) تصاویر ماهواره‌ای از سامانه بارشی بزرگ در جنوب ایران
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • مهار آتش سوزی مجتمع قرآنی در تالش
  • آتش‌سوزی وحشتناک جنگل‌ها در چین
  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین