Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات ولیعهد سعودی علیه ایران را در راستای تلاش وی برای فرار از مشکلاتی دانست که سیاست‌های غلط عربستان در منطقه به همراه آورده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات محمد بن سلمان در ایراد اتهام به جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف را ادامه روش ناصواب گذشته و فرار از مشکلاتی دانست که سیاست‌های غلط عربستان در منطقه به همراه آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عباس موسوی گفت: «عربستان با فقدان درک درست از متغیرهای منطقه با رویکردی مبتنی بر نظامی گری، بحران سازی و تنش افزایی، ثروت مردم خود و کشورهای منطقه را به جیب بیگانگان سرازیر کرده است.»

سخنگوی وزارت خارجه اظهار امیدواری کرد عربستان سعودی از راه باطلی که جز جنگ و ویرانی در منطقه به همراه نداشته، عدول کند و با برداشتن گام های اعتمادساز، سیاست نوینی مبتنی بر  گفتگو و تعامل برای کاهش تنش های منطقه‌ای دنبال نماید. قطعا جمهوری اسلامی ایران از این رویکرد جدید استقبال خواهد کرد.

محمد بن‌سلمان اخیراً در اظهاراتی بی‌اساس علیه ایران در ارتباط با حادثه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان بدون ارائه هرگونه مدرک و دلیلی در همسویی کامل با آمریکا مدعی شده بود: «نظام ایران احترام نخست‌وزیر ژاپن، که مهمان تهران بود را نگه نداشت و در جریان حضور وی( در تهران) پاسخ عملی به تلاش‌های( میانجیگرانه‌اش) داد؛ دو فروند نفتکش را که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود، مورد حمله قرار داد. همچنین از طریق شبه‌نظامیانش( انصارالله) فرودگاه أبها را هدف حمله قرار داد. این تحولات رویکرد نظام ایران و نیات آن جهت بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه را به وضوح نشان می‌دهد.»

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزارت خارجه احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اقدام آمریکا در تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد.

کنعانی استفاده ابزاری از تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه را که موجب وارد آمدن خسارات و لطمات غیرقابل جبران انسانی و اقتصادی به کشورها می‌شود، ناقض اصول حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی دانست و آن را مردود دانست.

به گزارش تسنیم، ایالات متحده آمریکا در تاریخ 30 فروردین ماه، مجوز عمومی 44 که معاملات مربوط به عملیات بخش نفت یا گاز در ونزوئلا را مجاز می‌کرد، منقضی دانست. به منظور اجرای یک فرایند منظم پس از انقضای مجوز عمومی 44، ایالات متحده یک مجوز 45 روزه را صادر می‌کند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری همچنین اعلام کرد که درخواست‌ مجوزهای خاص را برای ادامه فعالیت‌ها به صورت موردی بررسی خواهد کرد.

مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شدتعیین تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران تمدید مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا را محکوم کرد
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود +فیلم
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • واکنش باکو به تهدید و فشارهای فرانسه
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش