Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@15:33:00 GMT

جشنواره خیرین مدرسه ساز در خراسان شمالی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۷۵۵

جشنواره خیرین مدرسه ساز در خراسان شمالی برگزار شد

بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، فاطمه مهاجرانی، معاون وزیر آموزش و پرورش، امروز(27 خرداد) در  جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان شمالی که در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد، ضمن قدردانی از ورود خیران به مقوله مدرسه سازی، گفت: باید ساز و کاری فراهم شود تا بر اساس الگویی مشخص، کمک های این قشر از جامعه به طور نظام مند در ساخت مدرسه هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کمک‌های خیران در صورتی که در جای خود و بر اساس اولویت نیازها، هزینه شود منشأ اثر خواهد بود، افزود: باید این کمک‌ها متناسب با نیاز استان‌ها و مناطق، مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

مهاجرانی اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون اقدامات بسیار خوبی توسط خیران در استان‌های مختلف انجام شده است.

 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز استعدادهای درخشان، افزود: مراکز استعدادهای درخشان در 670 مدرسه پذیرایی 114هزار دانش آموز در سال تحصیلی 98-97 هستند.

 

مهاجرانی اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید حدود 16 هزار و 500 دانش‌آموز در پایه هفتم و 12 هزار دانش‌آموز دیگر در پایه دهم به صورت تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد.

وی بیان داشت: فلسفه وجود مدارس استعدادهای درخشان این است که باید به دانش آموزان این مدارس، خوراک علمی بیشتری تزریق کنیم.

 

مهاجرانی با بیان اینکه تنها در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین مدارس استعدادهای درخشان فعالیت دارد، گفت: انتظار می‌رود با همت و حمایت مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، اوضاع مدارس استعدادهای درخشان در این استان بهبود یابد.

 

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه ضرورت دارد شاخصه های خراسان شمالی را توسعه بدهیم تا نیازهای این استان تامین شود، گفت: وجود مدیران متخصص به منظور شناسایی، ریشه یابی و رفع مشکلات خراسان شمالی ضرورت دارد.

 

وی بیان داشت: کارهای خیر بسیار خوبی در این استان انجام شده اما در حوزه آموزش و پرورش رضایت بخش نبوده، بنابراین باید به سمت توسعه آموزش و پرورش پیش رفت.

 

شجاعی با تاکید بر اینکه مدیران شیوه صحیح مدیرتی را یادبگیرند، افزود: در حوزه استعدادهای درخشان باید جهش داشته باشیم تا در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری یکی از استان های سرآمد کشور بشویم.

 

امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز در ادامه از تحقق 400 میلیارد تومانی بودجه سال 97 نوسازی مدارس خراسان شمالی خبر داد و افزود: بودجه ابلاغی به نوسازی مدارس خراسان شمالی در سال گذشته 570 میلیارد تومان بود که از این میزان 400 میلیارد تومان آن محقق شد.

 

وی همچنین از کمبود 23 هزار متر مربعی فضای آموزشی در خراسان شمالی خبر داد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 22 پروژه با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در استان در دست اقدام است، افزود: اکنون 22 پروژه شامل 76 کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در دست اجرا است که امیدواریم 15 پروژه آن که شامل 44 کلاس درس است که برای شروع سال تحصیلی جدید افتتاح شود.

 

فلاح کوشکی با بیان اینکه تا پایان سال 97 تمامی مدارس خشت گلی استان برچیده شد، گفت: در حال حاضر 900 کلاس درس استان تخریبی، 189 کلاس به صورت کانکس و 67 کلاس سنگی است.

 

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل شیراز دهه کرامت خطبه نماز جمعه غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد اوقات فراغت کانون های مساجد دهه کرامت در فارس نماز جمعه بجنورد خراسان شمالی مهاجرانی خیرین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد

معاون فرهنگی و هنری سپاه خراسان‌ شمالی گفت: پیرامون بیانات رهبر انقلاب نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، باقر حمیدی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از منتخبین و فعالین فرهنگی بسیج خراسان‌شمالی اظهار کرد: پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به نقل روایت‌های انقلاب اسلامی، رویدادمحوری در سال گذشته مورد توجه سپاه استان قرار گرفت و پنج رویداد بزرگ در سطح استانی و ملی برگزار شد.

وی افزود: رزمایش «انوار هدایت» اولین رویدادی بود که برگزار شد؛ ۱۱ هزار اثر در این رویداد به مرکز ارسال شد و خراسان‌شمالی رتبه نخست این رزمایش را کسب کرد.

معاون فرهنگی هنری سپاه خراسان شمالی ادامه داد: رویداد فتح قله‌ها در استان با ارسال هفت هزار اثر برگزار شد که از ۱۱۷ اثر برگزیده تقدیر شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: رویداد «امید ملت» از دیگر برنامه‌های سپاه در زمینه روایتگری بود که ۱۸ هزار اثر از خراسان شمالی ارسال شد و استان رتبه دوم را در این رویداد کسب کرد.

وی گفت: رویداد «شهید قدس» با ۶۰ هزار اثر و کسب رتبه نخست کشوری، همچنین رویداد «ایران قوی» با ثبت ۲۱۴ اثر و کسب رتبه نخست کشوری از دیگر رویدادهای برگزار شده در سال ۱۴۰۲ بود.

کد خبر 747239

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف