Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@13:19:45 GMT

۳۴۰۰ هکتار از اراضی یزد بیابان زدایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۵۱۳

۳۴۰۰ هکتار از اراضی یزد بیابان زدایی شد

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با بیان اینکه ۹۰ درصد حنگل کاری یزد پس از انقلاب بوده، از انجام سه هزار و ۴۳۳ هکتار بیابان زدایی در سال گذشته یزد خبر داد. ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا آخوندی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی بیابان‌زدایی برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر دو و شش میلیون هکتار اراضی بیابانی در استان یزد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شعار روز جهانی بیابان زدایی امسال «بیایید با هم جهانی سبز بسازیم» است گفت: در حال حاضر 13 کانون بحرانی با وسعت 534 هزار هکتار در استان یزد وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با بیان اینکه مالچ پاشی یکی از اقداماتی است که در راستای بیابان زدایی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با بحران‌های بیابان‌ها، 14 تا 15 هزار هکتار عملیات مالچ‌پاشی انجام شده است.

آخوندی خاطرنشان کرد: در استان یزد تاکنون 70 هزار هکتار جنگ کاری برای بیابان زدایی انجام شده که 90 درصد کل جنگل کاری انجام شده پس از انقلاب اسلامی بوده است.

فوران آتش در جنگل‌ها و مراتع کوه دیل و گناوه لری گچساران‌شرایط بحرانی 5000 هکتار از جنگل‌های کرمانشاه/ مناطقی از استان در حال بیابانی‌شدن است‌اجرای طرح جامع کنترل ریزگردها در اصفهان؛ 300 هزار هکتار جنگل دست‌کاشت در مناطق بیابانی ایجاد می‌شود

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از اعتبارات ملی 3433  هکتار بیابان‌زدایی صورت گرفت که نقش بسیار مهمی در کاهش بحران‌ها به ویژه در حوزه گرد و غبار داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد بیان کرد: اعتبار استان یزد در سال گذشته در بخش استانی 609 میلیون تومان بوده که از این مبلغ، 371 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده که نزدیک به 60 درصد است.

آخوندی گزارشی در حوزه‌های مختلف مربوط به این اداره پرداخت و خاطرنشان کرد: از اعتبارات ملی هم یک میلیارد و 475 میلیارد تومان بوده و در این بخش هم 950 میلیارد تومان محقق شده است.

وی مدیریت جنگل دست‌کاشت بیابانی در سطح یک هزار هکتار، در برخی شهرستان‌های استان و حفاظت و قرق در سطح دو هزار هکتار از شهرستان‌های بافق و مهریز را از جمله برنامه‌های امسال این اداره کل دانست.

وی ادامه داد: نهالکاری به مساحت 500 هکتار در شهرستان بافق، عملیات آبیاری به میزان دو هزار و 800 هکتار در شهرستان‌های بافق، اردکان، ابرکوه، میبد و اشکذر، مدیریت روان آب در سطح 1500 هکتار در شهرستان‌های ابرکوه و میبد و همچنین ادامه طرح ترسیب کربن در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه برنامه پیشنهادی منابع طبیعی برای امسال است.

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد پیشنهاد اعتباری این برنامه‌ها را 15 میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: تا دو ماه آینده موافقت‌نامه‌های مربوط به این برنامه‌ها و هزینه‌های آن مبادله می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با درخواست تنش‌زدایی تشکیل جلسه می‌دهند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از برگزاری جلسه فوق‌العاده وزرای امور خارجه این نهاد اروپایی در پی حمله ایران به نقاطی در رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پی عملیات «وعده صادق» که توسط ایران علیه نقاطی در اراضی اشغالی انجام شد، امروز (یکشنبه) گفت که از وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا خواسته است ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) یک ویدیو کنفرانس فوق‌العاده برای گفت‌وگو درباره تحولات منطقه و کمک به تنش‌زدایی از درگیری‌ها در آن تشکیل دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که بورل در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در پی حملات ایران علیه اسراییل، خواستار تشکیل جلسه‌ فوق‌العاده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به صورت ویدیو کنفرانس در روز سه‌شنبه شدم. هدفمان کمک به تنش‌زدایی و امنیت منطقه است.

بورل، امروز حمله ایران به اراضی اشغالی را که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در  دمشق انجام شده بود را محکوم کرده و گفته بود که از نظر او این حمله یک «تنش‌زایی بی‌سابقه» است.

سپاه پاسداران ایران، شامگاه گذشته صدها پهپاد و موشک را به سمت اهدافی در اراضی اشغالی شلیک کرد.

افزون بر این، «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا گفت که گروه هفت (آمریکا، کانادا، ژاپن، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان)، عصر امروز برای بررسی حمله ایران به اراضی اشغالی یک جلسه فوق‌العاده به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار است، امروز، جلسه‌ فوق‌العاده‌ای به این منظور تشکیل دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • وزرای خارجه اتحادیه اروپا با درخواست تنش‌زدایی تشکیل جلسه می‌دهند
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • صدور سند برای ۲۲۶ هکتار زمین کشاورزی تنکابن
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری