Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه "البناء" روز دوشنبه در ادامه نوشت: شناسایی عامل این انفجارها کار سختی نیست و به بحث و بررسی زیادی نیاز ندارد بلکه کافی است بررسی کنیم چه کسی بیشترین نفع را از این حملات می‌برد.

به نوشته این روزنامه، "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن در سفر هفته گذشته به ایران حامل پیام کاملاً ویژه "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری نگران آمریکا به آیت الله خامنه ای رهبر ایران بود، اما ایران از تحویل این نامه خودداری کرد؛ این موضع ایران طوفان به پا کرد به ویژه اینکه کشورهای اروپایی و عربی و بویژه عربستان سعودی چنین رویکردی ندارند و کورکورانه از سیاست‌های آمریکا پیروی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** ایران به اقدام مستقیم معروف است

البناء در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نفتکش هایی که هدف انفجارها قرار گرفت، ژاپنی بود، از اینکه نیروهای نظامی آمریکایی حاضر در محل هیچ اقدامی نکردند ابراز تعجب کرد و نوشت: امدادرسانان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز در صحنه حضور نیافتند و فقط ارتش ایران بود که به سرعت وارد میدان شد و ضمن نجات سرنشینان کشتی‌ها به اطفا حریق اقدام کرد.

این روزنامه لبنانی در توضیح این مطلب افزود: ایران به اقدام مستقیم شهرت دارد و این رویکرد آن را در سوریه شاهد بودیم به این معنی که ضمن مقابله با اسرائیل حضور آمریکا را در آنجا مهار کرد.

البناء تاکید کرد: ایران انقلابی میهمان خود را مورد ظلم قرار نمی‌دهد و به آن خیانت نمی‌کند و اینکه با خیانت پیام دیپلماتیک و نظامی ارسال کند، کار آن نیست بلکه به اقدام مستقیم شهرت دارد و این چیزی است که در سوریه شاهد بودیم.

**عربستان و اسرائیل برای نجات به جنگ نیاز دارند

این روزنامه در بخش دیگری از این مقاله نوشت: عربستان سعودی در باتلاق یمن گرفتار شده است و در این شرایط فقط جنگ آمریکا با ایران است که می‌تواند عربستان را نجات دهد و علاوه بر این "اسرائیل" نیز بین خون و جنگ قرار گرفته است و برای نجات اقتصاد و ارتش و انتخاباتی که قرار است سه ماه دیگر برگزار شود، به جنگ نیاز دارد.

البناء یادآور شد، عربستان سعودی و اسرائیل اکنون در بهترین سطح همکاری مشترک هستند به این ترتیب که کانال‌های ارتباطی اطلاعاتی آنها دائماً فعال است و بر این اساس می‌کوشند آتش جنگ بین آمریکا و ایران را شعله ور کنند و این تکاپوی آنان در حالی است که سابقه زیادی در خیانتگری به نزدیکترین متحدان خود دارند.

از طرف دیگر آمریکا به رهبری ترامپ درآستانه انتخابات است؛ و از آنجا که وی می‌خواهد یک دوره دیگر رئیس جمهور باشد، مایل نیست کشورش را درگیر جنگ کند در مقابل ایران نیز هر چند برای جنگ آماده است، اما خواستار آن نیست؛ با این توضیحات روشن است که موازنه قدرت اکنون مبتنی بر جلوگیری از وقوع جنگ است و همه به ویژه آمریکا به خوبی به این موضوع واقف هستند.

** وقوع جنگ به نفع چه کسی است؟
البناء اندکی به عقب بازگشته و نوشت: انفجارهای الفجیره و آرامکو بر بورس و بازارهای نفتی جهان تأثیر گذاشت و بازارهای خلیج فارس را دستخوش بی ثباتی کرد و پس از آن انفجارها آمریکا از لحن تند خود علیه ایران عقب گرد نشان داد و عربستان سعودی از طریق عمان به طور پنهانی آرام کردن اوضاع را خواستار شد هرچند همچنان توطئه گری علیه ایران را ادامه می‌دهد.

در این میان امارات متحده عربی در واکنش به انفجارهای اخیر ایران را متهم نکرد و آمریکا و حامیان رسانه‌ای اش نیز اتهاماتی علیه ایران مطرح کردند که جدی نبود و فقط اسرائیل و رسانه‌های وابسته به سعودی این اقدام را به ایران نسبت دادند.

