Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج کارخایی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انواع بیماری‌های عفونی جدید، پیچیده و نوپدید در جهان به وجود آمده که نبود سابقه‌ای از این بیماری‌ها، آن را بسیار خطرناک کرده است.

وی، به سوابق تاریخی تهدیدهای زیستی اشاره و تصریح کرد: افزایش آگاهی و اطلاعات در زمینه تهدیدات زیستی، تصمیم گیری درست و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در این زمینه لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه اولویت نخست پدافند غیرعامل زیستی حفظ سرمایه‌های انسانی است، ادامه داد: ایجاد هر گونه عامل زیستی ناخواسته و تهدیدکننده جان انسان‌ها از نظر پدافند غیرعامل نوعی تهدید تلقی می‌شود.

وی، به ضرورت هوشیاری و پیش آمادگی در برابر تهدیدهای زیستی تاکید و تصریح کرد: راهبردهای هدفمند در این زمینه، با توجه به گستردگی و گلوگاه‌های متعدد در استان سمنان باید تقویت شود.

کارخایی، به همجواری سمنان با هشت استان دیگر و قرارگیری آن در منطقه راهبردی اشاره و خاطرنشان کرد: تنوع محصولات کشاورزی، دامی و طیور در این استان، نیاز به توجه بیشتر به امنیت غذایی و زندگی سالم را بر اساس مبانی پدافند غیرعامل افزایش داده است.

وی با اشاره به برگزاری کمیسیون‌های پیشگیری و مقابله با تهدیدهای زیستی، اضافه کرد: ۳۰ مصوبه برای پیشگیری از این نوع تهدیدها در استان سمنان تصویب شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان یادآور شد: شناسایی تهدیدهای زیستی و تدارک طرح‌های علمی، فنی و عملی برای مدیریت و مقابله با آن یکی از اهداف اصلی برگزاری جلسه‌های کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدهای زیستی است.

استان سمنان یکی از قطب‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود و در کنار ظرفیت‌های پنهان با تهدیدهایی نیز مواجه است.

بیوتروریسم (Bioterrorism) یا تهدیدهای زیستی به معنای رهاسازی عمدی ویروس‌ها ، باکتری‌ها و سایر ساز و کارهای زیستی است که باعث مرگ در مردم، گیاهان و یا حیوانات شود.

تهدیدهای زیستی با حملات شیمیایی، اتمی و یا تشعشعی متفاوت است. این حملات، با آتش سوزی انفجار و تخریب همراه هستند، در صورتی که حملات زیستی بدون این گونه علائم و نشانه‌ها بوده، در نتیجه مدت زمانی طول می‌کشد تا شبکه‌های بهداشتی متوجه شوند که یک بیماری خاص در حال شیوع در منطقه است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیرعامل بهداشت و سلامت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است و از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید اصغری در نشست خبری هفته سلامت، با اشاره به نظارت دقیق بر جمع‌آوری پسماندهای عفونی،‌ اظهار داشت: بر شرکت‌هایی که اقدام به جمع‌آوری پسماندهای عفونی می‌کنند، نظارت می‌کنیم و کلاس آموزشی نیز برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از سوی دیگر افرادی که در این زمینه کار می کنند نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بیمار نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: همچنین، روش‌های شرکت‌های مسؤل در جمع‌آوری پسماندهای عفونی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا باعث انتقال عفونت نشود.

انبارهایی که احتکار شیرخشک کردند به دادگاه معرفی شدند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست گفت: از 20 مهرماه سال گذشته به دلیل تغییر سیاست‌های ارزی کشور در زمینه شیرخشک، طی یک ماه تمام انبارها و داروخانه‌های استان مورد رصد قرار گرفت که با افزایش بازرسی‌ها، انبارهایی که اقدام به احتکار شیرخشک کرده بودند شناسایی و به دادگاه معرفی شدند.

 هدی ابوالحسنی با تاکید بر این‌که انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است، افزود: از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی، از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد و یکسان سازی عادلانه صورت گرفت.

تلاش برای رضایت کادر سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز عنوان کرد: اولویت اول حوزه توسعه دانشگاه، ارتقای رضایتمدی کادر سلامت است.

مهدی پوررضا افزود: تلاش داریم امکانات دانشگاه را در راستای رضایتمندی پرسنل ارتقا دهیم که این امر موجبات رضایت بیماران را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • بزرگداشت شهید قرنی در مرکز پدافند هوایی سمنان
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • کمیته داوران هیچ فیلمی به بارسا نمی‌دهد!‏
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • خطر ابتلا به دیابت چه کسانی را تهدید می‌کند؟/ آب آشامیدنی قاتل دیابت