Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری طی نامه‌ای به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواست تا با رسیدگی دقیق و کارشناسانه مبنی بر آلایندگی یا عدم آلایندگی انتقال پسماند از یکی از واحدهای صنایع پتروشیمی خوزستان به استان‌ گیلان، مردم را از مضر یا غیرمضر بودن آن آگاه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ در نامه دکتر «مصطفی سالاری» به دکتر عیسی کلانتری آمده است: انتشار خبر انتقال پسماند از یکی از واحدهای صنایع پتروشیمی در خوزستان با استان‌های گیلان و قزوین در رسانه ملی در اول خردادماه امسال، واکنش افکار عمومی استان را در پی داشت و مدیرکل محیط زیست استان طی اطلاعیه ای اعلام کرد، بازیافت پسماند مذکور فاقد هرگونه آلودگی زیست محیطی می باشد و مجوز مربوطه قبلا توسط آن اداره کل صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین استاندار گیلان در ادامه این نامه آورده است: همچنین در راستای بررسی میدانی و اقناع افکار عمومی از نتیجه گروهی به سرپرستی معاون امور عمرانی و عضویت مدیران محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، فعالان اجتماعی و رسانه ها به محل واحد بازیافت (شرکت بیلیش) واقع در شهر لوشان شهرستان رودبار اعزام و بررسی لازم معمول و مقرر شد در جلسات بعدی با حضور استادان دانشگاه ، متخصصان، مالک کارخانه و سایر ذینفعان کلیدی موضوع بررسی کارشناسی و نتیجه به اطلاع عموم رسانیده شود.

 

 نماینده عالی دولت در گیلان در این نامه ادامه داده است: در خلال فرآیند و اقدامات مذکور به نقل از مدیر کل محیط زیست قزوین اعلام شد که این اداره کل از دی‌ماه با اعلام به مدیر کل محیط زیست خوزستان خواهان جلوگیری از انتقال مواد مذکور از این استان به شرکت بیلیش در قزوین شده است.

 

سالاری در ادامه این نامه خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: دو نظریه متضاد توسط ادارات کل تابعه آن سازمان در دو استان راجع به بازیافت یک ماده و در دو نقطه که دارای شرایط اقلیمی و توپوگرافی یکسان هستند، موجب تشویش مجدد افکار عمومی شده است.

 

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: نظر به مراتب فوق و انتشار هر دو نظر به میزان بسیار گسترده در فضای مجازی و رسانه ای دو استان و کشور خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به رسیدگی دقیق و کارشناسانه مبنی بر آلایندگی یا عدم آلایندگی مورد مذکور و تشخیص آسیب احتمالی آن به محیط زیست و سلامت مردم اقدام و درصورت مضر بودن نیز مراتب در خصوص هر دو استان به صورت یکسان تصمیم‌گیری و از طریق واحد به آگاهی عمومی شهروندان رسانیده شود.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت اردبیل دهه کرامت در فارس خطبه نماز جمعه کانون های مساجد اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت غنی سازی اوقات فراغت انتقال پسماند پتروشیمی به گیلان مدیریت پسماند در گیلان استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف‌پور در نشست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با مدیران کل و اعضای شورای عالی استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: محیط زیست این استان به لحاظ طبیعی دارای ارزش‌های زیاد از جمله ۳۲ منطقه حفاظت شده، چهار پارک ملی، ۳۶ منطقه شکار ممنوع، ۵۰ تالاب و بیش از ۱۱ هزار واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: صنایع آسفالت و کشتارگاه‌های که در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد، سگ‌های بدون صاحب به عنوان چالش جدی برای سلامت، بهداشت عمومی، مدیریت پسماند، ترافیک و همچنین ساماندهی صنوف آلاینده در هسته مرکزی شهرها از مهمترین چالش‌های زیست محیطی در سطح استان است.

یوسف پور با اشاره به اینکه شکار و صید غیرمجاز، حریق جنگل و مراتع، تعارض به باغات و تعارض بین انسان و حیات وحش، تخریب جنگل از مهمترین تهدیدها در حوزه محیط‌زیست است گفت: برای رفع و کاهش این مشکلات به همکاری بیشتر بین اداره کل حفاظت محیط‌زیست و شوراها و همچنین مردم و سایر ارگان‌ها نیاز است.

وی اظهار داشت: برای افزایش تعامل با شورای‌عالی استان مهرماه پارسال تفاهمنامه همکاری منعقد شد که این تفاهم‌نامه امروز در سراسر کشور با هدف حفظ کاربری، ارتقای سرانه فضای سبز در شهرها، راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، و توانمندسازی تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منعقد شده است.

یوسف پور تشریح کرد: مدیریت و سامان‌دهی پسماندها در مرحله نخست با همکاری دفتر امور روستایی استانداری و اداره کل حفاظت محیط‌زیست پیش‌بینی شده که این طرح در ۱۰ روستا و پنج شهر استان به صورت آزمایشی، اجرا و در صورت موفقیت، در تمام مناطق روستایی و شهری عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دهیاران و شوراها می‌توانند به ما کمک کنند تصریح کرد: این طرح با آموزش دهیاران و شوراها در روستاها، مراحل بازیافت پسماند و تهیه کود کمپوست در یک محل کوچک در حاشیه روستا اجرا می‌شود.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه تسهیل برای پرداخت تسهیلات از محل صندوق ملی محیط‌زیست در راستای اجرای طرح مدیریت پسماند یک ضرورت است گفت: در راستای مدیریت پسماندها هر کمکی لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین معضلات استان‌های زاگرس‌نشین موضوع پسماند است گفت: این استان با توجه به توپوگرافی و کوهستانی بودن و همچنین قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و چشمه‌ها، پسماندهای بیشتری را تولید می‌کند، اما متأسفانه مکان دفن اصولی برای آن وجود ندارد و اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌های مدیریت پسماند از ضروریات است.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: منطقه پنج در حوزه محیط‌زیست استان‌ها همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را شامل می‌شود که بخش عمده زاگرس را شکل داده‌اند، زاگرس با تولید ۴۰ درصد منابع آب شیرین کشور، نقش بی‌بدیلی در تمدن ایرانی و همچنین زیست بسیاری از استان‌ها و کلان شهرهای کشور دارد.

کد خبر 6086707

دیگر خبرها

  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است