Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی سپاه استان قزوین گفت: 17منطقه پرآسیب و پرخطر را در استان شناسایی کردیم و قرارگاه‌های شهرستانی را تحت عنوان قرارگاه امام جواد(ع

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، جلسه هم اندیشی «نقش بسیج در کمک به حل آسیب‌های اجتماعی» با حضور سرهنگ امیرعلی حسینیانی معاون اجتماعی سپاه استان قزوین، محمد کشاورز مسئول سازمان بسیج رسانه استان و جمعی از اصحاب رسانه ظهر امروز در سالن جلسات بسیج رسانه قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینیانی در این جلسه اظهار کرد: با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی بسیج و سپاه در همه عرصه‌ها در راستای حفظ انقلاب اسلامی وارد می‌شود و در این مدت دشمن همه توطئه‌ها را به کار گرفت که انقلاب نباشد و در این زمینه استراتژیک‌هایی را تعریف کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی بودیم نیز مقام معظم رهبری از سال ۹۶ خود بحث مدیریت شورای اجتماعی کشور را پیگیری می‌کنند؛ طبق برنامه ۵ساله توسعه ششم باید هر سال ۵درصد در آسیب‌های اجتماعی کاهش داشته باشیم.

معاون اجتماعی سپاه استان گفت: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مناطق آلوده، عفاف و حجاب و سبک زندگی ایرانی اسلامی از مهمترین سرفصل‌های آسیب‌های اجتماعی است و ۴۰ نهاد از دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دیگر در این شورای اجتماعی کشور عضو هستند که هر کدام باید برنامه‌هایی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا کنند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، معاونت اجتماعی در سپاه به طور مجزا ایجاد شد تا به طور ویژه و تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار کنیم که در این راستا ۱۷منطقه پرآسیب و پرخطر را در استان شناسایی کردیم و قرارگاه‌های شهرستانی را تحت عنوان قرارگاه امام جواد(ع) تشکیل دادیم که ۳۰نهاد عضو این قرارگاه هستند.

شورای اصلاح محله در مناطق پرخطر راه‌اندازی شد

حسینیانی ابراز کرد: مناطق مورد نظر را رصد کردیم و اطلاعات و آسیب‌های اجتماعی موجود در این مناطق شناسایی شد و اقدامات آگاه سازی را به طور بنیادین آغاز کردیم که ابتدا با حمایت و ارائه وام برای اشتغال افرادی که درگیر موادمخدر بودند اقدام کردیم و در مراحل بعدی که این راهکارها به نتیجه نرسید از طریق قوه قهریه وارد شدیم.

وی بیان کرد: صدها مکان مخروبه که پاتوق افراد معتادد بود را با کسب دستور، تخریب و با خاک یکسان کردیم که محلی برای تجمع این افراد نباشد و در محلات کارهای فرهنگی و دیوارنویسی و شعار نویسی را انجام دادیم که در کنار این اقدامات نیز کارهای عمرانی هم صورت گرفت.

معاون اجتماعی سپاه استان اضافه کرد: با هماهنگی که با بسیج حقوقدان‌ها صورت گرفت، جلسات متعددی را در این مناطق با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار کردیم تا مردم مشکلات خود را با حجت الاسلام قدرتی در میان بگذارند و به آن‌ها رسیدگی شود.

این مسئول ادامه داد: یک شبکه صیانت را با هدف حمایت از خانواده معتادین راه‌اندازی کردیم تا توسط مربیان و مددکارانی که در این شبکه هستند در زمینه‌های مختلف و فراگیری مهارت‌ها، مورد آموزش قرار گیرند تا فرد معتاد از اعضای خانواده که بهبود یافته با رفتارهای غلط مجدد به اعتیاد بازنگردد.

حسینیانی گفت: یکی از کارهای مهم این بود که شورای اصلاح محله را که متشکل از خیرین، معتمدین و نخبگان محل است را راه‌اندازی کردیم تا کارها توسط خود مردم انجام شود و ۵۰درصد اعضای شورای اصلاح محلات ما خانم هستند.

 

بیشترین طلاق‌ها به خاطر پایین بودن مهارت‌های زندگی زوجین است

وی یادآور شد: مراکز تصمیم در استان راه‌اندازی شده که زوج‌های جوان که تصمیم به طلاق دارند باید ابتدا در این مراکز مشاوره شوند که این امر در سال گذشته موجب شد تا ۱۸درصد از افرادی که به این مراکز مراجعه کرده بودند از تصمیم برای طلاق منصرف شوند.

معاون اجتماعی سپاه استان افزود: امروز متاسفانه طبق آماری که ارائه می‌شود میزان ازدواج رو به کاهش و میزان طلاق روبه افزایش است که لازمه آن افزایش فراگیری مهارت‌های زندگی زناشویی و خانوده است چراکه بیشترین طلاق‌ها به خاطر پایین بودن مهارت‌های زندگی زوجین است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال دو مرکز تحت عنوان “کلینیک‌های رضایت از زندگی” را در شهر قزوین و در آبیک راه‌اندازی خواهیم کردکه در چهار مرحله ماموریت دارد و افراد در آستانه ازدواج، افراد در حین ازدواج، زوجین در ۵سال اول زندگی و کسانی که آهنگ طلاق را شروع کردند در این مراکز خدمات می‌گیرند.

حسینیانی گفت: امروز بسیاری از مشکلات از عدم آگاهی مردم از حقوق خود شکل می‌گیرد بنابراین با برگزاری میز خدمت به دنبال ایجاد ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولین هستیم؛ همچنین بسته‌های حمایتی با عنوان “یک کاسب، یک دانش آموز” برای خانواده‌های محروم در نظر گرفته شده که در طول سال سه مرتبه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد: در این ۱۷منطقه و شهرستان‌ها نیز یک خبرنگار خواهیم داشت تا هم عملکرد خوب مسئولین و بسیجیان را انعکاس دهند و هم اینکه مطالبه گری داشته باشند و کم کاری‌ها را انعکاس دهند تا مسئولین پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان، در سال ۱۴۰۲ طلاق با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از ۵ هزار و ۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 6087473

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم