Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست سیاستگذاری ترویج علم فناوری و نوآوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر  پلمپ شدن مراکز فروش پایان‌نامه، توضیح داد: متاسفانه این امر در دوره‌ای شکل گرفت و تعدادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌هایی که هیئت علمی کمی دارند و افرادی که شاغل هستند از این امر استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نقش نیروی انتظامی در پلمپ این مراکز، گفت: پس از اینکه قانون مقابله با تقلب علمی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با کمک نیروی انتظامی و قوه قضائیه به این حوزه ورود کرد. وزارت‌ علوم در عمل این قدرت را ندارد که بتواند اقدام ضابطی برای مقابله با این اقدام را انجام بدهد اما همکاری با دستگاه‌های دیگر منجر به تعطیلی تعدادی از موسسات غیرقانونی شد. در این اقدام علاوه بر اینکه تخلف افراد در این مراکز محرز می‌شود، متقاضیان و سفارش‌دهندگان نیز مشخص خواهند شد و در صورت مراجعه و استفاده از این مراکز با آنها به شکل قانونی برخورد می‌شود.  

وی افزود: اغلب دانشگاه‌های خوب که تحت حوزه نظارت و ارزیابی وزارت علوم بوده و با دقت کنترل شده‌اند، عاری از این اتفاقات هستند و اگر هم در میان آنها تخلف دیده شود قطعا برخورد می‌کنیم. آن دسته از مراکزی که وضعیت و امکانات محدودی داشتند به سمت استفاده از خدمات این موسسات غیرقانونی کشانده شدند.

وزیر علوم گفت: وضعیت متخلفان در کمیته‌های انضباطی بررسی می‌شود و امتیاز آنهایی که به شکل تقلبی قادر به دریافت پایان‌نامه یا مدرک شدند، لغو می‌شود.

کد خبر 444425

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود

دکتر محمدباقر خادم عرفان در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب با تبریک تقارن و همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت به دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در یکسال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه آموزشی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۵ دانشکده مشغول به تحصیل هستند و علاوه بر این تعداد ۲۳۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول به تحصیل اند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ رشته های زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند و می توان گفت در سال گذشته هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی به رشته های دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند.

 افزایش تعداد دانشجویان بین المللی سیاست اصلی دانشگاه علوم پزشکی است

خادم عرفان از ایجاد دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و افزود: خوشبختانه مقدمات تاسیس دانشکده داروسازی هم به خوبی دنبال شده و پیش رفته و موافقت های کلی انجام شده و امیدواریم بتوانیم در نیمسال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی هم در زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان  انجام و تحقق پذیرد.

وی در ادامه گفت: از افتخارات دیگر این دانشگاه این است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رده بندی های بین المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سالهای گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم و تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های دانشگاه به تبع سیاست گذاری های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین المللی و افزایش ارتباطات بین المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد و از همه همکاران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونت های مختلف که در پیشبرد اهداف این معاونت ما را همراهی کردند قدردانی کرده و امیدواریم‌ به اهداف بیشتری هم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • اعلام آخرین ملهت ثبت نام در بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال
  • ادامه پیگیری اولویت‌های پنج گانه وزارت علوم در سال ۱۴۰۳
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی