Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:05:46 GMT

پیش‌بینی رشد ۱۲۰ درصدی برداشت «کلزا» از مزارع کوهدشت

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۴۹۸

پیش‌بینی رشد ۱۲۰ درصدی برداشت «کلزا» از مزارع کوهدشت

به گزارش خبرگزاری مهر، فرجعلی امیری امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال زراعی جاری ۷۷ تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت خواهد شد که نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد افزایش دارد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۱۰۵ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان زیرکشت کلزا قرار گرفت که بارندگی‌های مناسب سبب افزایش تولید این محصول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت بیان کرد: جهاد کشاورزی با تخصیص یارانه کلزا، پوشش بیمه‌ای این محصول و خرید تضمینی، شرایط مطلوب برای کشت کلزا را ایجاد کرده است.

امیری تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۲۴ بهره بردار در شهرستان کوهدشت در کشت کلزا مشارکت داشتند.

وی افزود: محصول تولیدی دانه روغنی کلزا در شهرستان کوهدشت هر کیلوگرم ۳۴ هزار ریال از کشاورزان خریداری و برای استحصال روغن به شهرستان خرم آباد حمل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت با بیان اینکه اصلاح خاک، کنترل علف‌های هرز و افزایش عملکرد در کشت بعدی برخی از مزایای کشت دانه روغنی کلزا است، ادامه داد: روغن کلزا از بهترین روغن‌های خوراکی است و هدف از کشت این گیاه تأمین روغن مصرفی کشور است و کنجاله آن نیز برای تغذیه دام مصرف می‌شود.

کد خبر 4643558

منبع: مهر

کلیدواژه: کوهدشت سازمان جهاد کشاورزی لرستان کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان

حسن دشتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: برداشت گندم از سطح یک هزار و ۱۲۵ هکتار از مزارع شهرستان آبادان توسط کمباین‌های مهاجر در نهر علیشیر اروندکنار آغاز شده است.

به گفته او کشت گندم در دو رقم مهرگان و چمران ۲ در مناطق تحت پوشش سه مرکز جهاد کشاورزی اروند کنار، ابوشانک و منیوحی از اواخر هفته گذشته آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۲ هزار و ۲۵۰ تن گندم از این سطح برداشت شود.

تاکنون چهار کمباین جان دیر برای برداشت گندم وارد مزارع شهرستان آبادان شده که شمار آن در روز‌های آینده به ۶ دستگاه خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • برداشت گندم از مزارع خرمشهر آغاز شد
  • برداشت کلزا از اراضی کشاورزی شوشتر
  • برداشت کلزا در شهرستان شوشتر
  • پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران
  • آغاز برداشت خوشه های گندم در آبادان
  • افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
  • ۶۳ هزار تن محصول کلزا در خوزستان برداشت می‌شود