Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:20:36 GMT

ظرفیت های خراسان جنوبی برای توسعه باید شکوفا شود

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۶۱۲

ظرفیت های خراسان جنوبی برای توسعه باید شکوفا شود

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در جمع مردم شهر اسفدن شهرستان قاینات افزود: در زمان ورود به استان با بررسی‌های میدانی وضعیت توانمندی‌های مختلف را به دست آوردیم و سفرهای شهرستانی با این رویکرد بوده که از نزدیک مسائل را مورد بررسی قرار دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته علیرغم اینکه از مناطق کمتر برخوردار در استان شروع کردیم اما همه مناطق در شهرستان‌ها ظرفیت‌های خوبی برای توسعه دارند که اگر این ظرفیت‌ها را به فعلیت برسانیم توسعه شتابان استان محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدیان عنوان کرد: شهر اسفدن استعداد خوبی در زمینه کشاورزی دارد که در تأمین زیرساخت‌ها از هیچ تلاشی برای توسعه اشتغال کشاورزی دریغ نخواهیم کرد.

وی گفت: اشتغالزایی و کمک به معیشت در اولویت ما است که در تحقق این امکان مصمم هستیم تا از ظرفیت‌های ملی بهره مند شویم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امشب در نشست نهایی مصوبات سفر به شهرستان قاینات، سالن ورزشی، کتابخانه، اتفاقات برق، ایستگاه هواشناسی، چمن مصنوعی و مسائل مربوط به کشاورزی به صورت مصوبه مورد تاکید قرار خواهد گرفت تا در قالب کمیته نظارت تا پایان سال ۹۸ عملیاتی شود.

معتمدیان افزود: کمیته‌ای در استان برای نظارت بر اجرای مصوبات ایجاد شده تا مصوبه‌های قطعی مورد نظارت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هدف از حضور مسئولان در مناطق کم برخوردار این است تا شکاف طبقاتی احتمالی در مناطق از بین برود، اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری در جنگ تبلیغاتی به سر می بریم که به معنی ضعف جمهوری اسلامی نیست بلکه به معنی ضعف استکبار جهانی در برابر نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه است.

معتمدیان اظهار داشت: اگر در زمان دفاع مقدس سنگر دفاعی ما علیه دشمن در مرزهای کشورمان بود اما امروز مرزهای دفاعی ما در کنار مرز اسرائیل است که نشان دهنده اقتدار ما است و همین بهانه‌ای است تا مردم را از انقلاب دور کنند در حالی که مردم انقلاب کردند و از انقلاب دفاع خواهند کرد.

مردم اسفدن هم در این دیدار خواستار پیگیری مشکل ۱۵ ساله نهر جاری اسفدن در روستای بالا دست افین، ساخت فضاهای ورزشی بیشتر، ایجاد ناحیه صنعتی، ایستگاه تحقیقات کشاورزی و هواشناسی و رفع مشکل استیجاری بودن مکان شهرداری اسفدن شدندکه استاندار خراسان جنوبی قول پیگیری و حل برخی از این مشکلات را داد.

همچنین امروز معتمدیان پای درد و دل مردم روستاهای آچونی، ده میر، سورگ، در سفید، محمدآباد علم و بخش آباد نشست و در جریان خواسته‌های اهالی این مناطق قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی در سفر ۲ روزه خود به شهرستان قاینات از شهرهای آرین شهر، اسفدن، خضری و روستاهای کرغند، نیمبلوک، تیغاب، خرم آباد و سینیدر بازدید کرد.

بازدید از پروژه‌های شهری آرین شهر، دیدار مردمی، بازدید از شرکت فولاد قاین، دیدار با خانواده شهدا و غباروبی مزار شهدا، بازدید از روستاهای تیغاب و کرغند و شهر خضری دشت بیاض، بازدید از مناطق عشایری و بازدید از شهر اسفدن از برنامه سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان قاینات بود.

۳۲۱۵*۷۵۵۶*۶۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاینات سفرهای استانی مشکلات روستاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان

  محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه حضور میدانی خود در مناطق درگیر با سیلاب جنوب استان  بلافاصله پس از بازدید صبح امروز خود از آخرین وضعیت منابع آبی شهرستان زهک به همراه عباسعلی ارجمندی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی عازم شهرستان کنارک شد.

گفتنی است؛ استاندار سیستان و بلوچستان در این بازدید با حضور در روستا‌های درگیر سیلاب شهرستان کنارک آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و همچنین آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم این منطقه پس از بارندگی‌های اخیر را به صورت میدانی بررسی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • لزوم توسعه خدمات کتابخانه‌ای در حاشیه شهرها و مناطق روستایی سنندج
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • اصفهک؛ سفری به عمق زیبایی در دل کویر/ روستایی مطرح در سطح جهانی