Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@04:50:02 GMT

چرا باید گیلاس بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۹۵۳

چرا باید گیلاس بخوریم؟

مینا کاویانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین طبق تحقیقات صورت گرفته، این میوه در کاهش بیماری‌های التهابی از طریق پاکسازی مواد زیان‌بخش (رادیکال‌های آزاد) نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: تحقیقات بر روی موش‌های دارای عدم تحمل گلوکز نشان داده است که رنگدانه‌های موجود در گیلاس (آنتوسیانین) اثر قابل توجهی در بهبود تحمل گلوکز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست واحد آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: نتایج تحقیقات حاکیست که گیلاس با داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، نقش مهمی در حفظ تعادل آب بدن و همچنین تنظیم فشار خون دارد.

وی افزود: نکته قابل توجه دیگر در مورد گیلاس این است که قسمت عمده قند موجود در این میوه از نوع سوربیتول (قند الکلی) است که جذب آن نیاز به انسولین ندارد و از این جهت گنجاندن گیلاس در برنامه غذایی روزانه افراد دیابتی توصیه می‌شود.

کاویانی ادامه داد: گیلاس میوه‌ای تابستانی است که با داشتن حدود ۸۰ درصد آب، نقش مهمی در برطرف کردن تشنگی ایفا می‌کند و منبع خوبی از پتاسیم است.

وی اضافه کرد: از مواد مغذی دیگر گیلاس می‌توان به برخی ویتامین‌های گروه B (B۱، B۲، نیاسین، بیوتین)، پیش ساز ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی مثل کلسیم و فسفر اشاره کرد.

کد خبر 444432

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن

تین نیوز

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای جبران کمبود راننده در بخش حمل و نقل مسافری بین جاده ای به زیرمجموعه های خود در استان های سراسر کشور تکلیف کرده است که با فوریت نسبت به جذب 10 هزار راننده از طریق آگهی در ترمینال های مسافری و رسانه های مختلف اقدام کنند.

در این فیلم نکاتی مهمی در این باره مطرح شده است که در ادامه شما را به دیدن آن دعوت می کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • قاچاق هروئین و شیشه در پوشش باند خانوادگی
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • این میوه‌ها از پرتقال بیشتر ویتامین C دارند
  • ناصرآبادِ کجور با شکوفه‌های گیلاس تماشایی‌تر شد