Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:02:49 GMT

انتقال آب شاهرود می‌تواند مشکل باغات زیتون را حل کند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۴۲۹

انتقال آب شاهرود می‌تواند مشکل باغات زیتون را حل کند

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه خمسه در جلسه با معاونان، مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی با اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی که عصر دوشنبه در سالن باغستان برگزار شد اظهار داشت: با هدایت راهبری پروژه‌ها در جهاد کشاورزی توانسته‌ایم پروژه‌های خوبی را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: تا سال ۹۲ به طور متوسط سالانه حدود ۲۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا می‌شد اما از سال ۹۶ شاهد سرعت بخشیدن در این زمینه هستیم و در سفر رئیس جمهور اجرای ۲۰ هزار هکتار آبیاری مصوب شد که بیش از ۱۶ هکتار آن عملیاتی شده و تکمیل شده و فقط ۳۵۰۰ هکتار آن باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه یادآور شد: بیشتر اعتبارات به سمت لوله گذاری پایاب و اجرای طرح‌های آبیاری هزینه شده و در سال قبل ۷۰ کیلومتر لوله گذاری پایاب در استان انجام شده است.

وی بیان کرد: دشت قزوین از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با تهدیداتی که در خصوص آن وجود دارد درخواست پایداری ردیف بودجه برای اجرای طرح‌های آبیاری را داریم تا از این مجموعه ارزشمند صیانت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: البته دو میلیارد تومان برای توسعه کشت در اراضی شیب دار و ۴ میلیارد تومان برای آبیاری تخصیص داده خواهد شد تا کارها تسریع شود اما اعتبارات کافی نیست و قادر به جوابگویی به همه نیازها نیستیم.

بازنگری در طرح زهکشی شوره زار

خمسه با اشاره به دستاوردهای طرح زهکشی در اراضی شوره زار دشت الله آباد آبیک گفت: مهمترین هدف ما کاهش شوری دشت در این محدوده است و با توجه به مسائلی که برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص اجرای طرح مطرح کرده‌اند آمادگی داریم در نشست‌های تخصصی آن را بازنگری کنیم.

وی اظهار داشت: استان قزوین آمادگی دارد به عنوان پایلوت اجرای طرح حسابرسی آب انتخاب شود تا الگویی کشوری از آن حاصل شود اما به دلیل مشکلات انتظار همراهی داریم تا امسال اعتبار خوبی برای احیای دشت قزوین اختصاص داده شود.

خمسه در مورد ضرورت تخصیص آب به میزان ۲۵ میلیون مترمکعب از شاهرود اظهار داشت: این سهم تاکنون از استان دریغ شده است ولی ما بشدت به آن نیازمندیم تا آب باغات زیتون طارم را تأمین کرده و طرح‌های توسعه را عملیاتی کنیم.

وی گفت: چالش کمبود آب در طارم بسیار جدی است و در شرایطی که باغداران ما در کنار آب شاهرود هستند نمی‌توانند از آن برخوردار شوند که منتظر مساعدت معاون وزیر در حل این مشکل هستیم.

کد خبر 4643547

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین باغات زیتون قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی

رهبر اپوزیسیون و محبوس میانمار از زندان به منزل منتقل شدi تا ادامه حبس را در خانه سپری کند.

به گزارش مشرق، سخنگوی دولت تحت نظارت نظامیان میانمار در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی وخامت تشدید گرما، «آنگ سان سوچی» رهبر اپوزیسیون میانمار و دیگر زندانیان سالخورده را از زندان خارج می‌کنیم تا آنها دچار گرمازدگی نشوند. ما به دنبال حفاظت از آنها هستیم.

به نوشته روزنامه گاردین، سپتامبر سال گذشته میلادی «کیم آریس» پسر آنگ سان سوچی نگرانی خود را بابت سلامتی مادرش در زندان ابراز کرد و گفت، او مشکل بلع دارد و پس از سال‌ها در زندان بودن غذا خوردن برایش مشکل است.

سوچی بیش از دو دهه از زندگی خود را در زندان سپری کرده است. او بابت یکسری جرایم شامل «خیانت و ارتشاء و نقض قوانین ارتباطی» به ۲۷ سال حبس محکوم شده اما خود، این اتهامات را نمی‌پذیرد.

پسر رهبر اپوزیسیون میانمار همچنین گفت: مادرم در بلع مشکل دارد و غذا خوردنش با سختی است.

به گزارش رسانه‌ها، سخنگوی دولت وحدت ملی در تبعید خواستار آزادی بی‌قید و شرط آنگ سان سوچی و «وین مینت»، رئیس جمهور برکنار شده میانمار هستند که او نیز به حبس خانگی منتقل شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • انتقال «سوچی» از زندان به حصر خانگی
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان