Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:56:53 GMT

در جریان سه حمله انتحاری در نیجریه 30 نفر کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۸۸۹

در جریان سه حمله انتحاری در نیجریه 30 نفر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کانو، در این رشته از حملات که روز دوشنبه روی داد، سه عامل انتحاری مواد منفجره همراه خود را نزدیک جمع هواداران فوتبال در کاندوگا در حدود چهل کیلومتری مایدوگوری، مرکز ایالت برونو فعال کردند که براساس گزارش منابع بیمارستانی، دستکم سی نفر جان خود را از دست داده اند.

"عثمان کاچالا" رئیس اداره فوریت‌های پزشکی نیجریه در این باره گفت: در این حملات، پنجاه نفر دیگر زخمی شده اند که وضعیت جسمانی تعدادی از آنها بسیار وخیم می‌باشد و امکان دارد تا ساعات آینده بر شمار کشته‌ها افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام نیجریایی خاطرنشان کرد که نبود زیرساخت‌های مناسب درمانی برای چنین موقعیت‌هایی و زمان لازم برای دریافت مجوز از ارتش برای اعزام نیرو از مایدوگوری، موجب افزایش تلفات شد.

علاوه بر انفجارهای امروز، روز گذشته (یکشنبه) نیز در حمله عناصر مسلح به شمال غرب این کشور دستکم ۳۴ نفر کشته شدند.

«محمد شیهو» سخنگوی پلیس استان «زامفارا» نیجریه گفت: افراد مسلح به تعدادی از روستاهای این استان حمله کردند و به سوی مردم آتش گشودند.

مردم به دلیل نبود نیروهای امنیتی و پلیس در پی حمله مهاجمان، خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته و نیروهای امنیتی نیز در این زمینه اظهار نظر نکرده اند.

گروه‌های تروریستی از جمله بوکوحرام در شمال شرق نیجریه حضور دارند و بیشتر در این مناطق به فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دهند.

سازمان ملل متحد پیش تر اعلام کرده بود که در پی افزایش دور جدید خشونت‌های بوکوحرام در شمال شرق نیجریه بیش از ۳۰ هزار نفر آواره شده اند.

درگیری‌های ۹ ساله بوکوحرام و ارتش نیجریه تاکنون بیش از ۲۷ هزار کشته برجای گذاشته و ۱.۸ میلیون نفر را بی خانمان کرده و باعث بروز بحران انسانی در این کشور شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند

ویدئویی از آزمایش‌های میدانی پهپادهای FPV انتحاری اوکراین منتشر شد که دوست و دشمن را تشخیص می دهند.   به گزارش عصر ایران به نقل از کانال پارتیزان؛ اوکراینی‌ها ویدئویی از آزمایش‌های میدانی پهپادهای FPV انتحاری منتشر کرده‌اند که دارای سیستم‌های خودکار پردازش تصویر و رهگیری هدف است.    بدین ترتیب تمام سامانه‌های اخلاگر رادیویی که با استفاده از جمینگ ارتباط اپراتور انسان با کوادکوپتر آنها را منحرف و دفع می‌کردند، در مقابله با این پهپاد ناکارآمد می شوند چرا که با قطع ارتباط میان اپراتور و این پهپاد، ادامه مسیر پرواز را کوادکوپتر انتحاری با استفاده از الگورتیم‌های پردازش تصویر و رهگیری هدف به طور خودکار انجام می‌دهد.   درنتیجه تهدیدات این پهپادهای خودکار انتحاری  باید با استفاده از سامانه‌های دفاع سخت، از جمله سامانه‌های امواج متمرکز مایکروویو، لیزر و انواع سامانه‌های ضدهوایی سرنگون کرد.    در جنگ اوکراین به نوبه خود با تهدیدات مدرن روبه‌رو هستیم حالا همین تهدیدات درحال بروزرسانی و پیشرفت هستند که چالش‌های خطوط مقدم را دو چندان می‌کند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حزب الله با پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت ملی اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • افراد مسلح در غرب پاکستان ۷ مامور گمرک را کشتند
  • تیراندازی در غرب پاکستان/ ۷ مامور گمرک کشته شدند
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن؛ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم
  • واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • واکنش شیخ زکزاکی به حمله ایران به اسرائیل