Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@20:30:15 GMT

دلایل روند کاهشی قیمت خودرو در روزهای اخیر

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۷۶۸

       

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا ،وحید منایی گفت:قیمت خودرو براساس وضعیت عرضه و تقاضا بوده است و با توجه به تصمیمات گرفته شده در کمیته خودرو برای مدیریت عرضه و تقاضا ،شرکت های عرضه کننده اقدام به ایفای تعهدات معوق کرده اند.

منایی با بیان اقدامات انجام شده از جمله جلوگیری از پیش فروش خودروهای جدید،تکمیل خودروهای ناقص تولیدی و تحویل آن به خریداران افزود: با همکاری قطعه سازان داخلی و ترخیص بخشی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک ها باعث پوشش بخشی از تقاضای خریداران شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: مدیریت بر تقاضای کاذب با محدودیت در خرید یک خودرو برای یک شماره ملی و نیز کاهش نرخ ارز و کم شدن جو روانی حاکم بر بازار،قیمت خودرو روند کاهشی را در پیش گرفته است.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: کاهش سرعت جابه جایی نقدینگی های سرگردان که باعث کاهش شکاف عرضه و تقاضا خودرو و در نتیجه کاهش قیمت ها شده است.

وحید منایی با اشاره به تغییرات خودرو توسط کارخانه با هدف حفظ حقوق مصرف کنندگان خودرو با رعایت ضوابط و مقررات قیمت گذاری افزود :این در حالی ست که حفظ وضعیت عرضه خودرو و افزایش سطح تولیدات شرکت ها و تکمیل خودروهای ناقص موجود در انبار به بازار در ماه های آینده منجر به افزایش عرضه خودرو خواهد شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، کاهشی گزارش می‌شود. البته شدت افت قیمت در محصولات ایران‌خودرو بیشتر بوده و خودروهای سایر شرکت‌ها غالباً باثبات گزارش می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، کاهشی گزارش می‌شود. البته شدت افت قیمت در محصولات ایران‌خودرو نسبت به سایر شرکت‌ها محسوس‌تر است.

گرچه کلیت بازار نزولی به نظر می‌رسد، اما در این میان خودروهایی پیدا می‌شوند که از ابتدای امروز، افزایش قیمت عجیب‌وغریبی نسبت به روز گذشته پیدا کرده‌اند.

برای مثال بهمن G۹ یکی از جدیدترین و بزرگ‌ترین محصولات شرکت بهمن‌موتور محسوب می‌شود که اخیراً وارد بازار شده و از ابتدای روز جاری رشد قیمتی بالغ‌ بر ۹۵ میلیون تومان را به ثبت رسانده و به نرخ سه میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای داخلی

افت قیمت خودروهای داخلی از ابتدای امروز به‌مراتب بیشتر از مونتاژی‌ها گزارش می‌شود.

ساینا دنده‌ای S دوگانه‌سوز از معدود خودروهای دوگانه‌سوز بازار است که از ابتدای روز جاری پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ ۴۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک اتوماتیک R یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده اتومات بازار به شمار می‌رود که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با ۵۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا پلاس اتوماتیک سدان محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو هم پنج میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته شده و به کانال یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

تارا اتوماتیک V۲ محصول لوکس ایران‌خودرو نیز افت ۱۵ میلیون تومانی را به ثبت رسانده و به نرخ ۹۹۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

از ابتدای معاملات امروز، قیمت خودروهای مونتاژی به‌مراتب کمتر از خودروهای داخلی نوسان دارد.

جک J۴ آپشنال یکی از معدود محصولات مونتاژی است که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ ۸۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S۵ اتوماتیک ۶سرعته، کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو با افت پنج میلیون تومانی نسبت به دیروز، به قیمت یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دیگنیتی پرایم که یکی از محبوب‌ترین و لوکس‌ترین محصولات بهمن‌موتور به شمار می‌رود از صبح امروز ۲۵ میلیون تومان ارزان‌تر شد و با دو میلیارد و ۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله | ربع‌سکه در صدر تقاضا
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت +جدول
  • مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو تغییر می‌کند
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • کاهش قیمت نفت همزمان با کاهش مخاطرات ژئوپلتیک منطقه
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • یک پیش‌بینی جالب درباره عدد دلار در خرداد و تیر/ قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