Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:05:42 GMT

تلویزیون مصر: مرسی در دادگاه فوت کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۷۱۳۵

تلویزیون مصر: مرسی در دادگاه فوت کرد

تلویزیون رسمی مصر گزارش داد، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در دادگاه فوت کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش تلویزیون رسمی مصر، محمد مرسی در هنگام برگزاری جلسه دادگاه برای محاکمه وی، فوت کرده است.‎

رئیس جمهوری پیشین مصر امروز (دوشنبه) هنگام محاکمه در پرونده مربوط به اتهام «جاسوسی» درگذشت.

بر اساس گزارش‌ها، مرسی در این جلسه دادگاه از قاضی درخواست کرده که صحبت کند و قاضی نیز به او اجازه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعلام پایان جلسه، او ناگهان بیهوش شده و پس از آن فوت کرده است. جسد مرسی پس از این رویداد به بیمارستان انتقال داده شده است.

به گزارش روزنامه اماراتی البیان، «محمد مرسی عیسی العیاط» که به محمد مرسی شهرت داشت، در ۲۰ اوت ۱۹۵۱ در روستای العدوة واقع در استان الشرقیه مصر از پدری کشاورز و مادری خانه‌دار متولد شد و برای تحصیلات دانشگاهی به قاهره رفت و سپس به خدمت ارتش درآمد.

مرسی لیسانس مهندسی خود را از دانشگاه قاهره گرفت و مرحله فوق‌لیسانس را در رشته مهندسی فلزات گذراند و مدرک دکتری را از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا گرفت و در دانشگاه قاهره و کالیفرنیا به عنوان استادیار مشغول به تدریس شد. وی معاون پیشین پارلمان مصر در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ بوده و رئیس یکی از بخش‌های دانشکده مهندسی دانشگاه الزقازیق نیز بوده است.

مرسی در سال ۱۹۹۲ به عنوان عضو بخش سیاسی اخوان‌المسلمین شروع به فعالیت در این گروه کرد. وی در سال ۱۹۹۵ و ۲۰۰۰ نامزد انتخابات پارلمانی شده و به عنوان یکی از نمایندگان اخوان‌المسلمین وارد پارلمان شد. مرسی به عنوان عضو کمیته مقاومت علیه صهیونیسم انتخاب شده و برای تأسیس جمعیت ملی برای تغییر در سال ۲۰۱۰ با محمد البرادعی همکاری کرد و از سوی رهبران اخوان‌المسلمین در آوریل ۲۰۱۱ به عنوان رئیس حزب آزادی و عدالت انتخاب شد.

وی به دلیل مشارکت در تظاهرات علیه بازداشت دو تن از قضات به دلیل موضعشان در قبال تقلب در انتخابات پارلمانی در ۲۰۰۵ دستگیر شد و هفت ماه در زندان به سر برد. مرسی هم‌چنین به همراه ۳۲ تن از رهبران اخوان‌المسلمین در جمعه خشم در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۱۱ و در جریان انقلاب این کشور دستگیر شد. او در هفتم آوریل ۲۰۱۲ به عنوان نامزد ذخیره به جای خیرت الشاطر که پیش‌بینی می‌شد در انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت شود، معرفی شد. در دور نخست انتخابات محمد مرسی و احمد شفیق هیچ یک نتوانستند بیش از ۵۰ درصد از آرا را به دست بیاورند و هر دو به دور دوم راه یافتند. در پایان دور دوم طرفداران هر دو نامزد پیروزی آنها را اعلام کردند. در روز یکشنبه ۲۴ ژوئن ۲۰۱۲ کمیته انتخابات ریاست جمهوری محمد مرسی را به عنوان اولین رئیس‌جمهوری مصر بعد از انقلاب اعلام کرد. مرسی توانست ۵۱.۷ درصد از آرا را از آن خود سازد؛ در حالی که احمد شفیق ۴۸.۳ درصد از آرا را به دست آورده بود. چند ساعت بعد از پیروزی مرسی، استعفای وی از ریاست حزب آزادی و عدالت و عضویت در دفتر ارشاد اخوان‌المسلمین اعلام شد. وی از ۲۴ ژوئن به عنوان رئیس‌جمهوری مصر به جهانیان معرفی شد.

در حال تکمیل…

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد مرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بار دیگر دادگاهی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا به اتهام پرداخت حق السکوت، آغاز شد.

جلسه محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه به اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در نیویورک درحال برگزاری است.

این جلسه دادگاه با وجود درخواست‌های متعدد بر پایه استدلال‌های حقوقی برای تأخیر یا لغو دادگاه و باوجود همه اتهام زنی ها علیه قاضی و مسئولان دادگاه، با انتخاب هیئت منصفه آغاز شد.

طبق قانون رئیس جمهور سابق آمریکا در این دادگاه که به دلیل اتهام به ارتکاب جرایم قضایی محاکمه می شود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6080119

دیگر خبرها

  • علت تغییر معاون اول دستگاه قضا چه بود؟
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • چهار سال پس از خطای پیکفورد روی فن دایک؛ داور جنجالی بار دیگر قاضی دربی مرسی‌ساید
  • مایلی کهن: قلعه نویی به خاطر کلمه «مردک» شکایت کرده؛ معنی‌ بدی ندارد، یعنی مرد کوچک!
  • سرمربی سابق تیم ملی در دادگاه فرهنگ و رسانه
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • برگزاری ۱۷۰۰ دادگاه برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد