Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@05:41:31 GMT

فرونشست ٢٩ سانتیمتری استان البرز

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۹۶۷

ساعت24- رئیس سازمان نقشه برداری در نامه ای به محمدباقر نوبخت و عیسی کلانتری، نسبت به فرونشست ٢٩ سانتیمتری استان البرز هشدار داد.

به گزارش سازمان نقشه‌برداری، در نامه مسعود شفیعی که هفت وزیر کابینه (کشاورزی، کشور، صنعت، نیرو، راه، ارتباطات و نفت) نیز از مخاطبhنش بودند؛ آمده است: محدوده تحت تاثیر پدیده فرونشست در استان البرز در حدود ٧٠٠ کیلومتر مربع بوده و بیشترین نرخ فرونشست سالانه قابل توجه به میزان ٢٩ سانتی‌متر در سال، مربوط به زمین‌های زراعی جنوب اتوبان کرج - قزوین در محدوده روستای حاجی‌آباد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدوده فرونشست به منطقه شهری حسین‌آباد مهرشهر نیز با نرخ سالانه ١٨ سانتی‌متر در سال نیز رسیده است. در محدوده نظرآباد، ماهدشت و کمال‌شهر نیز این نرخ به ترتیب به ٥،٤ و ٨ سانتی‌متر در سال نزدیک شده است.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فرونشست زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

به گزارش ایلنا؛ منصور شیشه فروش در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه شکستگی لوله در خیابان میر اصفهان اظهار کرد: اخیراً تعداد حوادث شکستگی لوله آب و فاضلاب در این خیابان رو به افزایش است و طی یک هفته سه مورد حادثه در این خیابان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه امروز در مقطع پایین پل و به علت نشت آب و فرونشست زمین اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تیم فنی و حوادث شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن انجام حفاری و پایش خطوط لوله از لحاظ نشت یابی نسبت به ایمن سازی و پر سازی محل اقدام نمودند و توسط پلیس راهور اقدامات ترافیکی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عملیات نشت یابی خطوط لوله آب شرب در محور خیابان فردا هم انجام خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه آب در امتداد خط لوله مقرر شد پس از نشت یابی عملیات تعویض خطوط لوله فرسوده آب و فاضلاب انجام شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط فرونشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه گزارش شده است.

شیشه فروش تصریح کرد: از جمله حوادث سال گذشته می‌توان به نشست خیابان و شکستگی شبکه فاضلاب در محور اتوبان شهید آقابابایی و نیز خیابان شهیدان کاظمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ کیلومتر کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد، افزود: ضروری است که وزارت نیرو برای مدیریت و بهبود این شرایط برنامه‌ریزی فوری داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • جاده چالوس لغزنده است/ خطر سقوط سنگ
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • بحران فرونشست در اصفهان/ استانداری: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تا کنون ۱۲ حادثه داشته ایم
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی