Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:59:04 GMT

260 طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو جانمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۱۳۴

260 طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو جانمایی شد

آرش صادقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این طرح ها ۲۸ درصد مربوط به بخش معدن، ۲۲ درصد صنعت، ۱۷ درصد کشاورزی، ۱۶ درصد دامپروری و شیلات، ۱۰ درصد گردشکری و خدماتی، ۳ درصد لجستیک و انبارداری است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، در آینده نزدیک امکان استفاده از پایگاه اطلاعات جغرافیایی سازمان توسط سرمایه گذاران برای بررسی های اولیه و استفاده از خدمات دیگر مانند نقشه های گردشگری برقرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم

مدیر جذب، سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در این منطقه در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، سید مسعود آل‌عبایی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پارسال 99 قطعه زمین با هدف رونق تولید در حوزه‌های صنعتی و شیلات واگذار شد که از این شمار 85 قطعه زمین مربوط به حوزه صنعت و معدن و 14 مورد مرتبط با حوزه شیلات و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری قشم ثبت شد، خاطرنشان کرد: پارسال 100 بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، نفت و انرژی، شیلات، کشاورزی و گردشگری آماده شده و از طریق انتشار در رسانه‌ها و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیر جذب سرمایه‌‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری 30 بسته سرمایه‌گذاری جدید عمدتا در حوزه گردشگری برای معرفی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم آماده و معرفی خواهد شد.

آل‌عبایی با بیان اینکه شتاب بخشی به جذب سرمایه از مهمترین اولویت‌های کاری این سازمان است، گفت: در همین راستا نیز به دنبال حذف روندهای ادارای اضافی، تسهیل و کوتاه‌سازی فرآیندهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک هستیم.

صدور و تمدید بیش از 3250 مجوز فعالیت اقتصادی در قشم

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه در سال گذشته، گفت: پارسال 3 هزار و 259 مجوز فعالیت اقتصادی در این منطقه صادر و تمدید شده است.

وی شمار مجوزهای سرمایه‌گذاری صادر شده در این مدت در حوزه‌های صنعتی و خدماتی و تجاری را 922 فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد مجوزهای صادر شده، 172 مورد مربوط به بخش صنعتی، 435 مورد مرتبط به بخش خدماتی و پیمانکاری و 315 فقره مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.

آل عبایی با بیان اینکه در این مدت 2337 فقره مجوز نیز در حوزه‌های مختلف در این منطقه تمدید شده است، افزود: از این تعداد 373 فقره مجوز در حوزه صنعت، 1013 مجوز مرتبط با بخش خدماتی و گردشگری و 951 فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • نصب ۱۶۰ فلاورباکس در نقاط مختلف منطقه ۷ اصفهان
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم