Web Analytics Made Easy - Statcounter

خردمند از عدم حضور خبرنگاران در آئین اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی گلایه کرد و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه نخست آنهاست و نیروی ارشاد بوده و مجوز از این اداره می گیرند، ولی در برنامه های دیگران حضور پر رنگ تری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «رضا خردمند» عصر امروز (27 خرداد) در آئین اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی و تجلیل از فعالان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، اظهار داشت: مغزهای بدون مطالعه کتاب، مغزهای مرده و انسان های بدون مطالعه، علم و آگاهی، مرده های متحرکی هستند که فقط ساعت زیست بدن خود را با ساعت خورشیدی تنظیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پدر و مادری که بی سواد باشند، نمی توانند فرزند خوب و باسوادی را تربیت کنند.

 

وی یادآور شد: دانش آموزی که فقط به کتاب درسی خود چسبیده، در آینده می ماند و نمی تواند به دنیای پیرامون خود احاطه داشته باشد.

 

خردمند با اشاره اینکه امروز در دنیا افراد و کشورهایی پیشرفت کرده و صنعتی شدند که اهل مطالعه بودند، اضافه کرد: کشورهایی که مطالعه کردند، آگاه و دانا شدند، کوشیدند و اختراع کردند و اختراع خود را در خدمت مردم قرار دادند.

 

این مسئول فرهنگی ضمن تاکید بر اینکه خودکفایی به وسیله علم و دانش، دانایی را به جامعه هدیه می کند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های مختلفی در راستای مطالعه در دستور کار قرار گرفت که توجه به بحث مطالعه کودکان و نونهالان یکی از این برنامه هاست.

 

وی با اشاره به اینکه باید آینده فرزند، خانواده و جامعه برای ما اهمیت داشته باشد، ابراز داشت: چندسالی است که جشنواره روستاها و عشایر در دستور کار قرار گرفت، زیرا این قشر حدود یک سوم از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

 

خردمند خاطرنشان کرد: در این طرح افراد طرح های خود را ارائه دادند که مقرر شد در برخی از شهرها پایتخت کتاب نیز انتخاب شود.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در بین روستاهای دوستدار کتاب، چند سال قبل از بین 12 هزار روستا در سطح کشور، روستای درب کلات سادات محمودی شهرستان دنا برگزیده شد و همین باعث شد که حدود 60 میلیون تومان تجهیزات کتابخانه ای، کامپیوتر و ... به این روستا اهدا شود.

 

وی اظهار داشت: سال گذشته نیز روستای دهنوی لوداب در شهرستان بویراحمد ار بین 15 هزار روستای دوستدار کتاب کشور برگزیده شد و حدود 60 میلیون هدیه تجهیزاتی دریافت کرد.

 

خردمند ادامه داد: سال گذشته روستای خیرآباد گچساران نیز از بین 17 هزار روستای کشور که آثار فرستاده بودند، توانست رتبه روستای 12 را به دست آورد که این نوید خوبی برای روستاها و عشایر است.

 

این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه سال گذشته جام باشگاه های کتاب برای نخستین بار اجرا شد، گفت: 50 اثر از سراسر استان به دبیرخانه رسید که از این تعداد، 29 اثر ارسال و با داوری استانی آثار در بخش فیلم در زمینه کتاب و کتابخوانی در سطح استان 16 نفر و در بخش نامه به نویسنده هر کتاب نیز 15 اثر برگزیده شدند.

 

وی با اشاره به اینکه از بین 25 باشگاه پنج رتبه و 6 برگزیده داشتیم، اضافه کرد: رتبه نخست این جام به «زیرگنبد کبود» از گچساران رسید، ضمن اینکه «فکه» از چرام، «رنگین کمان» از گچساران، «زاگرس» از بویراحمد، «پویان دانش» و «فجر دانش» به صورت مشترک از شهرستان بویراحمد برگزیده شدند.

 

خردمند یادآور شد: آثار ارسالی استان کهگیلویه و بویراحمد به تهران ارسال شد و از بین 25 هزار جام باشگاه های کتابخوانی، رتبه ششم کشوری به «رنگین کمان» از گچساران رسید.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: ما در کسب رتبه علیرغم کمبود کتابفروشی در استان، از بسیاری از استان های بزرگ جلوتر بودیم که این نشان دهنده فراهم بودن زمینه برای مطالعه در این استان است.

 

وی از برگزاری دوره دو روزه ویژه مدیران در مردادماه امسال خبر داد و گفت: این دوره با حضور اساتیدی از تهران در شهر یاسوج برگزار می شود.

 

خردمند در ادامه، از عدم حضور خبرنگاران در این آئین گلایه کرد و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه نخست آنهاست و نیروی ارشاد بوده و مجوز از این اداره می گیرند، ولی در برنامه های دیگران حضور پر رنگ تری دارند.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به جد گلایه دارم در جایی که کتاب و کتابخوانی است، قطعا اهمیت آن از کلنگ زنی برای یک افتتاح بالاتر است.

 

وی خاطرنشان کرد: به جرات می گویم اگر یک جوان یک کتاب بخواند و هدایت شود، بهتر از هزاران پل است، زیرا این جوان کتابخوان می تواند ایده هزار پل را هم ارائه بدهد.

 

خردمند در پایان گفت: با توجه به اینکه بیشتر مخاطبین ما نونهالان بوده و از طرفی به دلیل گرمای هوا، نتوانستیم از 6 شهرستان دعوت کنیم که چهارشنبه در گچساران همه برگزیدگان این شهرستان ها تجلیل می شوند.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت اردبیل غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت در فارس کانون های مساجد اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت بیرجند گلایه جام باشگاه های کتابخوانی فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالعه کتابخوانی کتاب خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهارکرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم. تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گفته رادان اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزو اولین واحد‌ها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور هستیم
در این دیدار مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس پای کاربران اجرای طرح نور پلیس است و الحمدالله این طرح با موفقیت حرکت می‌کند. امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

آقاتهرانی اضافه کرد:‌خوشبختانه فراجا با ملاحظاتی که برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن مدنظر قرار می‌دهد، منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند. بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم. همچنین امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

راستینه: قوای سه گانه باید کنار فراجا باشند
احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سرلوحه کار فراجا همواره شناخت دقیق مسئله ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه مردم به ویژه بانوان است. در راستای پیگیری اجرای قانون مربوط به حوزه عفاف و حجاب مهمان فرمانده محترم کل انتظامی شدیم و دو موضوع، فلسفه حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در این نشست صمیمانه بود.

وی گفت: اخذ گزارش و البته تقدیر و تشکر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدامات به موقع و هوشمندانه فراجا در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و انجام مسئولیت‌های قانونی در اجرای طرح نور پلیس اولین موضوعی است که بر آن تاکید داریم.

سخنگوی این کمیسیون با تاکید بر این که حقیقتا فراجا یکی از ۳۲ دستگاهی است که با شجاعت و شهامت و با شناخت دقیق مسئله ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ کرامت و جایگاه بانوان به موضوع عفاف و حجاب پرداخته و پای کار آمده است، افزود: دستگاه بزرگ انتظامی کشور در مدت اجرای این طرح وجه کامل پلیس مقتدر مهربان را به نمایش گذاشته است.

به گفته وی کمیسیون فرهنگی همواره از اقدامات شایسته و خوب فراجا حمایت می‌کند و معتقدیم قوای سه گانه باید در اجرای این طرح در کنار فراجا قرار گرفته و به صورت ویژه این سازمان را حمایت کنند.

راستینه با اشاره به این که جامعه ما شریف و عفیف است، گفت: مردم ما خانواده دوست هستند و می‌دانند دشمن با ترویج ناهنجاری‌ها در جامعه، کشف حجاب زنان را به عنوان رکن اصلی خانواده هدف قرار داده است.

وی با اشاره به این که بایستی با افراد معلوم الحال که با اهداف مغرضانه اخلاقیات جامعه اسلامی ما را هدف گرفته‌اند، برخورد شود، گفت: لزوم حمایت از فراجا ضروری است و مردم فهیم ما باید به اجرای قانون پایبند باشند. اختلاف نظر برخی از افراد جامعه در نوع پوشش نباید به عدم تمکین قانون منجر شود و ما معتقدیم که همه دستگاه‌ها در این موضوع پای کار باشند و فراجا را در اجرایی سازی قانون حمایت کنند و جامعه ما الگو و نمونه‌ای در تراز جامعه اسلامی باشد.

دیگر خبرها

  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • حمایت قاطع از بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها همراه با پیوست اقتصادی باشد
  • برنامه جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی به مجلس ارائه می‌شود