**احتمال تکرار انفجار نفت کش‌ها

این روزنامه لبنانی در ادامه مقاله خود نوشت: دیپلماسی تعامل سرد ایران محور آمریکا را ناراحت کرد تا جایی که به فکر منفجر کردن نفتکش‌ها افتادند از همین رو در آینده نیز شاهد انفجارهای مشابه بیشتری خواهیم بود.

در این شرایط دولت آمریکا همه توجه خود را بر این قرار داده است که معامله قرن را بدون شلیک یک گلوله به نتیجه برساند و بر این اساس ترامپ در تمام دیدارهایش با رهبران کشورهای مختلف جهان به ویژه سران عرب تاکید دارد به دنبال امضای معامله قرن بدون هیچ اصلاحاتی در آن است.

این رویکرد ترامپ در حالی است که تیم نظامی آمریکا می‌داند چه چیزی در منطقه در انتظار آمریکا است و سوال‌های زیادی در صورت وقوع جنگ احتمالی برای واشنگتن مطرح است از جمله اینکه:
- برای نیروهای آمریکایی مستقر در عراق چه اتفاقی خواهد افتاد؟
-نقش بسیج مردمی عراق که با نیروهای آمریکایی از موضع قدرت رفتار می‌کند؟ چگونه خواهد بود؟

- فرماندهان نظامی محور مقاومت به منظور اتخاذ مواضع قاطعانه در عراق و سوریه به طور مداوم جلساتی را برگزار می‌کنند که آمریکا نمی‌داند در این جلسات چه چیزی در جریان است.

-در سوریه به رهبری بشار اسد که به اعلام پیروزی بزرگ نزدیک می‌شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این سوال در حالی مطرح است که سوریه متحد ایران و عضو محور مقاومت است و برای تأمین امنیت جاده حلب و ادامه حضور ایران و نیروهای جبهه مقاومت در حلب توافقنامه‌ای امضا کرده است.

-با توجه به عدم پایبندی ترکیه به تفاهمات خود با روسیه و ایران درخصوص حماه و ادلب، طرح نظامی سوریه و روسیه در این مناطق با هدف بازپس گیری حماه و ادلب تغییر کرده است و در این شرایط باید پرسید آیا جنگ در آنجا قریب الوقوع است؟
- حزب الله چگونه کفرنبوده در حماه را با ۳۰ تن از نیروهای مقاومت بدون جنجال تبلیغاتی بازپس گرفت و پس از این چه خواهد کرد؟

- دلیل پافشاری محور مقاومت در سوریه بر پاکسازی بیابان‌های دیرالزور و شرق حمص چیست؟ این جاده پیروزی و هدف اصلی عراق و ایران به شمار می‌آید و محور مقاومت به هیچ وجه از آن چشم پوشی نخواهد کرد.

- نظامیان آمریکایی مستقر در خلیج فارس زیر ذره بین نیروهای سپاه پاسداران ایران قرار دارند بنابراین آیا سپاه در صورت حمله آمریکا به ایران دست روی دست خواهد گذاشت؟

البناء نوشت: در پاسخ به این سوالات باید گفت، در صورت شعله ور شدن جنگ، بیشترین زیان متوجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و نیروهای آمریکایی در منطقه خواهد بود و علاوه بر این "اسرائیل" خود را در تیررس حملات حزب الله و موجودیتش را در خطر می بیند.

البناء نوشت: باور اسرائیل بر این است که جنگ موجب رشد و شکوفایی آن می‌شود اما اگر می‌دانست از سوی مقاومت لبنان چه چیزی در انتظارش است، فکر جنگ افروزی را از سر بیرون می‌کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر می‌رسد که توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
مرضیه سی سی پور افزود: تداوم این ناپایداری دریایی تا اواخر وقت جمعه دهم فروردین ماه، پیش بینی می‌شود.
وی گفت: در آسمان استان گذر ابر پیش بینی می‌شود و جمعه در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شمالی استان رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

بیشتربخوانید:ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و هرمزگان
سی سی پور افزود: به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری، نوسانات ۱ تا ۳ درجه‌ای دما، مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • انصارالله یمن کمربند خود را برای نبرد طولانی با آمریکا بسته‌ است
  • جنایت جدید اسراییل در جنوب لبنان/ دست‌کم ۶ تن شهید شدند
  • اختلاف آمریکا و اسراییل ظاهری است/اولویت نتانیاهو ادامه جنگ است
  • آمریکا: حمله به رفح مغایر منافع ملی اسراییل است
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی
  • رهبر انصارالله یمن: از ایران و مقاومت قدردانی می‌کنیم
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • هشدار هواشناسی سطح زرد دریایی؛ وزش باد شدید بر روی دریای عمان