Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@10:24:10 GMT

گیلان در زمینه آموزش و ترویج صنایع دستی کم کار بوده است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۵۵۲

گیلان در زمینه آموزش و ترویج صنایع دستی کم کار بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرود امیرانتخابی بعد از ظهر دوشنبه در نشست صمیمی با فعالان صنایع دستی گیلان که در هتل بهشت تالاب بندرانزلی برگزار شد با اشاره به اینکه استفاده از تجارب سایر کشورهای در حوزه گردشگری سبب کسب موفقیت می‌شود، اظهار کرد: نباید در هر کاری منتظر اقدام از سوی دولت باشیم و باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به جلو گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به استفاده از تکنولوژی روز همانند تلفن همراه برای بازاریابی فروش محصولات اشاره کرد و افزود: تا زمانی که صنایع دستی از ارزش برخوردار نبوده و نقشه راه ترسیم نشود صنایع دستی ما از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود.

امیر انتخابی با اشاره به ثبت جهانی دو روستا در گیلان، ادامه داد: در صدد هستیم که چادر شب بافی قاسم آباد را نیز به ثبت جهانی برسانیم.

وی با بیان به اینکه صنایع دستی استان گیلان بسیار ارزان است، تاکید کرد: باید برای با ارزش تر شدن صنایع دستی گیلان، صنایع دستی خاص مناطق مختلف استان ثبت ملی شده تا میراث فرهنگی بتواند حمایت‌های لازم را از آن صنایع دستی داشته باشد و منافع حاصله از آن نصیب مردم همان منطقه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه دولت‌ها در تمام دنیا تنها نقش حمایتی دارند، گفت: رونق صنعت گردشگری سبب رونق صنایع دستی شده و با توجه به تأکیدات رئیس جمهور، باید توجه ویژه ای نسبت به بوم گردی شود تا در کنار آن صنایع دستی همان منطقه به گردشگران و مسافران عرضه شود.

فعالیت ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان

وی هدف از بوم گردی را ترویج سنت و آداب و رسوم گیلان عنوان و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که با کمک به بوم‌گردی علاوه بر رشد اقتصادی جوامع محلی، فرهنگ گیلان را به گردشگران منتقل کنیم.

امیر انتخابی با تاکید بر ضرورت استفاده از آب بندان ها برای ایجاد اقامتگاه‌های شناور در گیلان، ادامه داد: ۳۶ آب بندان در استان برای ایجاد اقامتگاه‌های شناور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه ارزان قیمت مهمترین دغدغه میراث فرهنگی گیلان است، افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان وجود دارد که حدود ۷ هزار نفر از آنها بیمه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه در صورت عدم ثبت ملی صنایع دستی میراث فرهنگی هیچ اقدامی نمی‌تواند برای این صنایع انجام دهد، اظهار کرد: صنایع دستی در صورتی قابلیت بازگشت سرمایه را دارد که به صورت هدفمند، با کیفیت و با شناسایی بازار عرضه تولید شود و در این راستا میراث فرهنگی استان هم حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

امیر انتخابی با بیان اینکه اکثر هنرمندان صنایع دستی وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند، افزود: آموزش و ترویج صنایع دستی و توانمند سازی هنرمندان این حوزه نیز از دغدغه‌های میراث فرهنگی است و متأسفانه در ارزیابی‌های کشور، گیلان در آموزش و ترویج صنایع دستی کم کار بوده است.

کد خبر 4643378

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان انزلی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، امیر کرم زاده دراین‌باره گفت: هم‌زمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان و با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به درخواست‌های مردمی در این حوزه رسیدگی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان افزود: میثم آسوپا، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر به مدت سه روز در محل این اداره کل واقع در سمنان، شهرک غرب، بلوار فجر، بلوارنصر مستقر و پاسخگوی درخواست‌های مردم خواهد بود.

امیر کرم زاده گفت: شهروندان می‌توانند در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ برای ارائه و ثبت درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادها و شکایات خود در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به محل مذکور مراجعه کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896207

دیگر خبرها

  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در اردبیل
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند