Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نامه مصطفی سالاری به عیسی کلانتری که نسخه ای از آن غروب دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: انتشار خبر انتقال پسماند از یکی از واحدهای صنایع پتروشیمی در خوزستان با استان‌های گیلان و قزوین در رسانه ملی در اول خردادماه امسال، واکنش افکار عمومی استان را در پی داشت و مدیرکل محترم محیط زیست استان طی اطلاعیه ای اعلام نمود، بازیافت پسماند مذکور فاقد هرگونه آلودگی زیست محیطی می باشد و مجوز مربوطه قبلاً توسط آن اداره کل صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین استاندار گیلان در ادامه این نامه آورده است: در راستای بررسی میدانی و اقناع افکار عمومی از نتیجه، گروهی به سرپرستی معاون امور عمرانی و عضویت مدیران محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، فعالان اجتماعی و رسانه ها به محل واحد بازیافت (شرکت بیلیش) واقع در شهر لوشان شهرستان رودبار اعزام و بررسی لازم معمول و مقرر شد در جلسات بعدی با حضور استادان دانشگاه، متخصصان، مالک کارخانه و سایر ذینفعان کلیدی موضوع بررسی کارشناسی و نتیجه به اطلاع عموم رسانیده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در این نامه ادامه داده است: در خلال فرآیند و اقدامات مذکور به نقل از مدیر کل محیط زیست قزوین اعلام شد که این اداره کل از دی‌ماه با اعلام به مدیر کل محیط زیست خوزستان خواهان جلوگیری از انتقال مواد مذکور از این استان به شرکت بیلیش در قزوین شده است.

استاندار گیلان در ادامه این نامه خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: دو نظریه متضاد توسط ادارات کل تابعه آن سازمان در دو استان راجع به بازیافت یک ماده و در دو نقطه که دارای شرایط اقلیمی و توپوگرافی یکسان هستند، موجب تشویش مجدد افکار عمومی شده و نظر به مراتب فوق و انتشار هر دو نظر به میزان بسیار گسترده در فضای مجازی و رسانه ای دو استان و کشور خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به رسیدگی دقیق و کارشناسانه مبنی بر آلایندگی یا عدم آلایندگی مورد مذکور و تشخیص آسیب احتمالی آن به محیط زیست و سلامت مردم اقدام و درصورت مضر بودن نیز مراتب در خصوص هر دو استان به صورت یکسان تصمیم‌گیری و از طریق واحد به آگاهی عمومی شهروندان رسانیده شود.

بازدید تعدادی از اساتید دانشگاه در حوزه های شیمی و محیط زیست، نمایندگان رسانه ها و موسسه‌های مردم‌نهاد ز کارخانه بازیافت بلیش لوشان، هفتم خردادماه جاری انجام شد. اینجا را ببینید

ایرنا گیلان نیز در گزارشی با عنوان دشواری های راه اندازی صنعت بازیافت در گیلان، موضوع انتقال هزاران تن پسماند پتروشیمی به استان را بررسی کرد.

۷۲۹۶/‏۲۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت

قهرمان رمزدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند ضمن تشریح وضعیت پسماند شهرستان، ساماندهی محل دفن پسماند در کوتاه مدت، تفکیک از مبدأ، استقرار دستگاه بازیافت را ضروری دانست و به اجرای آن تأکید کرد. 

او خواستار اجرای الزامات از قبیل جانمایی، اخذ مجوز زیست‌محیطی محل دفن در برنامه دراز مدت از شهرداری‌ها شد.

رمردان ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های که برای رفع مشکلات موجود از طریق مسئولان صورت می‌گیرد، شهرداران می‌بایست نگاه مدیریتی خودشان را در رابطه با حل مسائل پسماند شهری و رفع امورات حوزه مسئولیتی خود تغییر دهند تا شاهد یک اتفاق و اقدام خوب برای شهروندان عزیز در منطقه باشیم. 

به گفته او موضوعاتی همچون نخاله‌های ساختمانی، سگ‌های ولگرد، انباشت مصالح در خیابان‌ها و معابر شهری و مدیریت پسماند، از مهمترین مسائل محیط زیستی شهرستان گتوند است که می‌تواند نارضایتی عموم را بیشتر کند و نیاز است شهرداران با جدیت بیشتر و تلاش دوچندان نسبت به انجام وظایف خود اقدامات نتیجه بخشی نشان دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند به لزوم ساماندهی پسماند شهری و جایگاه دفع پسماند به عنوان یکی از مصوبات مهم شهرستان اعلام کرد و گفت: جمع آوری مصالح انباشته شده در سطح شهر و جمع آوری نخاله‌های انباشت شده در معابر و خیابان‌های شهری، لزوم افزایش تعداد باکس‌های پسماند در سطح شهر‌ها و... از جمله مهمترین مصوبات مورد مطرح و تصویب شده در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • زباله‌های پلاستیکی نفس ایلام را بند آورده اند
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد