Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، برخی شبکه های ماهواره ای همچون کلمه و نور، با ادعای حمایت از اهل سنت، دائما به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و اهل سنت هستند و با طرح مسایل تفرقه انگیز، بیش از آنکه به مباحث دینی بپردازند، بهره برداری سیاسی می کنند.

 

سایت پرسشگران در گفتگویی با ماموستا ابراهیم سرخابی، امام جمعه اهل سنت پیرانشهر، نظر ایشان را درباره این شبکه ها جویا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ماموستا ابراهیم سرخابی گفت: «شبکه های نور و کلمه از طرف انگلیس تغذیه می شوند... آنها دنبال یک بهانه و روزنه ای هستند تا بتوانند یک خدمتگزاری به انگلیس و آمریکا و صهیونیسم انجام دهند. درماجرای اخیر (توهین به مقدسات اهل سنت توسط مداح) مداح کسی نیست که از طرف دولت منصوب شده باشد؛ کسی نیست که نظام به او کارت کارمندی داده باشد؛ حالا این مداح چقدر آگاهی داشته و مسائل را چگونه بیان می کند؟ این شیوه کار خودش است و آنها مزدورند که با پول کار می کنند. مداح هیچ گناهی ندارد و آگاهی خاص ندارد و اینطور یاد گرفته است و نظام هم با اینگونه افراد برخورد می کند. مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه چه شیعه و چه سنی باشد، اگر مسائل تفرقه آمیز مطرح کند، او مزدور دشمن است. شبکه هایی مثل کلمه هم بالاخره باید یک حرفی بزنند و بتوانند برای خشنودی اربابانشان یک حرکتی انجام بدهند.»

 

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کلمه نور اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، همزمان با آغاز شمارش معکوس در کنگره آمریکا برای تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین، لندن اعلام کرد که قصد دارد تا بزرگ‌ترین بسته کمک تسلیحانی که تاکنون از انگلیس در اختیار اوکراین قرار گرفته است را به کی‌یف تحویل دهد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس همزمان با سفر امروز به ورشو برای مذاکرات با دونالد تاسک، همتای وی، به طور رسمی از این بسته رونمایی می‌کند.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، این بسته ۶۱۷ میلیون دلار ارزش دارد و بیش از ۴۰۰ دستگاه خودرو، ۶۰ قایق و تعدادی موشک دوربرد «سایه طوفان» که شمار دقیق آن اعلام نشده است را شامل می‌شود.

در بیانیه دفتر سوناک، از این بسته تحت عنوان «بزرگ‌ترین بسته مهمات حیاتی» یاد شده و در ادامه آن آمده است: دفاع از اوکراین مقابل جاه‌طلبی بیرحمانه روسیه، برای امنیت ما و تمام اروپا، حیاتی است. اگر پوتین در این تجاوز، برنده شود، پشت مرز لهستان متوقف نخواهد شد!

تازه‌ترین دور کمک تسلیحاتی انگلیس به اوکراین، مجموع کمک نظامی لندن به کی‌یف را تنها در سال جاری به ۳ میلیارد پوند می‌رساند. در این کمک‌ها یک هزار و ۶۰۰ موشک تهاجمی و پدافندی و حدود ۴ میلیون انواع گلوله گنجانده شده است.

سوناک افزود: با بسته امروز تاحدودی اطمینان حاصل خواهیم کرد که اوکراین آنچه برای جنگ با روسیه لازم می‌داند را در اختیار دارد. انگلیس همواره در خط مقدم جبهه امنیت اروپا، نقش خود را ایفا و از منافع ملی خود دفاع خواهد کرد و در کنار متحدانش در ناتو خواهد ایستاد.

بیانیه دفتر سوناک پس از آن منتشر شد که درست دو روز پیش مجلس نمایندگان آمریکا بعد از مدت‌ها، سرانجام لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین را تصویب کرد. دولت واشنگتن پس از استفاده از بسته‌های مورد تایید کنگره که ارزش آن ۱۱۳ میلیارد دلار برآورد شده است، اوایل سال برای کمک به اوکراین در مضیقه ماند و منابع کافی در اختیار نداشت. اختلال در ارسال سلاح به اوکراین آن هم از جانب بزرگ‌ترین حامی این کشور، به کمبود مهمات در ارتش کی‌یف و متعاقب آن شکست در چندین جبهه جنگ منجر شد.

کد خبر 6086345

دیگر خبرها

  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی انگلیس در راه اوکراین
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • پیام توماس توخل به منچستریونایتد: آماده بازگشت به لیگ برتر هستم
  • تیم لیگ برتری به دنبال جذب سامان قدوس
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد
  • دل مورینیو برای لیگ برتر انگلیس شده است (عکس)
  • "خدا رحم کرد" ؛ به مفهوم واقعی کلمه! (فیلم)
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ‌از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات