Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:53:20 GMT

۵۰ میلیارد ریال طرح کشاورزی در ملایر بهره برداری شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۷۰۵۶

۵۰ میلیارد ریال طرح کشاورزی در ملایر بهره برداری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان روز دوشنبه در این آئین اظهار داشت: کشاورزی یکی از قطب‌های مهم توسعه استان است که در سند راهبردی توسعه برنامه‌های هر بخش به ویژه کشاورزی مشخص شده است و بر این اساس باید حرکت کنیم.

محمودرضا عراقی سهم ملایر در کشاورزی و صنایع تبدیلی استان را دارای جایگاه ویژه دانست و ضمن تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی افزود: به دلیل اینکه توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی با نیازمندی‌ها و آمایش سرزمینی شهرستان و استان مطابقت دارد و موجب اشتغال و رونق اقتصادی پایدار می‌شود، یکی از ضرورت‌ها است که در سند توسعه دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزش افزوده ایجاد شده در بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را قابل توجه خواند و بیان کرد: توسعه بخش کشاورزی با توجه به شرایط جغرافیایی و سرزمینی هر زیست بوم از مصادیق اقتصاد مقاومتی است که طبق سند توسعه استان و شهرستان می‌توان به این مهم دست یافت.

عراقی با تاکید بر توسعه و گسترش کشت‌های گلخانه‌ای گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از اولویت‌های سند راهبردی توسعه استان است که در افق سه ساله باید به این هدف برسیم و به طور قطع در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم قطب تولید محصولات سالم گلخانه‌ای در کشور باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان تاکید کرد: باید با توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، کشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی، بهره وری از منابع آب را به بیشترین حد امکان برسانیم و با کشاورزی سنتی خداحافظی کنیم.

عراقی با بیان اینکه توجه به تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت تولید محصولات کم آب بر متناسب با شرایط اقلیمی شهرستان، به پایداری اقتصادی منطقه و تولید می‌انجامد افزود: در سال‌های گذشته شاهد بروز اتفاق‌های خوبی در بخش‌های مختلف توسعه امور زیربنایی این شهرستان بوده‌ایم.

عراقی با اشاره به موقعیت ویژه و راهبردی ملایر و داشتن نیروی انسانی کارآمد و دانش آموخته، توسعه کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در این شهرستان را دارای توجیه اقتصادی بالا دانست و ادامه داد: ملایر شهر جهانی انگور است و به عنوان قطب تولید انگور و کشمش باید نقش خود را در توسعه این بخش ایفا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز با اشاره به بروز خسارت‌های سیلاب به مزارع و محصولات کشاورزی این استان گفت: با حمایت دولت ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای جبران این خسارت‌ها برای استان همدان در نظر گرفته شد.

منصور رضوانی جلال بیان کرد: ۶ درصد اعتبارات کشوری در بخش کشاورزی پس از استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان برای جبران خسارت و آسیب‌های سیل برای همدان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تاکید کرد: کشاورزانی که تسهیلات زیر یک میلیارد ریال گرفته و بدهکار هستند، جریمه سود آنها بخشیده شده و باید هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز افزود: همزمان با آخرین روز از هفته جهاد کشاورزی سه طرح با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح شد که در مجموع برای ۵۴ تن به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

علی مروت امیری بیان کرد: امروز / ‏دوشنبه / ‏ شرکت تعاونی کشت و صنعت مهر ۱۱ با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال‬ در روستای خردمند به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع افتتاح شد که در زمینه تولید اسانس با ظرفیت ۲۵ کیلوگرم در سال و انواع نوشابه بر پایه عرقیات گیاهی با ۳۰۰ تن تولید در سال فعالیت می‌کند.

وی میزان اشتغالزایی این طرح را ۱۰ تن به صورت مستقیم و پنج هزار نفر روز به صورت فصلی عنوان و بیان کرد: مساحت کل مزرعه این شرکت ۱۰۰ هکتار و مساحت تولید گل محمدی آن ۱۵ هکتار است که در حال حاضر از پنج هکتار در حال بهره برداری آن ۳.۵ تن در هر هکتار برداشت می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: مساحت گیاهان دارویی این مزرعه سه هکتار شامل بادرنجبویه، گل مغربی و زوفا و ۲ هکتار زعفران است که در سال نخست ۱۱ کیلوگرم برداشت زعفران داشت.

امیری طرح گلخانه ونایی در روستای پیرخداوردی به مساحت پنج هزار مترمربع با ظرفیت اسمی ۱۳۰ تن تولید گوجه فرنگی، خیار و فلفل در سال را از دیگر طرح‌های افتتاح شده برشمرد و گفت: هفت میلیارد و ۹۳ میلیون ریال اعتبار از محل اشتغال پایدار روستایی برای اجرای این طرح هزینه شد که برای چهار تن به صورت مستقیم و ۶ تن به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی همچنین به افتتاح طرح پرورش قارچ محمدیان در روستای توچغاز به مساحت چهار هزار مترمربع با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در سال با میزان سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد و ۹۶۹ میلیون ریال اشاره کرد که برای ۱۴ تن به صورت مستقیم و ۲۰ تن به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، ۲۲ طرح کشاورزی با اعتباری حدود ۱۰۲ میلیارد ریال همزمان با هفته جهاد کشاورزی در شهرستان ملایر به بهره برداری رسید.

۷۵۲۸/‏۲۰۸۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان گفت:یکی از ظرفیت‌های مهم استان حوزه معدن و صنعت است که در رشد تولید و اشتغال تأثیر بسیاری دارد.   یعقوبعلی نظری افزود: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان (همت) سرمایه‌گذاری شده است.   وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال و نیم گذشته ۲۶ و نیم درصد اضافه شده است.   استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، سیاست ما در بخش‌های مختلف این است که زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم.   نظری افزود: نتیجه تلاش دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.

دیگر خبرها

  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره