Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست آی، کنسولگری آمریکا در شهر جده عربستان با انتشار بیانیه‌ای از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در این شهر ابراز نگرانی و برای شهروندان خود هشدار امنیتی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «آگاه شدیم دو خودروی بمب‌گذاری شده در جده در تاریخ ۷ ژوئن منفجر شد که چندین زخمی به دنبال داشت، اما کسی در این حادثه جان خود را از دست نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ خبری مبنی بر اینکه شهروند آمریکایی در این حادثه آسیب دیده باشد به ما نرسیده است. این حادثه به هیچ گروه یا کشوری نسبت داده نمی‌شود».

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که هیچ‌کدام از رسانه‌های داخلی عربستان و یا رسانه‌های خارجی در تاریخ ذکر شده از چنین حادثه‌ای اطلاع پیدا نکردند.

در ادامه این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته شده در عربستان سعودی به دلیل «تهدیدات تروریسم و حملات موشکی و پهپادی به اهداف غیرنظامی» بیشترین احتیاط را به خرج دهند. همچنین در این بیانیه نسبت به سفر تا مرز ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) یمن از جمله شهر‌های نجران و جیزان به دلیل «درگیری‌های مسلحانه» هشدار داده شده است.

این نخستین بار است که به شهروندان یک کشور خارجی در عربستان سعودی هشدار امنیتی داده می‌شود. از سال ۲۰۱۵ که عربستان برای حمایت از دولت منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، به این کشور حمله کرد یمن درگیر جنگ خانمان سوزی شده که بنابر اعلام سازمان ملل بدترین بحران انسانی را در جهان به خود دیده است. بیش از ۲۴ میلیون نفر از مردم یمن در حال حاضر به کمک‌های غذایی نیاز دارند و ده‌ها هزار نفر که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند در این جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان سعودی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است

به گزارش همشهری آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به آغاز عزیمت زائران حج عمره به سرزمین وحی پس از وقفه ۹ ساله اظهار داشت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش با اعزام نخستین گروه از فرودگاه امام خمینی (ره) شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از ۵ هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

سردار بنی‌اسدی‌فر همچنین تاکید کرد: ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان ممنوع است که زائران باید با آگاهی نسبت به آن، از همراه داشتن این داروها امتناع کنند.

وی افزود: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

کد خبر 846981 منبع: ایرنا برچسب‌ها حج عمره فرودگاه امام خمینی (ره) خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت فراجا عربستان

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • هشدار جدی عربستان درباره حج
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • پادشاه عربستان به بیمارستان منتقل شد
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود