Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@20:29:06 GMT

وزیر راه و شهرسازی: عرضه مسکن را تسریع می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۷۰۲

وزیر راه و شهرسازی: عرضه مسکن را تسریع می کنیم

به گزارش خانه ملت، محمد اسلامی امروز- دوشنبه- اظهار داشت: تاکنون دولت در بحث اجاره مداخله ای نداشته است و اگر هم بخواهد مداخله ای در این زمینه انجام بدهد مشخص نیست که چقدر بتواند اثر مثبت بگذارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ما مهمترین اقدام این است که عرضه مسکن برای قشر متوسط و پایین را تشدید کرده، حرکتش را تقویت و در این زمینه با سرعت اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی بیان کرد: امیدواریم با جریان تولید مسکن که آغاز شده و ما به صورت گسترده آن را در سطح کشور گسترش می دهیم، عرضه شتاب بگیرد و مردم به جای اینکه مستاجر شوند بتوانند صاحب خانه شوند.

وی عنوان کرد: انتظار می رود کسانی که واحد مسکونی دارند انصاف به خرج بدهند و خودشان و مالشان را با قیمت ارز و نوسانات بازار مقایسه نکنند چرا که مهم این است که مال برکت داشته باشد و اجازه بدهند مستاجران با یک نرخ متعارف اجاره بهایشان را تمدید و تجدید کنند.

تلاش داریم با کمک مجلس اصلاحاتی را در قانون مالیات های مستقیم انجام بدهیم

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: نکته مهمی که ما انجام می دهیم این است که بتوانیم اصلاحاتی را در قانون مالیات های مستقیم به کمک مجلس انجام دهیم و در مورد کسانی که صاحب یک خانه و بیشتر هستند متراژ را تغییر می دهیم. اگر این افراد چارچوب های متعارف را رعایت کنند بتوانند مالیات کمتری داده و یا معافیت مالیاتی داشته باشند و اگر هم رعایت نکردند، مالیات بیشتری از آنها اخذ شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکن استیجاری وزارت راه وشهرسازی مجلس دولت احداث مسکن مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد

روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حدود ۴ هزار همت نیاز داریم که تا به امروز تنها دو سوم از متقاضیان آورده خود را پرداخت کرده اند گفت: از این ۴ هزار همت یک سوم بانک‌ها پرداخت کرده اند.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری با اجرایی شدن پروژه های نهضت ملی مسکن  بسیار نمود پیدا کرده  است.

اکبری اظهار کرد: در بازه ۱۰ساله  رشد بخش مسکن منفی بود اما  امروزه  که با رشد حدود ۳درصدی مواجه هستیم  این رشد  تورمی نبوده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی  تاکید کرد: از ظرفیت‌ مردمی‌سازی ساخت مسکن غافل نشویم چرا که به کارگیری این ظرفیت ها نقش موثری  در تکمیل و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم