Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر شیراز معتقد است توزیع امکانات و اعتبارات در مناطق مختلف این شهرستان نامتوازن است و شورای شهرستان باید به این موضوع ورود کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان شیراز ، ابوطالب نیک‌اقبال با اذعان به محدودیت های فراوان شوراها، گفت: با این وجود برای رضایت از عملکرد خودمان هم که باشد باید حداکثر توان را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود به کار ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شهر خانه‌زنیان در شورای شورای شهر شیراز تأکید کرد: همچنین ممکن است ایرادات زیادی به نهادها و دستگاه‌های بالادستی کشور وارد باشد اما بهرحال ما در شورا وظایف خاص خودمان را داریم و معتقدم برای رفع ایرادات و عمل به وظایف، ما نمایندگان مردم باید از خودمان شروع کنیم.

نیک اقبال اضافه کرد: شورای پنجم در شهرستان شیراز پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و حالا که به میانه‌ی دوره پنجم می‌رسیم باید با برنامه‌ریزی صحیح تأثیرگذاری بیشتری در پیگیری مطالبات مردم شهرستان بر جای بگذاریم.

 بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها به سمت شهر جدید صدرا رفته است

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به توزیع نامتوازن امکانات در شهرستان شیراز، تصریح کرد: به عنوان نمونه، شاهد هستیم که اکثر بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها در شهرستان شیراز به سمت شهر جدید صدرا می‌رود؛ یا اینکه در شهرستان شیراز شهری داریم که امکانات ورزشی بیش از میانگین کشوری دارد و در مقابل برخی از شهرها حتی یک سانتی‌متر هم ندارند.

نیک‌اقبال تأکید کرد: یکی از وظایف شورای شهرستان می‌تواند رفع تبعیض‌ها و ایجاد توازن امکانات و اعتبارات در شهرها و مناطق مختلف شهرستان باشد.

وی افزود: همچنین ما شاهد هستیم که برخی از تجارب اشتباه در شهرهای مختلف تکرار می‌شود؛ شوراهای شهرها و روستاهای مختلف می‌بایست با افزایش ارتباطات خود، از تجارب موفق یا نموفق همدیگر عبرت بگیرند تا اگر یک پروژه یا برنامه‌ای در یکی از شهرهای شهرستان به نتیجه نرسیده در شهرهای دیگر بیهوده تکرار نشود.

به اعتقاد نیک اقبال اگر شورای اسلامی شهرستان به سمت جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و هماهنگ کردن دستگاه‌های اجرایی در شهرهای مختلف برود، خروجی محسوس و ملموسی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استفاده از ظرفیت بیمارستان روابط عمومی شورای اسلامی شورای شهر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی سیستانی گفت: حضور نمایندگان مراجع بزرگوار تقلید در شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام می‌تواند وسیله انتقال پیام‌ها و مسائل مردم به مراجع تقلید و منشأ خیر و برکت برای عموم مومنین باشد.

طاهری با اشاره به مشکلات روحانیون شیراز افزود: نبود امکانات مناسب و در شأن روحانیت باعث شده تا استقبال نسبت به حوزه‌های علمیه روند کاهشی یابد و حتی برخی از حوزوی‌ها به دلیل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده به ناچار از فضای حوزوی فاصله گیرند و به مشاغلی، چون کار در تاکسی اینترنتی و دیگر کار‌های مشابه بپردازند چرا که شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی آنها را نمی‌دهد.

مردم شناخت کاملی از زندگی طلاب ندارند

او ادامه داد: مردم شناخت چندانی از زندگی طلاب نداشته و گا‌ها برداشت‌های غلطی در این زمینه دارند و این به دلیل آبروداری روحانیون است و هیچکس خبردار نیست که بخشی از طلاب به خاطر ناتوانی در تامین مسکن مجبور به مهاجرت به روستا‌ها شده‌اند و زندگی دور از خانواده و زادگاه را انتخاب کرده‌اند چرا که مسکن از جمله مشکلات زندگی بخش قابل توجهی از طلاب است.

مسئول حوزه علمیه محمودیه گفت: در فارس تنها سه نفر از مراجع بزرگوار اقدام به پرداخت شهریه آموزشی می‌کنند و این مقدار تاثیر چندانی در اداره زندگی حداقلی طلبه‌ها ندارد به ویژه اینکه در خصوص معمرین و طلاب عائله‌مند و روحانیونی که دچار بیماری هستند گرفتاری‌های زیادی وجود دارد و وجود چنین مشکلاتی در کنار هم باعث شده که روحانیون نتوانند به وظایف دینی خود در قبال جامعه بپردازند.

طاهری ادامه داد: ترویج اخلاق نیز از مسائل با اهمیت امروز در حوزه‌های علمیه استان فارس است که ضرورت دارد مراجع گرانقدر تقلید با فرستادن مداوم اساتید برجسته اخلاق از حوزه‌های علمیه قم و نجف باعث تربیت طلاب مهذب در این استان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی صبح یکشنبه ۲۶ فروردین به شیراز سفر کرد و پس از زیارت مضجع شریف حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) از مدرسه علمیه محمودیه شیراز بازدید کرد.

زیارت مضجع حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، بازدید از مدرسه علمیه امام کاظم (ع)، دیدار با طلاب منصوریه و بازدید از این مدرسه، دیدار با علما و حضور در جلسه جامعه روحانیت از دیگر برنامه‌های حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در سفر به شیراز بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تخصیص ۶۰ درصد اعتبارات تنگستان
  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • اعتبارات کافی برای تامین برق واحدهای صنعتی و تولیدی تخصیص یابد
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • تخصیص ۶۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی
  • سرانه مصرف لبنیات به ۴۰ کیلو رسید
  • برق کدام مناطق شهرستان‌های گیلان فردا قطع می‌شود؟
  • ◄ تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو