Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@09:53:15 GMT

اردبیل| رمال اینترنتی در فضای مجازی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۰۰۰

اردبیل| رمال اینترنتی در فضای مجازی شناسایی شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به دعانویسی و کلاهبرداری از کاربران می‌کرد، خبر داد. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ علی قهرمان‌طالع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل از شناسایی شخصی که از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به دعانویسی و کلاهبرداری از کاربران می‌کرد، خبر داد و اظهار داشت: کاربران فضای مجازی باید نهایت دقت و حساسیت را در استفاده از این شبکه عظیم و گسترده داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در پی وصول پرونده و ادعای شاکیه در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی با شگرد دعانویسی و رمالی از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و واتس آپ، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

انتشار فراخوان مهم رئیس قوه‌قضاییه درباره فضای مجازی تا ساعاتی دیگرطرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی در قزوین اجرا می‌شود

رئیس پلیس فتا استان اردبیل افزود: با اقدامات فنی و رصد شبکه‌های اجتماعی مذکور توسط کارشناسان سایبری مشخص شد، فردی ناشناس با ایجاد صفحه در شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به دعانویسی، طالع‌بینی، فال‌گیری و رمالی کرده و با ارسال اشیاء و مهره‌های جادوگری مثل استاره‌یاب اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

قهرمان طالع تصریح کرد: پس از شناسایی محل زندگی این مجرم سایبری در اردبیل، وی به همراه آلات و ادوات مرتبط با جرم، دستگیر و پس از روبرو شدن با دلایل و مستندات قوی لب به اعتراف گشود.

وی گفت:  طبق اظهارات متهم حدود یک سال است که در این حوزه کار می‌کند و تاکنون از شاکیه پرونده مبلغ 790 میلیون ریال در طی هفت ماه اخذ کرده‌ است و پس از اظهارات، مجرم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: متأسفانه مجرمان سایبری با سوءاستفاده از شرایط و مشکلات خانوادگی کاربران علی‌الخصوص بانوان، برای خود دکان‌های مخفی دعانویسی و رمالی بازکرده‌اند و از این طریق پول‌های هنگفتی نیز به دست می‌آورند؛ که خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیار بوده و به‌هیچ‌وجه به این افراد اعتماد نکنند و در صورت مشاهده صفحاتی با مضمون رمالی و دعانویسی می‌توانند آن از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان

واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان چه بود؟ - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، پس از عملیات وعده صادق و ازبین رفتن هیمنه خیالی رژیم صهیونیستی، ماجرای پرواز چند ریزپرنده در اصفهان و مقابله پدافند ارتش اصفهان با آنها موجب واکنش طنز کاربران فضای مجازی به این اتفاق شد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان
  • عملیات گاندو برای دستگیری سلطان کوکائین؛ سلطان کوکائین کیست و چطور بازداشت شد؟
  • فروش اینترنتی دارو آری یا نه؟