Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:54:01 GMT

آمادگی مدیریت شهری پایتخت برای توسعه روابط با مسقط

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۷۲۲

آمادگی مدیریت شهری پایتخت برای توسعه روابط با مسقط

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدار که با حضور شهرداران شهرهای ضنک، مصیره، الرستاق، سمائل و صحار، دبیر بخش CBI در استان ظهیرا، مدیرکل همکاری‌های خدمات سلامت استان ظفار و دبیر بخش CBI در استان مسقط برگزار شد، ضرورت توسعه روابط تهران و مسقط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیروز حناچی در ابتدای این دیدار گفت: در تعاریف جهانی شهرهایی موفق هستند که حداکثر امکانات را برای حداکثر ساکنان به شکل عادلانه فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این نگاه شهر سالم شهری است که همه گروه‌ها و اقشار اجتماعی بتوانند از آن حداکثر استفاده را ببرند؛ شهری که تمام فضاهای آن برای نفوذ و حضور همه اقشار و گروه‌های اجتماعی مناسب‌سازی شده باشد. اگر این رویکرد را محور قرار دهیم، ایجاد شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار سالمندان، شهر مناسب برای بانوان و توجه به ابعاد مختلف این نگاه، بسیار لازم دانسته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مختصات تهران به عنوان پایتخت کشور اظهار کرد: تهران شهری است با جمعیت ثابت ۸.۵ میلیون نفر در شب و مساحت ٧٠٠ کیلومتر مربع که آن را در ٢٢ منطقه و ١۴٠ ناحیه مدیریت می‌کنیم. ری هم که هسته قبلی تهران است بیش از ٧ هزار سال قدمت دارد.

حناچی گفت: تهران بیش از ٢٠٠ سال است که پایتخت ایران به شمار می‌رود و در این شهر آثاری متعلق به ۶ هزار سال پیش یافت شده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهم مشکلات کلانشهرها بیان کرد: یکی از مشکلات کلان‌شهرها ترافیک و به تبع آن، آلودگی هوا است. ٨٠ درصد آلودگی‌های شناخته‌شده در تهران ناشی از سوخت‌های فسیلی و ۴٠ درصد به طور مستقیم مربوط به استفاده از خودروهای شخصی است. کنترل آلودگی ناشی از سوخت‌های فسیلی یکی از اصلی‌ترین راهبردهای ما در بهبود وضعیت محیط‌زیست است. توسعه حمل‌ونقل عمومی، مترو و زیرساخت های دوچرخه‌سواری نیز از جمله اقداماتی است که در این زمینه با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: حفظ و توسعه فضاهای سبز، اجرای سیاست‌های کم‌کربن و استفاده از انرژی‌های پاک نیز از موضوعاتی است که در مدیریت شهری تهران تعقیب می‌کنیم. همچنین، یکی از شاخصه های تلاش همکارانم در وزارت بهداشت، فعالیت گسترده شبکه سلامت در کشور است. بخش عمده‌ای از این شبکه در شهر تهران پیگیری می شود و همکارانم در شهرداری نیز در شبکه سلامت پایتخت فعال هستند.

شهردار تهران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در تهران و دیگر کلاشهرها امکانات خوبی در حوزه توریسم سلامت وجود دارد و این امر برای توسعه همکاری‌ها در آینده موثر است. به طور کلی، زمینه برای مراودات بیشتر و گسترده تر میان پایتخت ایران و عمان وجود دارد.

در ادامه این دیدار، خالدالمشیخی رئیس هیئت عمانی و مدیرکل همکاری‌های خدمات سلامت این کشور گفت: جلسه دیدار با شهردار تهران یکی از پربارترین جلسات این سفر است. روز گذشته در نشست افتتاحیه این سفر، با همکاران ارجمند وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران آشنا و مطالب بسیار مفیدی را متوجه شدیم. امروز صبح نیز در رصدخانه شهری تهران بودیم و موضوعات بسیار جالبی را دریافتیم؛ اطلاعاتی در این رصدخانه موجود است که می‌تواند هسته اصلی کمک به مدیران در خدمت‌رسانی به مردم باشد.

وی ادامه داد: بازدید و هم نشینی با همکاران ایرانی می‌تواند نقش بسزایی در گسترش فعالیت‌ها در منطقه سلطان‌نشین عمان داشته باشد. قطعاً ما در آینده پس از اطلاع از تجربیات ایران، شاهد دستاوردهای زیادی خواهیم بود.

خالدالمشیخی گفت: به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که فصول مشترک بسیاری بین دو کشور وجود دارد. این موضوع می‌تواند به تبادل تجربیات و دیدگاه های دو طرف کمک کند و ارتباط را بارور سازد.

کد خبر 4643498

منبع: مهر

کلیدواژه: عمان پیروز حناچی شهرداری تهران توریسم سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است. که امروز یازدهمین برنامه را برگزار کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در حوزه آب و پساب به ارزش ۱۱ میلیارد با شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: تصفیه پساب به کمک نانو ازن را در مرحله پایلوت که ۵۰ لیتر بر ثانیه بود، پاسخ گرفتیم، در ادامه این شیوه به دیگر تصفیه خانه‌ها با انعقاد قرارداد تسری پیدا می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کلاه هوشمند را که بتواند یک سری داده به آتش‌نشان مخابره کند، در دستور کار دارند، افزود: به‌تازگی موضوع مهم در شهرداری، اقتصاد دیجیتال است، در این راستا چند پنجشنبه فناور با این موضوع برگزار می‌شود.

نصوحی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در این حوزه مولد سازی دارایی‌ها است که دارای طبقه‌بندی‌های مختلف همچون دارایی فیزیکی و اطلاعاتی است، اما در این برنامه دارایی‌های اطلاعاتی و داده‌ای شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: در اصفهان کارت داده‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مبنای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشد، البته به دنبال آن کسب‌وکار هم شکل می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دوربین‌های مختلف دارد که بسیاری از داده‌ها روزانه در آن موجود است، تصریح کرد: ممکن است سرورهای ما پاسخگو نباشد و نتوانیم داده‌ها را دائمی نگهداری کنیم، از این‌رو با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بعضی خدمات و فعالیت ارزش افزا شوند تا همه شرکت‌ها و مردم منتفع شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به داشتن داده‌های شهرسازی هستند که در جلسات آینده به صورت اختصاصی برنامه‌ای را برای داده‌های خاص در حوزه شهرسازی خواهیم داشت که کسب و کار اصلی شهرداری به این حوزه اختصاص دارد و داده‌های موجود در حوزه شهرسازی با اصناف مختلف مرتبط است.

نصوحی گفت: شعار شهرداری توسعه شهر هوشمند و توجه به موضوع فناوری بوده و موضوع اقتصاد دیجیتال دارای اهمیت است.

کد خبر 747785

دیگر خبرها

  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ در پایتخت
  • هوای تهران در مدار سلامت